بازدید 2071

۸۵ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند

سازمان ملل از آوارگی ۸۵ درصد از ساکنان غزه در پی ادامه حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 06 December 2023

 
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان ملل متحد امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که حدود ۸۵ درصد از ساکنان نوار غزه به دلیل تداوم حملات رژیم صهیونیستی برای سومین ماه متوالی آواره شده‌اند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) گزارش داد که حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از ۲دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت غزه در داخل همین منطقه آواره شده‌اند.  

طبق این گزارش، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این آوارگان در ۱۵۶ ساختمان وابسته به اونروا اسکان داده شده اند که حدود یک میلیون نفر از آنان  در ۹۹ پناهگاه آژانس در مرکز و جنوب نوار غزه حضور دارند. 

همچنین تخمین زده می‌شود که ۱۹۱ هزار آواره دیگر در ۱۲۴ مدرسه و بیمارستان دولتی و همچنین در مکان‌های دیگر مانند تالارهای عروسی، دفاتر و مراکز اجتماعی اقامت داشته باشند و سایر خانواده‌ها نیز در فضای باز در نزدیکی پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، به دلیل ازدحام بیش از حد افراد و شرایط بهداشتی نامناسب در پناهگاه‌های اونروا در جنوب غزه برخی بیماری‌ها و عفونت‌ها مانند اسهال، عفونت‌های حاد تنفسی، عفونت‌های پوستی و بیماری‌های مرتبط با بهداشت افزایش یافته و گزارش‌های اولیه از شیوع بیماری‌هایی چون هپاتیت منتشر شده است. 

همچنین نگرانی‌هایی نسبت به گروه‌های آسیب‌پذیر که شرایط سختی را تجربه می‌کنند، از جمله افراد دارای معلولیت، زنان باردار یا شیرده، افرادی که دوره پس از جراحت یا جراحی را سپری می‌کنند و یا کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، وجود  دارد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست