بازدید 1413
استراتژی شرکت بیمه تعاون در گفت و گو با یونس مظلومی

هدف تنوع بخشی به پرتفوی سرمایه گذار است

کد خبر: ۱۲۰۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ 09 December 2023

هدف تنوع بخشی به پرتفوی سرمایه گذار است

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد؛ شرکت بیمه تعاون با عرضه طرح حمایت از توقف کسب و کار از تعطیلی بیش از ۳۰۰۰ واحد تولیدی در دوران پاندمی جلوگیری کردو امروز نامی آشنا برای مردم است. یونس مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون در این خصوص گفت: جایی نام بیمه تعاون را شنیدم و واکنش چند نفری که آنجا بودند برایم جالب بود؛ گفتند بیمه تعاون همان شرکتی است که در زمان کرونا و تعطیلی بازار خسارت می‌داد؟
جذابیت موضوع برایم شخصی نبود بلکه وظیفه خود را انجام داده بودیم اما این را با تمام وجود حس کردم مردم به دنبال گرفتن سرویس دهی مناسب از بیمه‌ها هستند و بیمه‌گر خود را انتخاب می‌کنند.
در ادامه گفتگو با یونس مظلومی می آید:

عایدی سهامداران در صنعت بیمه به چند درصد رسیده است؟

ما در بیمه تعاون دو سال پیاپی است که حدود ۵۰ میلیارد تومان سود تقسیم می‌کنیم، ولی به جز آن ما یک ارزش افزوده‌ای هم برای سهامدارانمان تولید می‌کنیم از لحاظ اینکه ما در چند سال گذشته در یک سری املاک سرمایه‌گذاری کردیم و خدا را شکر بازده خوبی داشته و بر اساس آخرین مصوبه هیئت مدیره که داشتیم قرار شده افزایش سرمایه داشته باشیم که با توجه به گزارش کارگروه کارشناسی که اخیرا از کانون کارشناسان رسمی دریافت کردیم امید این را داریم که انشاالله به زودی سرمایه مان به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

الان اکثر شرکت‌ها به خاطر اینکه نقدینگی را به دست بیاورند به دنبال بیمه‌های عمر هم هستند تا با سرمایه‌گذاری‌ها منابع خوبی در دست داشته باشند الان بیمه تعاون به بحث بیمه‌های عمر چطور نگاه می‌کند؟ آیا طرح خاصی دارد؟

سهم بیمه‌های زندگی در ترکیب پورتفوی ما ۲۳ درصد بر اساس آخرین گزارشی که داشتیم این هم نسبت به میانگین صنعت بیمه که حدود ۱۶ ،۱۵ درصد است درصد بالاتری است ولی در صنعت بیمه ما شرکت‌هایی هم داریم که مثلاً ۵۰ درصد پورتفوی آنها زندگی است نه آن ۵۰ درصد و نه آن ۱۵ درصد بنابراین نسبت خوبی از پورتفوی ما بیمه‌های زندگی است.

با توجه به قرمز بودن بورس،الان شرکت های بیمه واقعا بخش خصوصی؛ آیا شرایط خوبی داردبرای سرمایه گذاری و می توانداین تعهدات را بپذیردو سرزمان خودش پرداخت کند؟حالا با مستمری ماهانه یا سرمایه یک جا، از لحاظ سرمایه گذاری در بازار چه وضعی است؟

به خاطر همین دلیل بود که استراتژی ما این نبود که به سمت یک گروه خاصی از بیمه‌ها برویم. مثلاً هیچ وقت استراتژی ما این نبوده که بیمه زندگی محور باشیم که اگر این تلاطم‌هایی که شما فرمودید اتفاق افتاد روی بازدهی ما اثر بگذارد،ولی خودم اعتقاد دارم که فعلاً برای بیمه‌های زندگی جای نگرانی واقعاً وجود ندارد،چون شرکت‌های بیمه طبیعتاً تمام اندوخته‌های حاصل از ذخایر بیمه‌های زندگی را که نمی‌برند در بازار سرمایه یک درصدی از آن را می‌برند آنجا،یک درصدی را می‌برند در املاک یک درصدی را می‌برند بانک یک درصدی را ممکن است در صندوق‌های دیگری سرمایه‌گذاری کنند و مجموع این‌ها طبیعتاً باید یک بازدهی خوبی ایجاد کند،ولی ما برای اینکه این ریسکی که شما فرمودید را کاور کنیم از استراتژی تنوع استفاده کردیم. گفتیم ما بیمه زندگی هم می‌خواهیم داشته باشیم،ولی نمی‌خواهیم یک دفعه ۵۰ درصد پورتفوی ما بیمه زندگی باشد همان بین ۲۰ تا ۲۵ درصد را ما هدف گذاری کردیم و الان هم طبق همان هدف جلو می‌رویم.

با توجه به اینکه صندوق‌های بازنشستگی زیانده هستند شاید اصلاً نتوانند تعهدات خودشان را ایفا کنند،می‌گویند بخشی به بیمه‌های بازرگانی با طرح بیمه‌های مکمل بازنشستگی سپرده شود به نظر شما این ظرفیت در بیمه‌های بازرگانی هست؟

البته ماهیت صندوق‌های بازنشستگی با آن محصولات بیمه‌های بازنشستگی یا مستمری که شرکت‌های بیمه ارائه می‌کنند خیلی متفاوت است در آن صندوق‌ها بیمه‌گر واقعاً نمی‌داند که مثلاً ۲۰ سال بعد چه مستمری و چه عددی پرداخت خواهد کرد ولی در بیمه‌های بازرگانی ما وقتی قرارداد بیمه مستمری می‌بندیم با بیمه گذارمان تقریباً عدد قطعی را به او می‌گوییم که چه عددی را پرداخت خواهد کرد ،حالا با یک نوسان خیلی کمی که تازه سود مشارکت در منافع هم در واقع تضمین نمی‌کنیم،ولی در صندوق‌ها موضوع متفاوت است و یکدفعه دولت اعلام می‌کند، اینقدر باید امسال پرداختی‌ها را افزایش دهید؛ و صندوق‌ها چون توسط دولت اداره می‌شوند و دولت هیچ وقت تاجر خوبی نیست در نتیجه صندوق‌ها وضعیت خوبی ندارند و با توجه به پیری جمعیت در آینده به مشکلات خیلی اساسی خواهند خورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست