بازدید 1878
۷

سهم ۱.۵ درصدی از تولید ۵۵ میلیون خودرو در جهان

انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا از کاهش ۸درصدی تولید خودرو‌های سواری ایران طی ۹ماهه ۲۰۲۳ خبر داد و با وجود این اعلام کرد ایران در این دوره بیشتر از کشور‌های صنعتی مثل فرانسه و انگلیس خودرو تولید کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 10 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا کل خودرو‌های سواری تولیدی دنیا در ۹ ماهه سال جاری میلادی را ۵۵ میلیون و ۱۳۴ هزار دستگاه اعلام کرد.

تولید خودرو‌های سواری دنیا در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ با رشد حدود ۱۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ۹ ماهه سال قبل ۵۰ میلیون و ۲۱۲ هزار دستگاه خودروی سواری در دنیا تولید شده بود.

*سهم ۱.۵ درصدی ایران از کل تولید خودرو‌های سواری جهان

این انجمن تخصصی اروپایی از کاهش تولید خودرو‌های سواری در ایران طی ۹ ماهه سال جاری میلادی خبر داده است.

ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال قبل ۹۱۱ هزار و ۱۳۷ دستگاه خودروی سواری تولید کرده بود، اما در مدت مشابه امسال تولید خودرو‌های سواری در ایران با کاهش ۸ درصدی مواجه شده و به ۸۳۷ هزار و ۳۱۱ دستگاه رسیده است.

بر اساس این گزارش، ایران سهم ۱.۵ درصدی از کل تولید خودرو‌های سواری دنیا در ۹ ماهه امسال داشته است.

ایران با وجود کاهش تولید خود همچنان از بسیاری کشور‌های صنعتی خودروی سواری بیشتری تولید کرده است. تولید خودروی سواری در ایران طی ۹ ماهه سال جاری میلادی بیشتر از انگلیس، روسیه، ترکیه، تایلند، ایتالیا، و حتی فرانسه بوده است. ایران بیش از دو برابر ایتالیا در این دوره خودرو تولید کرده است. تولید خودروی سواری در فرانسه طی این مدت ۷۲۰ هزار دستگاه و در انگلیس ۶۵۷ هزار دستگاه بوده است.

*تولید یک‌سوم خودرو‌های سواری جهان در چین

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروی سواری جهان در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر امسال بوده به‌طوری که ۱۷ میلیون و ۵۳۷ هزار دستگاه خودرو سواری در این مدت تولید کرده و سهم حدود ۳۲ درصدی از کل تولیدات جهان را به خود اختصاص داده است. تولید خودروی چین حدود ۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

آمریکا با تولید ۵ میلیون و ۸۴۸ هزار دستگاه خودروی سواری در رتبه دوم و ژاپن با ۵ میلیون و ۶۳۲ هزار دستگاه در رتبه سوم از این نظر قرار داشته‌اند. تولید خودروی آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است و تولید ژاپن با رشد بیش از ۱۸ درصدی مواجه شده است.

روسیه که به‌دلیل جنگ اوکراین با تحریم‌های غرب روبه‌رو شده و در ۹ ماهه سال قبل با افت ۶۶ درصدی تولید خودرو‌های سواری مواجه شده بود در ۹ ماهه امسال نیز شاهد افت ۹ درصدی تولیدات خود بوده است. تولید خودروی سواری روسیه در این دوره به ۳۱۲ هزار دستگاه بالغ شده است.

میزان تولید خودرو‌های سواری در برخی کشور‌های دیگر در ۹ ماهه ۲۰۲۳ عبارت است از: ترکیه ۶۸۴ هزار دستگاه، هند ۳ میلیون و ۵۵۷ هزار دستگاه، کره جنوبی ۲ میلیون و ۹۳۴ هزار دستگاه، اندونزی ۸۶۵ هزار دستگاه، آلمان ۲ میلیون و ۹۷۳ هزار دستگاه، ایتالیا ۴۱۲ هزار دستگاه، سوئد ۲۱۸ هزار دستگاه و بلژیک ۲۱۳ هزار دستگاه.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
البته به این خودرو نمیگن لگن مجلسی تره دوبار بگو لگن تابی دهنت بچرخه
یعنی تولید داخل رو با تولید خودرو خارج مقایسه میکنید
توهم هم حدی دارد
ایران اولین فرغون ساز جهان است... قابل توجه حاج حسین شریعت مداری....
کشورهای صنعتی مثل انگلیس وفرانسه که در گزارش تیراژشان کمتر از ایران ذکرشده علتش این است که کمپانیهای بزرگشان در کشورهای مناطق مختلف کارخانه احداث ومتناسب با نیاز آن مناطق خودرو تولیدمیکنند.مثل رنو که درکشورهای مختلف مثل رومانی (ساندرو) هند(کوئید) برزیل کره جنوبی وسایرکشورها تولیداتی بسیاربیشترازخاک فرانسه دارد
به این لگنهای از رده خارج بی کیفیت داخلی و آشغال های چینی میگی خودرو؟ بعدشم مگه فقط تعداد و کمیت مهمه؟ خواستم یه چیزای دیگه هم بنویسم ولی منتشر نمیشد
یعنی مطابق آمار شما یک عدد تیبا تولید کنی با یک دستگاه بنز برابر است. یک با یک مساوی است.
یک موضوع اصلی این است که اکثر شرکتهای خودرو سازی به سمت ساخت شاسی بلند شهری روی آورده اند. خودروهای سواری دیگر مانند سابق توی بورس نیست. البته علت اصلی دیگر این است هیچ کشوری در دنیا دروازه ها را نبسته و به خریدار بدبخت حکم نمی کند که الا و بلا باید از من بخری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بخش بزرگی از خودروهای تولید چین لزوما چینی نیستند بلکه خودروساز های بزرگ دنیا تحت قرارداد تولید در خاک چین خودرو تولید میکنن که جزئ امار تولیدات چین حساب میاد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی