بازدید 35633

اگر در پرونده «چای» چند مقام دولتی و نظارتی و شرکتی محکوم به اعدام نشوند، یعنی مبارزه با فساد شوخی و شعار هست!

آیا در این چنین فساد بزرگی، برکناری از مسئولیت مسئولینی که نه تنها متخلف بلکه شریک جرم هستند، مجازات است؟ چطور مدیر عامل شرکت که قطعا جرمش کمتر از همدستان دولتی هست بازداشت است، ولی مقامات دولتی و نظارتی مجرم، مشغول خرج کردن دلار‌های مکتسبه (؟) مسئولینی که در صدد کوچک جلوه دادن یا سیاسی کردن مساله هستند، مشکوکند؟!
کد خبر: ۱۲۰۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 08 December 2023

اگر در پرونده چای چند مقام دولتی ونظارتی وشرکتی محکوم به اعدام نشوند یعنی مبارزه با فساد شوخی وشعار هست!

تابناک_ گاهی ممکن است بهت و حیرت حاصل از یک واقعه یا رخداد یا خبر، مخاطب را چنان دچار سرگشتگی کند که ناخودآگاه این دیالوگ ماندگار  را بر لب جاری کند که واقعا «مگه میشه؟ مگه داریم؟».

ماجرای تخلف چند میلیارد دلاری در واردات چای، یکی از مصادیق همین امر بود که به تازگی بسیاری از مخاطبان را در بهت و حیرت فرو برد که چگونه ممکن است، در دورانی که کشور برای تخصیص ارز به واردات کالاهایی چون دارو و شیرخشک یا نهاده‌های دامی باید با دقت و وسواس عمل نماید، چند میلیارد دلار تخلف مالی صورت گیرد؟ واقعا «مگه میشه؛ مگه داریم؟»

این روز‌ها بسیاری از مردم درباره کشف فسادی به اندازه نصف طلب ۷ میلیارد دلاری ایران از کره و انحصارگرایی در تخصیص ارز برای واردات چای مواجه شده اند که حکایت از آن دارد، متاسفانه غفلت بزرگی در این زمینه رخ داده و در اصل بخش‌های نظارتی و قضایی و اجرایی دچار یک ترک فعل بسیار تاسف بار شده اند.

حدودا همه مخاطبان می دانند، یک شرکت خاص ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار برای واردات چای گرفته، اما بخشی از ارز‌ها را در بازار آزاد به مبالغ بالاتر فروخته و برای یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار آن هم اصلاً هیچ کالایی وارد نشده است. بر اساس اسناد موجود، شرکت مذکور از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ مجموعاً معادل ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار ارز نیمایی دریافت کرده که از این مبلغ حدود یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار تأمین شده برای ماشین آلات و مابقی برای واردات چای بوده، اما این ارز را در بازار آزاد به مبالغ بالاتری فروخته است!

پس از شنیدن چنین ماجرایی، در ذهن هر شنونده‌ای علامت سوال‌های متعددی نقش می‌بندد که آیا دستگاه‌های نظارتی و قضایی و اجرایی نمی‌توانستند و یا نمی‌دانستند، باید چگونه از وقوع چنین تخلفی جلوگیری کرد؟ زمانی که هر دلار تخصیص یافته برای واردات اقلامی، چون دارو و کالا‌های اساسی یا ملزومات صنعتی با هزار مکافات تامین و تخصیص می‌باید، چرا باید این رقم برای کالایی همچون «چای» اختصاص یابد؟ مگر می‌شود چنین فساد عظیمی بدون همراهی عوامل در دستگاه‌ها و نهاد‌های ناظر رخ داده باشد؟ چگونه می‌توان من بعد از این مخاطب و یا شهروند را درمورد سیاست‌های اقتصادی جدید همچون تغییر مالیات ستانی یا دریافت عوارض قانع و همراه کرد؛ وقتی هنوز مطمئن نیستیم که سرمنشا‌های تولید چنین فساد‌هایی کشف و منهدم شده باشند؟!

اما واقعا نباید این سوالات ما را از مدار انصاف خارج کند، زیرا شناسایی، کشف و معرفی و تشکیل پرونده قضایی توسط مسئولان اجرایی و قضایی انجام شده و بر اساس آنچه آن‌ها تاکنون گزارش داده اند این پرونده به دقت توسط دولت و دستگاه قضایی در حال پیگیری است. همان گونه که مخاطب منصف این اقدامات را از گوشه ذهن خود پاک نمی‌کند و آن‌ها را در نظر می‌گیرد، مسئولان اجرایی و قضایی هم باید منصف باشند و بپذیرند، با اطلاع رسانی‌هایی که با روش‌های معمول انجام می‌شود، نمی‌توان به این حجم از سوالات و همچنین بهت و حیرت حاصل از آن پاسخ داد.

مسئولان اجرایی و قضایی متوجه باشند که معرفی شفاف، سریع و صریح همه عوامل مستقیم و غیر مستقیم و همه مباشران و معاونان و مشاوران دخیل در این ماجرا به همراه اطلاع رسانی‌های ممتد و پیوسته از روند پیگیری و بررسی پرونده، کمترین کاری است که مورد انتظار است؛ ضمن اینکه مسئولان ارشد اجرایی و نظارتی و قضایی و حتی فعالان سیاسی بپذیرند که بد‌تر از یک فساد، مانور دادن و سوء استفاده از کشف آن فساد است که همین امر را به ملعبه‌ای برای سیاسی بازی خود نموده و به ذهن مخاطبان خود را از اصل موضوع منحرف کنند.

قطعا این پرونده به خاطر حجم و ابعادش و آثار حاصل از آن، روی اعتماد عمومی و حتی اعتقاد دینی مردم با اعلام و اجرای یک رای قضایی نمی‌تواند پاسخگوی حجم سوالات مطرح باشد؛ لذا بهتر است در قالب یک برنامه منسجم و مفصل اطلاع رسانی، مسئولان ارشد اجرایی و قضایی گزارش دهند که چه اقداماتی در برخورد با این پرونده انجام شده است. آیا اینکه بگویند مسئولانی برکنار شده اند، کافی است؟

آن افراد در حال حاضر کجا هستند و چه می‌کنند؟ این فاجعه که با هماهنگ کردن چندین دستگاه و نهاد دولتی اتفاق افتاده و فسادی کاملا سازمان یافته بوده نمی‌تواند توسط یک شرکت خصوصی هدایت شده باشد. شبکه فاسد مجری این فساد و هدایت کنندگان اصلی باید به مردم معرفی شوند و معلوم گردد هم اکنون کجا هستند. آزاد بودن هیچ یک از این اخلالگران بزرگ اقتصادی که در شرایط سخت اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه به خود اجازه انجام چنین جنایتی داده اند، به هر دلیلی توجیه شدنی نیست.

شناسایی و معرفی شبکه مجری این فساد به افکار عمومی از اصلی‌ترین وظایف دولت و دستگاه قضایی است و این که این اتفاق در کدام دولت رخ داده، مساله اصلی نیست، بلکه این که با آن چگونه برخورد می‌شود، مهم است و این به عهده دولت و دستگاه قضایی مستقر می‌باشد. باید اطلاع رسانی شود که برای عدم تکرار چنین فساد‌های سازمان یافته‌ای چه اقداماتی انجام داده و چه تغییراتی را ایجاد کرده اند. تقصیر عناصر و دستگاه‌های کنترلی و نظارتی در این فساد بسیار بزرگ است.

اگر در مجازات مقصرین فقط قرار باشد مثل پرونده مه آفرید، تنها مدیر عامل شرکت عامل فساد اعدام شود و اشد مجازات برای عناصر نظارتی و دولتی مقصر و شریک که شعار بحق رییس قوه قضاییه در رسیدگی به جرائم اقتصادی هست، منظور نشود، این یعنی عدم برخورد قاطع و عادلانه و غیر بازدارنده که با هیچ توجیهی، وقوع چنین فسادی بدون همکاری مقامات تصمیم گیرنده و نظارتی در چند دستگاه درگیر ممکن نیست. 

انتظار می‌رود مدیر عامل دبش در دادگاهی علنی و مفصل و کامل فرایند انجام این فساد را جزء به جزء مطرح و از همکاران دولتی و نظارتی در انظار مردم نام ببرد.

آیا می‌توانیم امیدوار باشیم با این سبک اطلاع رسانی و محاکمه و مجازات عوامل این فساد بزرگ جدیت و عزم مبارزه با فساد اقتصادی را باور کنیم و بار دیگر شهروندان معمولی ایرانی دچار بهت و حیرت از این گونه فساد‌ها نخواهند شد و نخواهند گفت که «مگه میشه؛ مگه داریم؟»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۹۶
پرونده اختلاس اوایل سال 1380 در مورد ۱۲۳ میلیارد تومانی از بانک صادرات و اعدام فاضل خداداد و محکومیت برادر یکی از مسئولین ذیربط محکوم به حبس ابد و بعد به عنوان مامور خرید زندان اجازه خروج از زندان و در نهایت مورد عفو قرار گرفت هرگز از خاطره ها نمیرود اگر متخلفین در هر رده و مقامی که بوده و هستند و یا حتی بستگان متخلف آنها اعدام میشدند هرگز شاهد تخلف از سوی دستگاههای حاکمیتی نبودیم کما اینکه همین اواخر هم شاهد تخلفات مالی حتی در شوراهای شهر بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
واقعا این چرندیات رو چجوری بافتی؟
بافتنی دوست داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
دقیقا باید اعدام بشن چرا رستمی صفا ابر بدهکار بانکی که پاش لب گوره باید پانزده سال حبس بگیره ولی سلطان قیر وسکه اعدام بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
متاسفانه یک دیدگاه حاکم است که فکر می کند مردم فراموش می کنند!!!! نه داداش مردم فراموش نمی کنند بلکه اعتبار شما از بین می رود!!! گفت ناراحت نیستم که چرا دروغ گفتی بلکه ناراحتم که چرا دیگه نمی تونم بهت اعتماد کنم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
آخرش هیچ چیزی نمیشه بعد از مدتی که التهابات خوابید همه چیز بر می گرده سر روال عادی خودش
باصلا از خودتون پرسیدید چرا وزیر کشاورزی به این سرعت بر کنار شد و شخص دیگری به جاش اومد قطعا وزیر سابق هم در جریان دست داشته و ماجرا از اون موقع رو شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اوایل دهه 79 بود. سال محاکمه هم 74
؟!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
پرونده مذکور اوایل دهه 70 بود که سکه 12 هزاربود.به قیمت روز آغ مرتضی 300 تریلیون بالاکشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
مبلغ فساد روز به روز بیشتر می شود وسال به سال افزایش می یابد.
و بلاخره روزی فرا می رسد که ایرانی ها یک روز صبح متوجه می شوند همه حساب های بانکی شون صفر شده.
ناشناس
| Ireland |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اگر تا حالا همچین اتفاقی نیوفتاده بازم نمیوفته
س پ از کهگیلویه و بویراحمد منهای دوگنبدان
| United States of America |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
سیستم فسادزا را ریشه ای اصلاح کنید اکر با اعدام درست شو بود تا حالا کم اعدام نکرده اند مثل سلطان سکه ؟ سگه درست شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
چند سال پیش دو جوان ۱۷ و ۱۹ ساله را که ۷۰ هزار

تومان دزدی کرده بودند را اعدام کردند

اگر عدالتی باشد تمام مطلعین و آمرین و همکاران و دینفعان و شرکا و تمام مدیران دولتی و گمرک و استاندارد و ناظرین و پس از مصادره تمام دارایی و برگشت مال دزدی شده را بهمراه خانواده شان اگر اطلاع داشتند و بجای افشا کردن خلاف ، از پولها استفاده کردند را باید در میدان آزادی تهران اعدام و اتش بزنند

ولی قطعا هیچ کاری نمیکنند و

چون هر کسی در این سیستم یک خطا و خلافی دارد

و این جماعت پشت همدیگر هستند
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
سکه بود ۵ ملیون سلطان سکه را اعدام کردن حالا بیاد چی میگه؟؟؟
اینم اعدام میکنید چند سال دیگه این عدد پول خورد میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
رئیسی:

اقتصاد مقاومتی که با تکانه‌ها تکان نخورد / ما اگر می‌خواستیم با تهدیدات متوقف شویم نباید رشد اقتصادی داشته باشیم؛ امروز رشد اقتصادی داریم / در برخورد با فساد به احدی رحم نخواهم کرد / با مردم عهد کردم که در دوران مسئولیت،‌ تمامی بسترها و روزنه های فساد در کشور را از بین ببرم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
ناشناس ۱۰:۰۷ هر وقت جیره ائی که بهت میدن تمام شد بگو برات بافتنی بفرستم که وقتی سرت رو خواستی زیر برف کنی یخ نکنی
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
میخواهید بخشی از اعتماد از دست رفته مردم را دوباره برگردانید
متهمین به اختلاس را( نه فقط در این پرونده) بصورت صحرایی محاکمه وبلافاصله بعد از صدور رای( نه مثل زنجانی) اعدام کنید
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
هنوز اختلاس نود هزار میلیارد تومانی فولاد اصفهان از اذهان عمومی نرفته
قطعا چنین اختلاس های عظیمی نمیتونست بدون کمک مسوولین مرتبط و افراد بانفوذ باشه باید بدون ملاحظه همشون محاکمه و اعدام بشن
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
طفلی خداداد خیلی ساده لوح بود پای چوبه دار فهمید توی دنیا چه خبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
تمام این اخبار را مثل اختلاس فعلی و قضییه تتلو و مسایلی که بعد مطرح خواهد شد را در جهت داغ کردن فضای جامعه برای شرکت در انتخابات تحلیل کنید هدف مطرح کردن افرادی بعنوان فساد ستیز و داغ کردن فضای انتخابات است
در هرصورت رای بی رای
عجب!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
دروووووود
این فکرتمام مردم ایران است٪٪آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اعدام هم شد راه حل !!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
دلیل این همه فساد را پیدا کنید و ریشه کن کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اللهم انی اسئلک بسمک العظیم العظم
پروردگارا بحق پاکان و مقربان درگاهت خودت مشکلات دنیا خاصه کشورمان را حل بفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
فسادنهادینه و قانونی شده است نه اراده ای ونه شهامتی برای مبارزه با آن وجودندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
تنها دو دلیل برای فساد وجود دارد و آن هم یارانه است و دوم رانت اطلاعاتی...و دیگر اگر اقتصاد یارانه ای حذف شود باز هم جیغ همه ما بالا می رود
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
سال 1370 بود نه 1380، در اوج اقتدار انقلاب
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
همه چیز بر می گرده به ناطر...اقا چند تا از این ناظرهای فاسد ورشوه بگیر اعدام بشن /باقی ناظرها حساب دستشون میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
چه اوضاعیه !!! همینا که اعدامش کنید اعدامش کنید راه انداختن ، چند وقت پیش میگفتن نه به اعدام نه به اعدام !!
دیوووونه خونسسس !!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
هروقت ناظرهای بورس به ویژه وسدید را که با حقوقی ها همدست وخلاف میکنند سهامداران خردرا به خاک سیاه نشاندند را اعدام کردند آن موقع اینهارا هم اعدام میکنند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
جالبه ، مسئولین متخلص، با اخلاص قفلی زدن رو 3 میلیارد دلار!
این 123 میلیارد تومان اون موقع، معادل 3 میلیون دلار بوده (با نرخ طلا معادل 6 میلیارد دلار الان)
خاوری 3 میلیارد دلار
چای دبش 3 میلیارد دلار
فساد بزرگ، نداشتن سیستم جامع اسنادی است. بسیاری از کشورها با اسناد کاغذی چنین سیستمی را ایجاد کرده بودند ولی ایران با وجود هزینه کردن میلیاردها دلار در سیستم های کامپیوتری و شبکه، فاقد چنین سیستمی است.

اگر قرار باشد کسی اعدام شود، عالیترین مقاماتی هستند که به راه اندازی سیستم جامع اسنادی اهتمام نداشته و یا در مسیر ایجاد آن سنگ اندازی کرده اند.

در صورت وجود سیستم جامع اسنادی، صِرف تغییرات در پرداخت ارز به این فرد و شرکت، با هشدار سیستمی و خودکار مواجه میشد.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
عزیزم هشدار سیستمی مگه چیه؟ همین الانم که سیستمی هست یه روز کارشناس صمت از اونور خط سامانه رو میبنده تخصیص ارز ۸۰ روز میفته عقب یه روز دیگه باز میکنه ۲ روزه تخصیص میاد .تا وقتی با عاملان دولتی و قضایی مجرم این موضوع برخورد شفاف نشه هیچ اتفاقی نمیفته. لمپن های دولتی گردن کلفت تر و زورگو تر برمیگردن و تیشه به ریشه همه زندگی و دارایی و اعتقاد مردم میزنن
جواب به کاربر ۱۰:۲۰
| Germany |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
سیستم جامع اسنادی، یک بایگانیِ مرکزی بزرگ به ابعاد تمام وزارتخانه ها، شهرداری ها، نیروهای نظامی و بخش های خصولتی و خصوصی خواهد بود و همه فعالیتهای دولت و بخش بزرگی از فعالیت سایر بخشها در آن ثبت می شود.
هشدار سیستمی از برخورد سیستمی بخشهایی از این داده ها و تحلیل کلان داده هایی که در این سیستم ثبت می شود صادر می شود.
سیستم جامع اسنادی با سامانه های پراکنده و قابل دستکاری ِ امروزی ِ کشور اصلا قابل مقایسه نیست.
در سیستم جامع اسنادی هر گونه دستکاری علاوه بر اینکه در سلسله مراتب سازمانی مانیتور می شود مستقیماً در نهادهای نظارتی و در منظر عمومی هم مانیتور می شود.
لــوتـــی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
حتماً میدانید که مبلغ این دزدی چقدر بوده؟!
مبلغ بیشتر از 140 هزار میلیارد تومان است!!! اگه همین مبلغ رو هم تقسیم کنی بین 80 میلیون نفر به هر ایرانی مبلغ یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون تومان میرسه ... حالا فقط همین یک مورد رو محاسبه کنید بقیه پیش کش .... الا برکت الله، پیدا کنید مسکر فروش را........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
شما در وال استریت یک مانیتور بزرگ می بینید که لحظه ای میزان بدهی و دارایی های فدرال رزو را مشاهده می کنید. اینجا سازمان ما که شرکت صد در صد دولتی است پولها را در بانک ایکس سپرده گذاری می کند، تعداد 300 - 400 فقره وام دویست میلیونی از بانک دریافت می کند (120 وام برای کارمندان و مابقی برای دوست و رفقا). وام که دریافت شد سپرده ها را خارج و به بانک دیگر منتقل و همینطور در هر سال یک بانک عوض می کنند وکسی هم آمار نمی گیرد.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
شما فکر میکنی الان سیستم نیست؟ الان اگر یک فرد عادی جامعه بخواد بیشتر از یک میلیارد پول جابجا کنه باید ثابت کنه پول از کجا اومده . منتهای مراتب این موارد امنیتی برای مردم عادیه نه کسانی که اونطرف پشت سیستم دسترسی باز دارن.
چرا نباید مشخص بشه که خاوری چطور از کشور خارج شده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
حالا مثلا مشخص شده
به شما چی میرسه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
من تا حالا هزار تا مدرک و شاهد آوردم ولی کسی گوش نمیده. من خودم با چشمهای خودم خاوری رو شب خروج از ایران دیدم از دفتر چه شخصی بیرون اومد و رفت فرودگاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
همه خاوري رومحكوم ميكنن!ولي من ميگم خاوري حق داشته پول بيت المال روبالابكشه خاوري وقتي ديده هرننه قمري بايه گوني پول مملكت روازبانك ميكشه بيرو ن خاوري هم بارش روبست وفراركرد. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
ناشناس 10:09

حالا تو چرا انقدر میسوزی از گیر افتادن یا رو شدن دست
فاسدین؟
انقدر فشار میخوری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
خاوری غریبه نبوده
علی
| Canada |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
خاوری انگشت کوچیکهٔ اینا هم نیست!!
به نظرم اعدام جلوی فسادهای بعدی را میگیره
احسنت به تابناک که شجاعت داره و چنین پیشنهادی را مطرح می‌کند
به نظرم یک نظر سنجی برای این موضوع بزارید خیلی عالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
کسی از شما نظر نخواست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
خیر قربان و هیچ کجای جهان فساد تمام نشده و نخواهد شد منتهی با اعمال برخی کارها می توان کم کرد یا بیشتر کرد مثلا اختصاص ارز رانتی یا چند نرخی خودش باعث می شود خیلی ها مزه مزه کنند برای فساد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
جواب ارزشی ها که اختلاس چای رو به دولت قبل نسبت میدادن چیه؟
آمار دفیق قوه قضاییه از زبان اژه ای: ۹۹ درصد ارز اختلاس شده در چای دبش در دولت رئیسی به دبش داده شده
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
معلومه نه جامعه شناسی می دونی و نه انسانشناسی ونه تاریخ خلخالی برای یک گرم اعدام کرد نکه همی چی ریشه کن شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
نظر از فقها باید گرفته بشه که حکمش چی باشه نه از افراد عادی
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
ناشناس||۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷

شما چرا اینقدر از حکم اعدام یک مفسد اقتصادی عصبانی میشود

همه ما عاقبت زیرخاک می رویم ، برای منافع حداقلی خود جهنم را برای خود نخر دوست عزیز
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
از اول انقلاب تا امروز بالای پنجاه هزار نفر رو اعدام کردید کدوم مشکل حل شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
منم با نظر شما موافق مفسدین اقتصادی بزرگ و همچنین نفوذی ها رو باید اعدام کرد بعدش خیلی از مشکلات حل میشه
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
ناشناس 12:45، حرف شما در صورتی قابل توجه است که مجموعه ای بخواهد فساد را از بین ببرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
اعدام وقتی خوبه که سیستم درست کار کنه و گرنه اعدام صورت مسئله پاک کردنه
بعضی از اعدام می گویند باید روحانی و داداشش اول اعدام شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
با فرار به جلو این ننگ پاک نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
سایبری عزیز ۹۸ درصد مبلغ این فساد زمان دولت فعلی پرداخت شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
میخوای ترامپ و داداش کایکو و پد پسر شجاع هم اعدام کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اون قضیه که سیاسی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
خب اونا هم اعدام بشن. چه اهمیتی دارن
خالو قربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
چرا که نه خاتمی ومعاونانش احمدی نژاد ومعاونانش واگر شد وزرایش هم اعدام شوند ماکه خوشحال می‌شویم اصلا هر رئیس جمهور ومعاون اولش بعد از هشت سال اعدام شوند
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
از زبان رییسی قوه قضاییه: ۹۹ درصد ارز در دولت رئیسی اختصاص داده شده!
یعنی هیچ تخلفی در دوره قبل نبوده وارز طبیعی به دبش تخصیص دادن و کل تخلف در دولت پاکدست رئیسی رخ داده
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
حیف ومیل چندین میلیارد دلاری در ماجرای موسوم به دلارهای جهانگیری به کجا ختم شد؟؟در نبود نظارت عده بیشماری با تاسیس شرکتهای صوری میلیارد ها دلار را به جیب زدند !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
تو که سایبری نیستی چرا دوستانت 2سال ارزمیدادن و به روی خود نمی آوردن که ارز ها کجا رفت؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اول باید دید اختلاس گران اصولگرا بودند یا اصلاح طلب ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
ناشناس 19:22 تو هنوز درگیر اصولگرا و اصلاح طلبی؟؟؟؟ از هر گروهی هستند باید اعدام بشوند. چه فرقی میکنه که آدم فاسد جزو کدوم گروهه.مثلا اگه جزو گروه هم فکر تو باشند نباید اعدام بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تتلو رابه همین دلیل به ایران آوردند تاحواس مردم پرت شود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
حالا یه کاری کنید که از این به بعد اختلاسی هم بشه صداش رو در نیارن! به جا تشویق دولت به کشف و اعلام اختلاس دنبال آشکب هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اتفاقا هر چه میکشیم از دست این دولت و دولتهای سابق بوده و هست پرونده چای و برادر روحانی و دختر وزیر دولت روحانی و خاوری و بابک زنجانی دولت احمدی نزاد و ... چه کردند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
نه تتلو رو آوردن برای تو دلقک بازی دربیاره میای تابناک نظر بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اغلب این فسادهای بزرگ در دوره اصولگراها اتفاق افتاد مثل بابک زنجانی در دوره احمدی نژاد و این مورد اخیر
دوباره یکی دوتا نخودی پیدا کنید و اعدامشان کنید و کل اختلاس را کمافی السابق ماست مالی، دیگه حنای شما برای ملت رنگ نداره، زمان رفسنجانی میلیاردها دلار از طریق بندرعباس رفت در کانادا و اروپا و آمریکاو... ، در زمان احمدی‌نژاد میلیاردها دلار در ترکیه به تاراج رفت این که عددی نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
یه کتاب جدید اومده خیلی رنگ خوبی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
فقط بلد هستند بجای مبارزه با فساد و جلوگیری از فساد های بعد ،همه تقصیر ها را گردن یک نفر بندازند و تمام. کل هنرشون قربانی کردن یک نفره
پس بسم الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
نوش جان ما نمی‌خوریم راحت باشید
صرف شده
مجازات غیبت از خدمت سربازی در زمان صلح ۳ روز اضافه خدمت و در زمان جنگ، ۱۰ روز اضافه خدمته. یعنی در مواقع بحران مجازات ترک فعل ۳ برابر میشه. آیا ما در جنگ تمام عیار اقتصادی نیستیم؟؟؟؟ کمر دوتاشده این ملت نجیب مستضعف رو نمی‌بینید؟؟؟ اگه قرار بود امثال طبری ها ۳ برابر مجازات شوند، آیا غیر از اعدام بود؟؟؟؟ والله اگر پیش از این چهارتا مفسد اقتصادی رو آویزان کرده بودید الان این کثافتکاری به بار نیامده بود... حالا هی دم از قطع سر اژدهای فساد بزنید.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
داداش من الان سرباز فراری هستم یعنی یکسال غیبت کردم ده سال باید برم خدمت؟
میترسم وسط جنگ اقتصادی موشک بخورم
مگه میشه ؟مگه داریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
بله داریم اون چجورشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
هفتصد میلیارد دلار درآمد نفتی بدون پاسخ دولت بهار به کجا رفت ؟؟؟
مغز دلواپسان اکنون:
دزدی با اختلاس فرق داره و چون چای نوشیدنی اول ما ایرانی هاست اختلاسه و به دولت سیدمحرومان ارتباطی نداره
مغز دلواپسان دیروز:
دولت های اصلاح طلب و معتدل با دزدی از مردم مملکت رو اداره می کنن الان مرغ شده کیلیویی 12 هزار تومان اینا یعنی دزدی و فساد و...
تجویز: درمان قطعی روزی سه وعده چای دبش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
این اختلاس مال همون ارز رانتی دولت بنفشه متخصص مغز قلابی
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
خداوکیلی خودت هم نفهمیدی چی بلغور کردی مغز مغز مرغ
این کامنت های افراد روانپریش به چه دردی میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
ببخشید اشتباه منفی زدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
متخصص عزیز ، بسیاری از مردم از اصلاح طلب و اصولگرا گذشته اند. چرا که فهمیده اند این ها با هم هستند. هر دو یک راه را رفته اند . پس سعی در پاک جلوه دادن یکی از این ها نباشید
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
استفاده از نام و نشان دیگران روش آدمهای حقیر است.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
آقای ناشناس 9:52 فیک عزیز
ارز دولتی از بعد از جنگ در تمام دولت ها وجود داشته در زمان احمدی نژاد هم بود با نام ارز 1200 تومانی در حالی که ارز 4000 تومن شده بود
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
بله تو راست میگی ولی ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
یه متخصص مغز قلابی هم داریم
افکار و طرز نگارشت داد میزنه که متخصص مغز نیستی
گاهی وقتها در پرونده های معمولی سرقت پلیس متوجه میشود که در ب محل وقوع سرقت تخریب نشده وسارق بی درد سر وراحت به خانه آمده اینجاست که به اطرافیان نزدیک صاحب خانه مظنون میشود.دلار های دبش وبی زبان اختلاس شده توسط مدیر عامل یا مدیران هم از همین منطق پیروی میکند. شما نیازی به عدام این مدیر ندارید چون اگر عوامل آشنای این مدیر وسایر اختلاس گران را در دستگاه ها که این چنین سخاوتمندانه ارز تخصیص داده اند را پیدا نکنید در بر همان پاشنه خواهد چرخید.این اختلاس اولین نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
گویا دولت مصمم به انجام یک جراحی اقتصادی دیگرباگران کردن قیمت بنزین است به بهانه الودگی هوا دفعه اول که جراحی اقتصادی صورت گرفت درد ورنجش هنوز تاکنج استخوانمان‌ حس میشود وباهیچ مسکنی ارام نمیشوداین بار لطفاًدولت محرومان این جراحی راروی اختلاسگران ورانت خواران صرفا ً انجام دهد که کشف یک اختلاس وبرگرداندن پول آن به بیت المال وخرانه دولت برای سالهاثابت نگهداشتن قیمت بنزین کافیست واگر همت واراده باشد ارزش دلار وقیمت ها وارزاق کاهش میابندوقابل دسترسی میشوند
یه جوری مخفیش میکنن یه ماه دیگ فراموش بشه مگه اختلاص و فساد فولاد وووو هر سال همینه یکی از یکی گنده تر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
حرف بعضی ها خیلی خنده داره
خودشون رسانه ایش کردند بعد قصدشون اینه که مخفیش کنند؟!
واقعا فکر هم میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
۰۷:۵۲
خودشون رسانه ای کردن؟ ! خودشون یعنی کی؟ دولت؟!!!! اگر به دولت رئیسی بود 10 سال دیگه هم صداش در نمیومد و دورهمی این 3 میلیارد دلار میشد 100 میلیارد دلار
بعدشم میگفتن حقوق بازنشسته ها باعث تورمه یا پول برای ساخت مدرسه در بلوچستان نداریم
طبری کجاست ؟ اینم مثل اون.چون اینا محصول فسادند نه بنیان فساد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
تو جیب منه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
یا کانادا یا آمریکا یا انگلیس یا توی کاخش داره عشق و حال میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
تو زندانه و رد مال هم کرد
ریخت به حساب بیت المال
از اینها هم اموالشون مصادره میشه و حکم حبس های بلند مدت هم میگیرند اما چون چند نفر با هم مشارکت داشتند و البته فقط دزدی بوده و نه اختلال در نظام اقتصادی پس بعیده حکم اعدام بگیرند
مشکل شما تعجیل درصدورحکم بدون بررسی وتحقیق است فضاراچنان سنگین وفشاربرقاضی پرونده می اوریدتارایی مطابق نظرشماصادرشودمتهم مدعی است کیفیت چای ورودی توسط ازمایشگاه گمرک کنترل می شودوقیمت خریداری شده متناسب باکیفیت توسط گمرک کنترل وتمام خریدهاازطریق سامانه ثبت سفارش صورت گرفته،بایددادگاه صحت این اظهارات رابررسی کند
درسته که فساد کل مجموعه را برداشته اما مطمئن باشید افشای خبر اختلاس چای هم گرو کشی مافیاهای قدرت و ثروت از یکدیگر است. به توافق که رسیدند همه چیز فراموش می شود یا توجیه خواهد شد. فساد فولاد مبارکه 92 هزار میلیارد تومن اعلام شد. بعدش گفتند خیر اصل خبر اشتباه بوده! به همین سادگی
بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد!!
طبری با اون همه کارهایی که کرد که به نظر عموم جنایت بودو حداقل حکمش از نظر مردم اعدام بود ولی محکوم به زندان شد و الان داره خوش میگذرونه اینا که نهایتا ی اختلاس ناقابل کردن بنظرم انفصال از خدمت وبرکناری براشون زیاده نهایتا ی تذکر کتبی بدون درج در پرونده براشون کافیه
نوشیدن دوغ بهترین کار و مفید ترین کار است .
تابناک
خیالبافی می کنی
تا الان تو این همه فسادی که رخ داده شاهد نبودیم مقام دولتی و سیاسی محکوم که سهله حتی اعدام بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
یه سرچ کنی میبینی پسر هاشمی رفسنجانی و برادر حسن روحانی و معاون اول رئیس جمهور و معاون اول قوه قضائیه و ده ها مسئول دیگر محکوم و زندانی شدند
البته اعدام هم داشتیم مثل روح اله زم که فرزند یه مسئول رده بالا بود

اما یه نکته مهم خیلی از مسئولین از نظر اقتصادی سالم هستند و دامنشون رو آلوده نکردند و الا این خبرها به هزاران هزار می رسید
هرچند یکی هم خیلی زیاده
طبری اعدام شد؟ طوسی اعدام شد؟ بابک زنجانی چی؟ خاوری چی تونستید بیارید ایران اعدام کنید؟ ثقتی چطور؟ سنگسار شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
با جناق ها که از همه بامزه تر بودن چرا از قلم انداختی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
نه اینایی که میگی نشد ولی برای رقص یک پیرمرد ۱۲ نفر بازداشت و چند تا مغازه پلمپ شد
اطلاع رسانی کامل؟؟؟؟ ریس قوه قضاییه حتی مبلغ کل این دزدی رو نگفته و با جمله ۷۰ درصد و ۶۰ درصد از کل ارز رو دادن به ایشون جواب رو درست نداده دولت روحانی رو با عدد میگه چقدر گرفته ولی دولت سید محرومان رو با عدد جواب نداده عجیب نیست براتون بعدم ریس دادگاه مه آفرید همین اژه ای بود که معلوم نشد چی شد پروندش اینم حالا شده ریس قوه پس توقع دادگاه علنی و .... نداشته باشین ایشون تو دولت قبل معاون قوه قضاییه بوده حالا شده ریس قوه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
در دولت قبل که کل مبلغ ادعایی فساد یک میلیارد تومان بود بارها از عبارت برادر رئیس جمهور استفاده کردند
چرا فقط می توانیم برای کرباسچی چنین دادگاه سریالی انجام دهیم و لا غیر.
من ۲۰ روزه میخواهم ۲۱۰۰ دلار ارز بگیرم هرروز از آبت صرافی به ات صرافی . مگر می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
برای بقیه هم گرفتند
طبری برادر رئیس جمهور قبلی و پسران رفسنجانی و ...
ما مردم منتظر اعدام هستیم ... باید نشون بدین که زورتون فقط به معترض های بدبخت کف خیابون نمیرسه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
در حدی نیستی که باید و نباید مشخص کنی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
همش زورتون به مردم میرسه ولی برا مسئولین برکناری
.ساده اگه مردم تخلف اینچنینی انجام بدن اشد
مجازات و اعدام میکنید همش تبعیض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
چرا باید اعدام بشه؟شما دلیل فقهی داری؟مردم تعیین نمی کنند که کی اعدام بشه بلکه باید نظر فقهی محکم وجود داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
بعضی هم شاکی هستند و هم قاضی و هم مامور اعدام
پرونده اگر درست بررسی نشه ممکنه بعضی ها فرار کنند
از همه مهمتر باید نحوه این کار مشخص بشه تا مجدد تکرار نشه
سوال اینجاس چرا از وزیر کشاورزی سابق و برادر زنهاش هیچ حرفی زده نمیشه؟؟؟حرف از اعدام بیشتر شوخیه تا حقیقت.
اعدام برای آن جوانی بود ک مبلغ ۷۰۰ هزار تومن از شخصی ربوده بود نه برای مسئولان و دزدهای یقه سفید
قوه قضاییه باید مثل همیشه درگیر هیجانات نشود و همچون گذشته مجازات متناسب با جرم انتخاب کند
اعدام در ازای فساد مالی حالا هرچقدر هم زیاد باشد درست نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
بالاتر از فساد مالی هست ؟؟یعنی پول بیت المال .نه مثلا اعدام تتلو واجبه ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
فساد مالی یه چیزه اما
اخلال در بازارهای اقتصادی یه مطلب دیگه
اولی رو میشه جبران کرد مثلا با بازگرداندن مبالغ دزدیده شده به بیت المال و جریمه
اما دومی باعث ضرر و زیانی در بازار و در بین مردم میشود که قابل محاسبه نیست و قابل جبران هم نخواهد بود
مثل التهاب بازار سکه و ارز که بجز رد مال اعدام هم دارند
مگه قوم مغولیم که برای هر چیزی اعدام اعدام؟ مگه خدا جون آدم رو برای خنده افریده که به هر بهانه و داستانی جون یک ادم رو بگیرید؟
همیشه هم یک سری پادو و آلت دست مجازات میشن و ریشه فساد سرحال به کارش ادامه میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
هر بهانه ای نه اما بعضی چیزها جنایتش انقدر بزرگه که مجازات اعدام نیاز میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
شما عواقب یک عمل را در نظر نمیگیرد ، مقدار این پول را نگاه کنید ،به هر حال این پول باید برای مردم هزینه میشد که نشده نتیجه اش شده مادری که از نبود دارو یا نداشتن پول درمان مرده، بچه سرطانی که در اثر بی پولی مرده، مرد خانواده دار افسرده ای که به خاطر بی پولی خودکشی کرده وووو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
هر کسی که دزدی میکنه چه کوچک و چه بزرگ.باید عضای بدنش را پیوند بزنند به بیماران نیازمند
منتظر اعدام و حتی زندان کسی از این دزدها نباشید.همین الان معلومه شوخی بیش نیست.
تند نرو!! مگه طبری اعدام شد؟ مگه کسی که به معاونت برگزیده بودش نازک تر از گل شنید؟ مگر خاوری را خراش انداختند؟ مگر دختر نعمت زاده و پسر فلان وزیر و داماد شهردار و ..... را کسی نگاه چپ انداخته؟؟؟؟ آی دزد آی دزد صدای آشنای نزدیک انتخابات است.ما هم گول نمی خوریم
مافیای ماشین، مافیای چوب، مافیای وی پی ان، مافیای همه چی خلاصه همه چی.... اونا را چه طوری پیدا می کنید؟ ریشه اونا از کی و کجا شروع شده؟
بسم الله جناب رییسی یک سر از اژدهای هفت سر پیدا شده ببینیم چکار می کنید. ضمناً مردم‌ نامحرم‌نیستند و حق دارند از جزء به جزء چگونگی این فساد اگاه شوند.
مسلم است هرکس نسبت به پست اش در این اختلاس
سهم می برد واقعا دولت اگر در مبارزه با فاسد صادق است باید در اسرع وقت متخلفان را برای محاکمه معرفی کند همان روز اول نه اینکه بعداز گذشت چند روز که لابی های قدرت اعمال نفوذ کردند
۸۵ درصد ملت معتقدند نمک ها گندیده اند.
فساد در همه جای کشور رخنه کرده
اگه کامنتها رو تایید نمی‌کنید پس بهتره جمعش کنید سایت
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
سایت تابناک بشدت دچارتناقضه وسانسورچی هایش هم بیشترسلیقه شخصی خودرا اعمال میکنند .یک کامنتی را عمدا زیرچند مطلب نوشتم بعضی منتشرشد بعضی غ ق انتشار
امکان برخورد با فساد وجود نداره چون افراد با رده های بالای زیادی درگیر هستند و خب طبیعتا جلوگیری میکنن. نمونه اش برادرمون بابک زنجانی که کماکان تو سوییت داره دوران میگذرونه و خب اگر لو داده باشه خیلی چیزها میشه. برخورد با فساد در کشور ما بیشتر تسویه حساب جناحی هست
اینها تازه مواردی که رو میشه. حجم خیلی خیلی بیشتر از این حرفهاست. یه سر برو لواسون ببین کی تونسته با حقوق ثابت اداره ویلای ۸۰۰ میلیاردی بخره. دزدی نهادینه شده چه دوست داشته باشیم چه نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
آره درسته حق با شماست تازه میگن ویلای علی کریمی بزرگ ترین ویلای لواسانه
اینگونه تخلفات آنچنان روان انجام میشه که بنظر میاد برخی رده های بالاتر هم درگیر آن هستند و نوعی تامین منابع برای کارهای خارج از بودجه است!
طرف با پول خودش سکه خریده بود به عنوان سلطان سکه اعدام شد
پاسخ ها
ر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
فروشنده سکه ولی سیف بود که الان راست راست میچرخه وخونواده اش هم استرالیا تشریف دارند
حاجی مراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
مثل خداداد که قربانی دوست رفیقش شد اون بدبخت موسوم به سلطان سکه هم قربانی ولی الله خان سیف شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
زمانی هم که برادرکوچک اون آقای معروف بزرگترین دزدی تاریخ رو ازبانک صادرات انجام داد سیف مدیرعامل این بانک بود
اعدام هم برای مردم عادیه نه اقا زاده ها و کسی که پول نو حسابش هست
حرف میزنین فقط. پرونده عظام هنوز یادمون نرفته. با اون همه بوق و کرنا و اتهامات سنگین حتی متهمان یکروز زندان هم نرفتند و حتی بعد از ۴ سال رای دادگاه هم اعلام نشده ! شعار شعار شعار . اعدام و زندان که مال آقازاده ها نیست. مجازات برای مردم عادیه.
سایت تابناک لطف کند ازمنابع خبری که حتما دارد یک خبری بگیرد مرتضی دوست رفیق الان کجاست وبه چه کاری مشغول است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
جای دوری نیست.همین اطراف تهران در ویلایش نشسته درحال خرجیدن 300 تریلیون ناقابل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
همان موقع که می گفتند در زندان است در ماموریت خارج از کشور بود
کسی می داند رحیمی معاون احمدی نژاد کجاست
تابناک عزیز ،
سازمانهای عامل تخصیص دهنده ارز ، اگه یه روز از سررسید بازگشت ارز به سامانه بگذره و ارز عودت نشده باشه ، از ۷۰ نقطه آویزونت میکنن....... اصلا این موضوع نیاز به کشف نداشته ، تا حالا همه میدونستن .... ذینفع زیاد بوده ، کسی صداش در نمیومده . الانم حق کسی کم رسیده ، صداش و در اوردن.... ما که تو این مملکت کار صنعتی میکنیم ، هزار مدل ذره بین هر روز چکمون میکنن ، اونوقت میگی دولت و قوه قضائیه کشششششف کردن؟؟؟؟؟؟؟
داداش این کشف بود ، به صلاح نبود صداش دربیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
کشف نمی شد خوب بود؟!
خدا رو شکر که کشف شد و پول رو به بیت المال برمیگردونند
بنده خدا یکی رو بنام سلطان سکه بدون اینکه. هیییچ جرم مشخصی کرده باشه اعدام کردن.. چرا چون صاحبی نداشت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
همینی که میگی بنده خدا خیلی ها رو بدبخت کرد
یادتونه سکه از چند تومن شد چند؟
یه بار اعدام کمش بود
اما باید جهانگیری رو هم که دستور داد بی رویه سکه به بازار تزریق بشه اعدام میکردند
سالها پیش که در چین هم فسادهایی کشف می شد افراد حزبی و دولتی با فسادهایی در مقیاس هزاران برابر کمتر از،این فسادهای کشور ما سریع اعدام می شدند بنابراین پرونده فساد را با برخورد قاطع بستند نگفتند مشکل اداره دولتی و چند نرخی و نبود لیبرالیسم است برخورد قاطع با مدیر دولتی خیلی مهمتر از برخورد با بخش خصوصی متخلفه . واقعا چرا هیچ مدیر و کارشناس دولتی دخیل در فساد تاکنون اعدام نشده
تابناک عزیز لطفا. یک جدول از اخرین وضعیت مفسدین اقتصادی را ارائه بده و بگو مشغول چه کاری هستند..... خاوری و ..... بابک زنجانی و ..... طبری و .... شهردار کرج و .......
پاسخ ها
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
آفرین. چه حرف درستی
تمام آبدارچی های شرکت و آبدارچی های ادارات دولتی زیربط باید اعدام شوند(بجز خواهر شوهر باجناق مدیرعامل) مطمئنا اینها چیزی در چایی مسئولان ریخته اند که مسئولان دچار غفلت و فراموشی شده اند والا مسئولان ما که اهل چنین فسادهایی نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اگر مدیرعامل زن بود چی
خداوکیلی یا صدای گند زدن را دربیاورید یا درست ،محاکمه
کنید.چون که وقتی یک دزدی می کنند آثار شکنجه گرانی را مردم می کشند ،وقتی،اعلام می کنند این شکنجه دوبرا بر می شود چون هیچ کاری از آنها بر نمی آید و وقتی محاکمه می کنند وبا احترام کامل ۱۵ سال حبس ميدهند همه می. زنند تو سرشون وگریه می کنند خواهش میکنم اگر می خواهید محاکمه کنید فقط خدا را در نظر بگیرید که با این دزدی آقایان چند میلیون نفر آسیب دیدند
مجازات قاتلین داریوش مهرجویی و همسرش به کجا انجامید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
مجازات قاتلین نامرئی داریوش مهر جوئی؟ آرمیتا گراوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
شما هنوزم متوجه نشدی قاتل کی بود؟ میخوای از افخمی بپرسی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
حکم اعدام گرفتند
مجازات قاتلین داریوش مهرجویی و همسرش به کجا انجامید؟
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
پرونده اش رفت قاطی پرونده اختلاس گران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
کی را میخواهند مجازات کنند اگر قاتلین رنجیره ای بجایی رسد اینها هم ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
واقعا خبر ها رو دنبال نمیکنید
حکم اعدام گرفتند
تابناك شما خوب ميدانيد مشكل كجاست
جدی نگیرید!!!! رأفت اسلامی مشکل رو حل میکند، حتی برای ایشون. ضمنا فراموش نکنید که مقام دولتی گفت ما کشف کردیم و پرونده رو به قوه قضاییه فرستادیم در خالی که اژه ای گفت هنوز پرونده ای به ما داده نشده. البته احتمالا رییس یکی از استانهای قوه قضائیه شنبه اعلام خواهد کرد که پرونده ب ایشون داده شده. منتظر باشید اگر نگفت!!!!!
متاسفانه مسئولین مردم را فقط برای دوران. بحران لازم دارن و خوب شعار میدن
رقم سنگین امکان ندارد افراد شاخصی پشت کار نباشد من خودم خانواده شهیدلیثارگر ۳سال دنبال وجه خانه در طرح تفضیلی شهرداری هستم به نتیجه نرسیدم
پائین ترین سمت های سازمانی محکوم میشوند و مدیران کلان اقتصادی با پولها تفریح میکنند حتی حاضر به اعلام اسامی افراد متخلف نیستند فقط برای پرداخت یارانه، بازنشستگان ، کارمندان ...پول ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
الان چند ساله که اسم متخلفین رو میگن
اما قبلا با حروف الفبا میگفتن
درود بر آقای رئیسی که بعد از اینکه رئیس قوه قضائیه شد گفت اسمها رو علنی کنند و لاپوشی نکرد اول از همه هم از برادر رئیس جمهور وقت و معاون خودش شروع کرد
دقیقاً باید با فساد برخورد جدی شود حتی اگر مسئولین در حد وزارت یا بالاتر باشند
فقط با محاکمه علن اینها دل مردم آرام میگیرد
بشین تا با فساد برخورد بشه! ۳ میلیارد دلار عددی نیست که بشه تنها خورد دادا.
. مگه یادتون نیست روحانی تو مناظره با افتخار‌میگفت من جوانمردی کردم‌ فساد یارو رو افشا نکردم
سال اول ۷۰۰ میلیون دلار اختلاس نهاده دامی
سال دوم ۳.۳۷ میلیارد دلار اختلاس چای

سال سوم چقدر باشه خوبه؟
سال چهارم چطور؟

تو رو خدا نگید سال پنجم تا هشتم هم داریم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
این ها که گفتید مال دولت قبلی هست که الان داره کشف میشه
شما اگر برادر رفیق دوست. پسر رفسنجانی برادر جهانگیری را اعدام می کردید .شاید اختلاسهای بعدی رخ نمی داد هر چند گلوگاه‌های اختلاس و رانت برای مردم مشخص نیست ولی بلاخره روزی عیان می شود
باسلام و عرض احترام
سال ۹۹ همسرم باردار بودند و بیمارستان پیامبران بخاطر مشکل مالی همسرم بستری نکردند و الان و قبلا و تا آخر عمر اختلاص و دزدی می‌شنوم من الان یک بچه معلول دارم و از کسی شکایت ندارم بجز خود خود خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
حیدرجان حتما توی تمام انتخابات هم رای دادی؟ حقته!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
کسی از خدا شکایت نمی کنه
بلکه به خدا شکایت میکنه

من شرمنده شما هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
نه منم دقیقا از خود خدا شکایت دارم... به کجا باید شکایت کنم؟
شناسایی و معرفی شبکه مجری این فساد به افکار عمومی از اصلی‌ترین وظایف دولت و دستگاه قضایی است
من دو سال هست که از رییس قوه قضاییه وقت ملاقات می خوام موضوعی که حق شهروندی هست و هزینه مالی برای دولت و قوه قضاییه ندارد نمی تونم ولی ...
چرا بر علیه اقدامات فوری سریع جهادی و شبانه روزی دولت تخریب می کنید!؟ هر چی بوده تقصیر دلار جهانگیری و دولت قبل است!! اصلا تو این دولت کسی چای نمی خوره!! حالا بین این همه خدمت و این همه رفاه و این همه زحمت و این همه رضایت مردم یکی چند دلار خورده که خورده! مهم این هست که پای آرمان ها مون بایستیم نذاریم موضوع اصلی کشور که حمایت همه جا نبه از ملا مظلوم فلسطین هست به حاشیه برود!! فردا حتما توقع دارید دیوار نوشته میدان ولی عصر تغییر بکنه بشه نه به اختلاس!!
تحريمها ضمينه ساز اين فسادهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
خودخواهی و زیاده خواهی و بی وجدانی باعث اصلی این فسادهاست
در کشورهای دیگه هم که تحریم ندارند فساد اتفاق می افته چون ما آدمها به حق خودمون قانع نیستیم و از فرصت پیدا کنیم و به خدا اعتقاد نداشته باشیم از دیگران دزدی میکنیم
همین امروز والی مشهد گفتن که هیچ منکری بالاتر از بی حجابی نیست . به عبارتی اختلاس سه و نیم مبلیارد دلاری که همچین منکر فابل توجهی نیست که لازم بشه زندان یا اعدام یا اسامی شان گفته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
بی حجابی یک منکره
اما دزدی از بیت المال یک خلاف بزرگ
بی حجابی اعدام نداره و صرفا تذکر لسانی داره
اما دزدی بیت المال هم رد مال داره و هم جریمه و حتی اعدام

در مقابل منکر همه مردم مسئولند
در مقابل بیت المال مسئولین بیت المال مسئولند و باید برگردونند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
درست گفته فساد اخلاقی بدتره تا مالی
باید با فساد سیستمی سیستمی مقابله کرد کاری که در باره مالیات درحال وقوع است باید درباره دلار هم عملیاتی شود هرنوع پول اعم ازریال یا ارز اگر در سیستم ثبت شود کار کنترل بسیار ساده می شود
اعدام پاک کردن صورت مسئله است
حرف زیادی نزن بگو ببینم از تتلو چه خبر ؟
شکی نیست که نوعی دزدی از بیت المال و خیانت در امانت صورت گرفته است و هر کس که در این امانت داری خیانت کرده است باید مجازات سخت شود و ترجیحا مقام دولتی مقصرتر است

«وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَیدِیهُمَا جَزَاءً بِمَا کسَبَا نَکالًا مِنَ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ عَزِیزٌ حَکیمٌ؛ دست زن و مرد دزد را به کیفر اعمالشان ببُرید، این عقوبتی است که خدا مقرر کرده و خدا مقتدر و به مصالح خلق داناست».
جالب است در ایران همه قاضی هستند و حکم صادر میکنند از جمله تابناک. اینکه درست محاکمه شوند خوب است ولی... صدور حکم قبل از محاکمه ممنوع است و این از بی خبری تابناک ناشی می شود
آیا براستی مبلغ دزدی ۳/۵ میلیارد دلار بوده است؟
چرا ما ایرانی ها دوست داریم در هر کاری کوچک نمایی و یزرگ نمایی کنیم

اگر دولت دلار رایگان را به چای دبش داده بود بله اختلاس ۳/۵ میلیارد دلار بود
اما توجه کنید که به اندازه فاصله دلار آزاد و دلار دولتی اختلاس و سوء استفاده شده است
مثلا اگر دلار دولتی ۲۸ هزار و دلار آزاد ۳۸ هزار تومان بوده ۳۸۰۰۰ منهای ۲۸۰۰۰ تومان اختلاس شده و بعبارتی ۳/۵ میلیارد دلار با ارز ۵۰ هزار تومان برابر ۱۷۵ همت است (که البته مبلغ بالایی برای واردات چای است) و با ارز مثلا ۲۸ هزار تومان برابر ۹۸ همت است که اگر ۱۷۵ منهای ۹۸ کنیم برابر ۷۷ همت و یا ۱/۵ میلیارد دلار تخلف شده است نه ۳/۵ میلیارد دلار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
الان دقیقا داری مرتکب یه گناه کبیره میشی. کوچک شمردن گناه جزو گناهان کبیره هست. جهت اطلاع شما که از اسلام بویی نبردی
حساس نشو، حساس نشو!!!! هیچ خبری نخواهد بود
ساده ایی ها
اگر قرار به چنین رفتاری بود که الان داشتیم با ژاپن و کره رقابت میکردیم
متاسفم برا خودم و باقی مردم شریف ایران
اعدام که سهله. خط هم رو یکیشون نمی افته
اگر در پرونده «چای» چند مقام دولتی و نظارتی و شرکتی محکوم به اعدام نشوند، یعنی مبارزه با فساد شوخی و شعار هست!

دقیقا درسته
جالبه که اگه اسم فاسد رو بیاری طرف میتونه ازت شکایت کنه و تو محکوم شی!!! یعنی ببین چه امنیتی دارن مفسدین!!
هر وقت داداش آقا مرتضی رفیق دوست و شرکا اعدام شد! خاوری و شبکش اعدام شد! بابک زنجانی و شبکش اعدام شد! داداش جهانگیری اعدام شد! مدیرعامل فولاد اعدام شد! سعیدمرتضوی اعدام شد ! اونموقع رئیس چای دبش و نهاد های نطارتی v هم اعدام میشن!!!
اعدام مفسدین اقتصادی و اختلاسگران و متجاوزان به بیت المال؟ کژ ندهید.
دم از اعدام زدن این گونه افراد مضحکه است. بیخودی وقت تلف نکنید
آمدم چیزی بنویسم، یاس و ناامیدی مجال صحبت نمی دهد. بغض و حسرت گلویم را می فشارد برای ویرانی تنها خانه ام. احساس می کنم بسیاری از واژه ها معنی واقعی خود را از دست داده و تکرارشان بی فایده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
آچه احساس مشابهی
اتش زیر خاکستر است برادر
هر وقت معلوم شد بعضی از مدیران وآقازاده ها از کجا آوردند انوقت دیگه اختلاس و اینگونه موارد پیدا نمیشود؟؟!! مگر خیلی از این مسئولین از ابتدای انقلاب چی داشتن .اگر رانت نبوده مگر با حقوق میشد صاحب اینهمه ثروت شد؟! پس اگر هدف حل مشکل است اول ببینید اقازاده ها از کجا اوردند.
باید دید ریشه قساد کجاست ،آن گروهی که بعد از جنگ بطور خاموش مملکت رابگیره کردند . رفقا و هم سنگر های جنگ و همه گلوگاهای را گرفتند ریشه آنجاست برای رد گم کردن هم با غزه مردم را سر گرم کردند باید آنجا را خشکاند ،با اعدام کار درست نمی شو.د
دزدی با اختلاس فرق داره برای همین است حکم قطعی نمیشه صادر کرد.
وقتی در یک سیستم حکومتی مدیران آن از بالا به پایین منصوب می شوند و رساناها آزادی بیان ندارند بدیهی است در این سیستم نخبه سالاری از بین برود و افراد فزصت طلب و ریاکار با چاپلوسی در این سیستم منصوب شوند ناگریز فساد بوجود می آید خوب در اینصورت چه کسانی باید محکوم شوند ؟ و سیستم چگونه باید اصلاح شود ؟
انتظار می‌رود مدیر عامل دبش در دادگاهی علنی و مفصل و کامل فرایند انجام این فساد را جزء به جزء مطرح و از همکاران دولتی و نظارتی در انظار مردم نام ببرد.

پ.ن- انتظار نمی رود چون تا به حال چنین نبوده و بعدا هم چنین نخواهد بود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
این انتظار درسته و مثل قبلیهایی که از صدا و سیما محاکمشون رو دیدیم منتظریم محاکمه و فرجام اینها رو هم ببینیم تا به مصمم بودن دولت و قوه قضائیه پی ببریم
ای بابا
کجای کاری ، خیلی وقت کار از کار گذشته
الان مقامات دون پایه از مجازات هیچ ترسی ندارند چه برسید به آنهایی که ... هستند
سلام , چند سال پیش یک از مسئولین به من گفت مملکت بخور بخور است من باور نکردم حالا می بینم واقعا حرفش درست بود واقعا بخور بخور ه آنهم چه بخور بخوری ؟!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
تو کشور بخور بخور هست
مملکت بخور بخور هست
اولا این دو جمله رو مقایسه کنید
ثانیا من و تو باید هوشیار باشیم تا کسی بخور بخور نکنه
به نظرم باید بهش مدل هم بدن چون چنان فسادی کرده هیچ کس نمیدانه دولت مگه دوره روحانی بود روحانی مگه ریسی بود..به این مگن نخبه ...به جای اون باید دولت را مسول این کارها دانست..چون چطور این همه فساد روخ داده
مردم ساده لوح ایرانی ،کار ایران تمام کسی نمیتونه برای ما کاری کنه پس فقط سکوت کنید ،هیس
رییسی به قولش برای مبارزه با فساد عمل کرد. فساد چای در دولت سابق اتفاق افتادو در این دولت کشف شد. ممنون دولت رییسی باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
در جریانی که ریسی در زمان دولت قبل ریس قوه قضاییه بوده و این نهادهای نظارتی و .. زیر نظرش بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
اتفاقا بیشترین دزدی در زمان رئیسی اتفاق افتاده بیش از ۷۰ درصد مبلغ ارز فقط به چای دبش داده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
بیش از 98 درصد آن در دولت رییسی بوده
پول تمام چایی هایی که در مراسمات مختلف و خیابانها بطور مجانی و صلواتی خوردیم رو یکجا از ما گرفتن!این که جای تعجب نداره!!
با اعدام مشکل ریشه ای حل نمی شود بلکه بابد فرآیند واردات کالا از ثبت سفارش تا تخصیص ارز و حواله آن برای فروشنده و ورود کالا به گمرک و ترخیص را مجددا مورد بازبینی قرار دهند تا نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کرد.
اول باید ریییس قوه وقت قضاییه(ابراهیم رییسی) پاسخ گو باشه که چرا در همان زمان جلوی این اختلاس سنگین را نگرفته؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
تا گزارش نشود، از کجا خبردار شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
ادم عاقل در زمان این رییس جمهور شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
ایشون خودشون مدركشون زیر سواله. دكتر!!!!!
قوق یك دكتر رو میگیرند و .. ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
جلوگیری کار قوه مجریه هست که این ارز دولتی رو یکجا به این شرکت دادند
مگر قوه قضائیه خبر داره به کی میخوان ارز بدن و یا تایید میکنه؟!
از کسی دفاع نمی کنم
اما فساد در قوه مجریه تولید میشه
بعد برخی از فسادها تو قوه قضائیه کشف میشه و البته نه همه اونها
ذکر فرمودید که غفلت بزرگی صورت پذیرفته است. این غفلت نیست این خیانت است. نفری 70 دلار برای هر ایرانی. ما با مشکل تامین بودجه برای تاسیس نیروگاه برق برای احداث مدرسه و....روبرو هستیم . گذشت خیانت است.و متاسفانه ما شاهد گذشت های بیکران بودیم که اسم نمیبرم. دادگاه علنی ومجازات قاطع را خواستاریم.
اینقدر کشش ندید کار روسیه است میخواد دلار رو از رده خارج کنه
دیگه اختلاسها از ریال و تومان گذشته و دلاری حساب می شه، مختلسین کلاسشون بالا رفته!!!!!!!!!!!
خخخخخخخ. مگه تا حالا شک داشتی که شععاره. انقد نخندونین ملت رو
با این سیستم و قانون اساسی هیچ چی درست نمیشه این ÷رونده و امثال اینم فقط بخاطر این رو شده چون قدر سهم کافی بعضی ها نگرفتن
کدوم شناسایی اخه حق حساب ی نفر کم و زیاد شده لو رفته وگرنه با همین دست فرمون پیش میرفت پول مالیات و ... که از حلقوم کارگر و کارمند پیش پیش میگیرن تا میدن به همچین مختلسینی حرومشون باشه
سکوت کار درستی نیست
باید از حق خودمون خبر داشته باشیم و مطالبه گری کنیم
همه ما مسئولیم تا نذاریم مقامات راهشون رو کج برن

یه وطن پرست و مومن اینهمه منفی بافی نمی کنه و البته خودش رو هم کنار نمی کشه
من میگم بجای مقامات دولتی ، احتمالا طی یک محاکمه پر سر و صدا و جنجالی برای امیر تتلو حکم افساد فی الارض صادر و آن بدبخت را اعدام خواهند کرد.
تا زمانی که نرخ ارز به قیمت واقعی معامله نشه چند نرخی و هزارتا اسم دیگه به اسم کمک به قشر اسیب پذیر از این دری وریها باشه یکسری دولتی ها میخورن حراست ,حفاظت ,اعدام و ... اثر نداره چون واقعا خیلی سود داره
اعدام لازم ومفید نیست اموال این اشخاص و کسانی که این مبلغ را به اینها دادند مصادره کنید همین
با سلام الا ریس سابق بانک مرکری که این تخلف انجام داده اقای صالح ابادی سفیر ایران در کشور قطر شده
واقعا جای سوال نیست
یازهراس
مسئولان اگر از فلسطین فارغ شدند در باره این مسئله هم اطلاع رسانی کنند
اعدام فایده نداره باید تمام اموالشان گرفته شود همراه با حبس ابد حداقل 1000قلم کالا ارز ترجیحی میگیرند همگی همین مشکل رو دارند یکی یکی باید رفت سراغشون
تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو نر پ .س فقط اعدام می تواند جلوی این دزدی مسولین را بگیرد نه برکناری
اگرچه مجازات این مفسدین باید به حدی شدیدباشد که داغ شوند و درس عبرتی برای سایر خاطیان و عامل جلوگیری از تکرارمفاسد بعدی،
ولی بنظرمن به هیچ وجه اعدام نباید باشد، سلب حیات یک شخص خیلی حرمت دارد و جزدرمواردی که به صراحت درقران امده به هیچ وجه نباید حیات کسی را سلب نمود
در این شرایط اگه چند نفر اعدام نشه یعنی دهن کجی به وضع اقتصادی مردم .
رای دیگه بی رأی. وسلام
فساد شخص قابل رصد است اما فساد یک گروه بزرگ که دوست و رفیق قدیم هستند ودر همه جا حضور دارند خیر!
توی این 30سال اخیر یه نمونه بفرمایید کدام مقام دولت اعدام شده همه از هم آتو دارن یا فامیلان
حقوق كم = نظارت كم = تخلف بيشتر = تورم بيشتر
بعنوان یک ایرانی دلسوز ،مشکل اصلی عدم نظارت وبازرسی درتمام رده های کشور میباشد.سازمان بازرسی باید مستقل عمل کند.نباید هیچ شخص ،نهاد ویاسازمانی مانع از شفاف سازی بشود.همه چیز باید شفاف وکارشناسی شده مشخص گردد.اگر قرارباشد بخاطر مصلحت اشخاص یا سازمانها پنهان کاری شود.فاتحه این کشوربایدخوانده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
اتفاقا سازمان بازرسی و دولت فعلی قبل از همه، این اختلاس رو شناسایی کرده . کاش دولت قبل از سال 98 این اختلاس رو مجوز نمیداد و خودش متوجه ماجرا میشد
دولت برای همین واحد پول همت را اختراع کرد تا عدد این گندکاریها خیلی گنده نباشه
تابناک عزیز،
این مقاله شعاری و زیبا برای ثانیه هایی مرجم زخم های عمیق این ملت مظلوم بود.
حرفای قشنگی زدید و از عدالتی صحبت کردید که سال هاست تو این مملکت گم شده.
هر چند هیچ وقت این صحبت های شما عملی نمیشه اما باز قشنگ بود.
تا قبول نکنیم این فسادها سیستماتیک داره اجرا میشه و خیلی از مقامات اصلی نظام درگیر فساد سیستماتیکن دردی دوا نمیشه.
این موضوع هم مثل بقیه ماجراها به فراموشی سپرده میشه و گردن مسئول و نظام کلفت کلفت تر و کمر ملت ایران خورد و خورد تر میشه.

لطفا درد و دل من رو منتشر کن
یه جایی تو تابناک نقل شده بود خسارات مادی به غزه 500 میلیون دلار هست.....این چند برابر کوچگتر از چایی هست؟
هیسسسسسس ........ مردم فراموش میکنند!!!!
(تتلو رو گرفتیم برا همین خب)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
رییسی خودش با صدای بلند اعلام کرده این اختلاس رو خود دولت و سازمان بازرسی شناسایی کرده قبل از این که هیچ کسی از دولت قبل متوجه این اختلاس بشه! کجای کاری داداش! ؟
نقش مجلس(راس امور و ناظر بسیار بسیار عالی)کجای این فساد است؟ دریغ از یک تذکر دریغ از یک سوال از وزیر یا رئئس دولت همراه ...... لطفا انتخاب برگزار نکنید ما مجلسی که نمایندگان آن علاوه بر دنا پلاس شاسی بلند آنهم پر از چایی بگیرند نمی خواهیم .....
لطفا توجه کنید ریشه اصلی اینگونه فسادها عدم وجود نمایندگی خارجی محصولات مختلف میباشد مثلا اگر یک شرکت هندی در ایران نمایندگی رسمی چای داشته باشد این شرکت با هزینه خودش چای وارد میکند و لازم هم نیست دولت یک دلار هم بابت واردات چای بدهد با شلاق زدن و اعدام مشکلات اقتصادی حل نمیشود و مشکلات اقتصادی فقط با علم اقتصاد حل میشود...
آخر این پرونده به این صورت است. 15 سال بررسی آن طول می کشد، دست آخر 10-15 نفر که اصلا اسم آنها را نشنیده ایم به 2-3 سال زندان محکوم می شوند
هم شده...هم میشه... هم خواهد شد....به داریم و نداریمش هم کاری نداشته باش...
با کسی که دزدی کرده کاری نداریم این میگه زمان اختلاس هوا ابری بوده اون میگه نه شب بوده این یکی میگه هوا آلوده بوده ...زمان ریاست جمهوری بایدن بوده...زمان روحانی بوده...زمان احمدی نژاد بوده...رییسی بوده اصلا دزد را ول کنید ببینیم دمای هوا چند درجه بوده...
فقط اعدام.. اعدام مثل سلطان سکه رو اعدام کردین...
هرکس در پرونده چای دخیل بوده باید اعدام شود . مردم زیر فشار گرانی دارند له می شوند . شما را بخدا قاطع باشید اسلام در خطر است .
برادر سفره خانوادگی پهنه همه دورهمی میخورن گوربابای ملت مرگ برامریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
مشکل اینجاست که سفره برای خودی ها پهنه ولی برای ملت سفره خالی است
باید وزیر مربوطه و معاون وزیر مربوطه و بانک پرداخت کننده تسهیلات بدون ضابطه و بر اساس سفارش غیر متعارف که ایا بر سمت خود هستند یا اسعفا داده اند نیز تحت پیگرد قضایی قرار گیرند و وکیل طرفین ( وکیل حقوقی بانک و رئیس اداره اعتبارات بانک ) در رسانه بهتر اظهار نظر کنند و پاسخگو باشند *
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
بله درست میگید. خصوصا اون مسئولینی که در ابتدای این اختلاس یعنی از سال 1398 مسئول بودند و این دلار ها را دادند باید محکمه بشوند. این اختلاس از دولت قبل شروع شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
|Iran (Islamic Republic of)|۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
شما یا خوابی یا خودتو به خواب زدی . بیشترین مبلغ پرداختی در دوره سید محرومان انجام شده یعنی ناگهان پرداخت 20 مبلیون دلاری شده دو میلیارد دلار. متوجه شدی؟؟؟
خدا رو صد مرتبه شکر: مجلس در راس امور است !
اگه قرار بود با اعدام مشکل فساد و اختلاس و رانت حل بشه تا حالا شده بود. ساختار دولتی و رانتی باعث میشه هر روز یک اختلاس گر و مفسد اقتصادی جدید متولد بشه. ساختار غلط اقتصادی و رانتی رو باید درست کرد. این همه قاچاقچی مواد مخدر رو اعدام کردند درست شد؟؟ این همه متجاوزین به عنف رو اعدام کردند ، درست شد؟؟ این همه زورگیر خیابانی رو اعدام کردند، درست شد؟؟
ماست مالی چیزخوبی است ماست مالی می شود
ما ایرانیا شدیم مثل قورباغه تو کتری
اینقدر هر روز فساد بزرگتر میشه که رگ غیرتمون رو از دست دادیم و به جای اعتراض فقط چرت و پرت میبافیم
ببین سهم کیو ندادن داستان لو رفته
اینطوری سرمایه ی یه ملت به بادفنا میدن،بعد با گرفتن مالیات وچی وچی خون مردم میکنن تو شیشه،شما نسبت به فرد فرد این ملت که دارن صورتشون با سیلی سرخ میکنن،مسئولید ،این مردم آخه دیگه چقدر اعتماد کنن و ضربه بخورن خداییش‌
خدا رو شکر که تو کشور فساد سازمان یافته و سیستمی نداریم.وگرنه معلوم نبود چه بلایی سر مملکت میامد
نمی دانم آنهایی ‌که از اختلاس ها طرفداری می کنند و ازافشا شدنش ناراحت می شوند فازشان چیه بدبخت ها این پول بچه های همه ماست
فقط اعدام در ملع عام می‌تونه کار ساز باشه??
چند نکته :1-آیا شرکت فوق بعد از هر مرحله درخواست ارز جدید تسویه تعهدات ارزی قبلی را انجام داده یا خیر؟که کاملا مشخصه انجام نداده پس چه کسی تو کشور وظیفه رسیدگی به این موضوع رو داشته ؟ 2-آیا اساسا کشور به این مقدار واردات چای فقط توسط یک شرکت احتیاج داشته ؟3-پس مگه قرار نبود واردات با اولویت بندی انجام بشه چای تو اولویت چندم بوده ؟ 4- این قصه سر دراز دارد .
چرا اعدام نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوب ما را سر کار گذاشتند
خبر دارم بیش از ۹۰درصد از این اختلاس در دولت کنونی اتفاق افتاده یعنی بیش از ۳٫۱ میلیارد دلار مربوط به دولت سیزدهم هست و متاسفانه داماد یک مسئول مهم مملکت در این جریان نقش اصلی داشته ولی آزاد است و هیچکس جرات گیر دادن به ایشان را ندارد فقط به مدیرعامل چای دبش کار دارند اون مافیای اصلی آزاد است
ساده های مملکت چه خوش خیالید ؟؟ اعدام ؟؟بگو یه نشر
جای تاسف است که دیگر چیزی از دین باقی نگذاشتن همش به باد رفت علما اسلام به باد رفت چرا لب باز نمیکنید
نکه تا حالا غیر از این بوده .
اگه با موسسه ثامنش کاری کردند با چای دبشم میکنند .
اینهارااببایدخانوادگی داربزنندمن برایی خریدنمرغ پول ندارمم
جواب خون شهدای گرانقدر ابداً با عدم برخورد قاطع و غیر بازدارنده که با هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست داده نخواهد شد... پس عاقلان باید به فکر آخرت باشند!!!
بدون شک باید بامسببین اصلی و کله گندها برخورکرد .آن هم

بدون فوت وقت والا زدن شاخ و برگ جز افزایش بی اعتمادی

ثمری ندارد .دروغ نگویید ، شعار شعار هم ندهید.
شما مگر قاضي هستيد كه ميگوييد حتما بايد " حكم اعدام " صادر شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
مگه شما مدافع حقوق مفسدین هستی که از این نظر مردم ناراحتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اعدام.حرف اخر
عزیزان همش یه ماهه حل میشه حقوق کارگر را کم میکنن مالیات کارگررا زیاد دلار را گرون عوضش در میاد ۱۰۰برابر هم اضافه
مه آفرید خسروی اعدام شد...مگه قیمت سکه اومد زیر 1 میلیون؟؟
تازه اون بدبخت که پول خودش بود!!
این بابا هم اعدام شه... فردا یه سلطان دیگه با 3 میلیارد دلار اختلاس جدید رو میشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
اعدام راه حل آخر است ن راه حل اول.ببینیم غربی ها كه دارو خودرو هواپیما عینك واكسن صابون- و علم را تولید كردند در این عرصه چه كردند راه حل همان است.
بستگی به خودی یا غیرخودی ها ی متخلفان دارد.خداداد،مهرآفرین،محمدزاده،سلطان سکه وغیره اعدام وخودی ها جزایری،زنجانی ،طبری وغیرخ دهتل زندان ویا مرخصی هستند.بستگی دارد که پولهارا تقسیم بکند ویا نه
اعدام کنید این حرف تمام ملت ایران ن هست
این فقط یک اختلاص که رو شد خدا میدونه چند اختلاص دیگه صورت میگیره که بعد ها صداش در میاد واقعا دولت میخواد چجور جبران کنه ؟ یه اختلاص بود شد تموم شد رفت مثل همیشه منتظر اختلاص های بعدی باشید
چایی شده کیلوئی پانصد و چهل هزار تومان حالا عوامل اصلی بازداشت شده اند باید چای خیلی ارزان بشه و در غیر این صورت این حرفها بدرد کسی نمیخوره
من با اعدام آنها مخالفم. و معتقدم اعدام سبب آسیب روحی خانواده و نزدیکان آنها می شود که تا ابد با آنها خواهد بود یعنی پدری که اعدام می شود همسرش نیز متاثر اعدام می شود و سایر نزدیکان هم از این عمل تا ابد متاثر می شوند ولی حبس ابد بدون هیچگونه عفو می تواند بسیار بازدارنده و عبرت آموز باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار