بازدید 2177

مخازن مازوت نیروگاه طرشت جمع‌آوری شده است

مدیر بهره‌برداری نیروگاه طرشت گفت: واحد‌های بخار این نیروگاه به دلیل رعایت موازین زیست محیطی بیش از سی سال است که از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵ 10 December 2023

به گزارش «تابناک»، افشین داودی مدیر بهره‌برداری نیروگاه طرشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با تأکید بر اینکه این نیروگاه مازوت سوزی ندارد، گفت: این نیروگاه تنها از سوخت گاز (سی‌ان‌جی ) استفاده می‌کند و واحد‌های بخار نیروگاه به دلیل رعایت موازین زیست محیطی از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: مخازن سوخت مازوت بیش از سی سال است که از این نیروگاه جمع‌آوری شده و بخش مازوت‌سوز این نیروگاه به مجموعه ورزشی تبدیل شده است.

مدیر بهره‌برداری نیروگاه طرشت بیان کرد: طبق الزامات سازمان محیط زیست در زمینه آلودگی هوا، به صورت فصلی آلاینده‌های زیست محیطی را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهیم و از طریق آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان محیط زیست در قالب طرح خوداظهاری، نتایج به برق حرارتی و سازمان محیط زیست گزارش می‌شود.

داودی با اشاره به بازچرخانی پساب نیروگاه طرشت گفت: برج خنک‌کننده نیروگاه طرشت از نوع طرح اجباری با جریان متقابل است که هنگام فعالیت نیروگاه در استخر برج خنک‌کننده حدود ۱۵۰۰ مترمکعب آب جمع می‌شود.

وی گفت: با رعایت الزامات زیست محیطی، پس از انجام آزمایش‌های مورد تأیید سازمان محیط زیست و انطباق آنها با نتایجی که برای گیاهان ضرری نداشته باشد، حدود ۱۱ هکتار فضای سبز نیروگاه با آن آبیاری می‌شود و در واقع با این اقدام از خروج بی‌رویه آب از مجموعه نیروگاه جلوگیری می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست