بازدید 4691

حضور سه ساعته دکتر مخبر در دانشگاه آزاد

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که امروز (پنج شنبه) با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، درخواست ها، مسائل و مشکلات این دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و بر ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان این دانشگاه تأکید کرد.
کد خبر: ۱۲۰۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 07 December 2023

به گزارش تابناک، معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که امروز (پنج شنبه) با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، درخواست ها، مسائل و مشکلات این دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و بر ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان این دانشگاه تأکید کرد.
دکتر محمد مخبر در این جلسه که همزمان با روز دانشجو برگزار شد، ضمن حضوری ۳ ساعته در دانشگاه آزاد اسلامی و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای آن، با تبریک روز دانشجو به تمامی جامعه دانشگاهی کشور گفت: دانشگاه و دانشجویان در علم و فرهنگ کشور به عنوان نقطه تحول تاریخی شناخته می شوند و موتور جدی پیشرفت هستند که توسعه کشور بدون آنها امکان پذیر نیست. 


وی با اشاره به سیاست های تبیینی مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه آزاد مبنی بر ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه تأکید کرد: با تحولات صورت گرفته در این دانشگاه در سالیان گذشته ، حجم بالای میزان پیشرفت علم و فناوری در این دانشگاه کاملا مشهود است.


وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام آموزش عالی کشور چنان جایگاه بالایی را کسب کرده که امروز جهانیان ایران را به عنوان کشوری با علم و فناوری روز و پیشرو در شرکت های دانش بنیان به رسمیت می شناسند و دانشمندان ایرانی سهم قابل توجهی از تولید علم دنیا را برعهده دارند.


وی به اقدامات دانشگاه آزاد در گسترش دانشگاه ها به ویژه در شهرهای با جمعیت چند ده هزار نفری پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد: دانشگاه آزاد سهم بزرگی در گستردگی اماکن آموزشی در نقاط مختلف کشور داشته و توانسته است دغدغه تحصیلات دانشگاهی فرزندان خانواده های ایرانی را رفع کند.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد به تحول فرهنگی، ارتقای سطح زندگی و افزایش درک و آگاهی مردم به ویژه در شهرها و مناطق دورافتاده کمک شایان توجهی کرده است که قطعا برای اداره کشور نیازمند ارتقای چنین معیارهایی هستیم.
دکتر مخبر در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد می تواند به عنوان کانونی مهم برای تشخیص مسئله، احصاء ظرفیت های مناطق مختلف و تلاش برای حل مسئله مورد توجه قرار گیرد.


معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سرعت بالای تغییرات علم و فناوری در جهان تصریح کرد: باید با توجه به فناوری های روز دنیا در زمینه های مثل کوآنتوم و هوش مصنوعی به عنوان کشوری پیشرو در جهان شناخته شویم که دانشگاه آزاد به دلیل چابکی و قدرت بالا در تصمیم گیری می تواند به عنوان منبعی مهم برای تولید و یا انتقال این نوع دانش و تکنولوژی به داخل کشور تبدیل شود.
دکتر مخبر تأکید کرد: مردمی کردن اقتصاد و کمک به اداره کشور به دلیل سنخیت و نزدیکی دانشگاه آزاد با بخش خصوصی امکان پذیر است و این دانشگاه می تواند نقش تسهیل گری در این زمینه ایفا کند.


معاون اول رئیس جمهور همچنین بر ضرورت فعالیت های فرامنطقه ای و بین المللی به ویژه در کشورهای همسایه تأکید کرد.
دکتر مخبر درخصوص فعال شدن کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها نیز گفت: پس از آغاز بازدید از دانشگاه های کشور با کمک وزارتخانه های علوم و بهداشت یک کانون نخبگانی برای رصد و پیگیری مسائل دانشگاهها و بویژه بهره گیری از ظرفیت دانشگاهها برای حل مسایل کشور ایجاد شده است و تاکنون چندین اندیشکده و مجموعه های دانشجویی در زمینه های مختلف با دولت همکاری می کنند که کرسی های آزاداندیشی هم کانون هایی هستند که در همین زمینه می توانند به دولت کمک کنند.


دکتر مخبر در ابتدای سخنان خود با محکومیت نسل کشی، جنایات جنگی و فجایای غزه تأکید کرد: متأسفانه تمام مجامع بین المللی در این زمینه سکوت کرده اند اما رژیم صهیونیستی و آمریکا به دلیل شکسته شدن هژمونی و هیمنه آنها و همچنین نرسیدن به اهداف خود در تسخیر کامل نوار غزه و از بین بردن حماس عصبانی هستند.


دکتر زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در این نشست با تاکید بر رویکرد پذیرش دانشجو بر حسب نیازهای کشور گفت: مدیریت یکپارچه آموزشی و رعایت و ارتقا استانداردهای آموزشی و افزایش تولید علم از مهمترین برنامه های وزارت علوم در دولت سیزدهم است که دانشگاه آزاد اسلامی نیز می تواند سهم خوبی در این زمینه داشته باشد.


همچنین دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با پذیرش دانشجو در ۲۳۸ رشته پزشکی، دندانپزشکی و رشته‌ های مرتبط در سال های گذشته سهم بزرگی در ارتقای علمی و رفع نیازهای کشور داشته است.
دکتر محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد نیز در این نشست با تاکید بر عزم دانشگاه آزاد برای اجرای منویات مقام معظم رهبری و با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ درصد جمعیت دانشجویی کشور را تحت پوشش خود قرار داده است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با همین هویت شبکه مردمی و شهری توانسته است در اقصی نقاط ایران در مسیر کمک به دولت و بالابردن سطح آگاهی و فرهنگ مردم حرکت کند.


در ادامه این نشست جمعی از اساتید و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به تبیین و تشریح دستاوردها، مشکلات و دغدغه های خود از قبیل همکاری با بخش خصوصی در دانشگاه آزاد، حمایت از سرمایه گذاری های علمی دانشگاه، رویکرد حل مسأله در دانشگاه آزاد، حل برخی محدودیت ها برای خرید تجهیزات، حل مسائل مالیاتی شرکت های دانش بنیان وابسته به دانشگاه، کمک به دانشگاه برای ارتقا و بازسازی اماکن ورزشی، کمک دولت برای پیشبرد پروژه های بزرگ علمی، پرداخت معوقات و بدهی ها به دانشگاه، تخصیص سهمیه دولتی، امکان ورود دانشگاه و ایجاد فضای آموزشی در بیمارستان های وابسته به دولت و بازنگری رویکردها در راستای حضور بهتر دانشگاه آزاد در مناطق محروم پرداختند.


گفتنی است پیش از این جلسه معاون اول رئیس‌جمهور با همراهی وزرای حاضر از نمایشگاه روایت تحول دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.نمایشگاه روایت تحول، به منظور ارائه مهمترین تحولات دانشگاه آزاد اسلامی در چهارساله گذشته برگزار شده است.این نمایشگاه در ۸ بخش، ضمن تببین جزئیات طراحی و اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان برنامه‌ عملیاتی ۵ ساله، ابعاد تحول در نظام‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و تربیتی، اقتصاد و مدیریت، مدیریت شبکه واحد و چگونگی پیاده‌سازی آمایش دانشگاه را به تصویر کشیده است.


اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف دستیابی به دانشگاهی کارآمد، پایدار، پاسخگو، سرآمد و پرورش‌گر قوه عاقله و توسعه دهنده فضای انقلابی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست