بازدید 2473
۳

فردی مسلح در دالاس آمریکا چهار نفر را کشت

یک فرد مسلح در دالاس آمریکا چهار نفر را به ضرب گلوله کشت و پس از تعیقب و گریز با پلیس خودکشی کرد.
کد خبر: ۱۲۰۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵ 05 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از آسوشیتدپرس، پلیس دالاس دوشنبه اعلام کرد که فرد مهاجم «بایرون کاریلو» نام داشت و ۲۱ ساله بود.

وی در حمله به خانه‌ای در دالاس چهار تن را کشت که یکی از آنها یک کودک یک ساله بود.

پلیس گزارشی در مورد انگیزه احتمالی ضارب منتشر نکرده است.

آمریکا بعنوان مسلح‌ترین کشور جهان همواره شاهد تیراندازهای گروهی بوده، بطوری‌که بنابر آمار «بایگان خشونت با اسحله» آمریکا (GVA)، تا پایان اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۵۲۰ مورد از این تیراندازی‌ها ۶۲۱ نفر کشته و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

طبق آمارهای دولت آمریکا تنها در سال جاری بیش از ۵۰۰ فقره تیراندازی جمعی در این کشور رخ داده و اسلحه به عامل اصلی مرگ و میر کودکان این کشور تبدیل شده است.

تیراندازی یا کشتار دسته جمعی به عنوان اتفاقی تعریف می‌شود که در آن چهار نفر یا بیشتر، بدون احتساب مهاجم کشته شوند.

آمریکا در ۶ ماه اول ۲۰۲۳ شاهد مرگبارترین نیم سال از سال ۲۰۰۶ بوده که درمجموع ۲۸ تیراندازی دسته جمعی و کشتارگروهی را شامل می‌شود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بیانیه‌ای در چهارم ژوئیه از موج تیراندازی‌های در کشورش ابراز تاسف کرد. وی درخواست خود برای اصلاحات «معنادار و عقلانی» در کنترل اسلحه از جمله ممنوعیت مجدد سلاح‌های تهاجمی و پایان دادن به مصونیت تولیدکنندگان اسلحه از پاسخگویی را تکرار کرد.

نتایج نظرسنجی موسسه افکارسنجی پیو هم نشان می‌دهد که افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا، شهروندان این کشور را به خرید و مالکیت سلاح ترغیب کرده، به نحوی که ۷۲ درصد از مردم به دلیل نگرانی از امنیت و به منظور محافظت از خود اسلحه داشته یا قصد خرید آن را دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یک کارمند بانک یک روحانی را در بابلسر به قتل رساند !!!!!!!!!!!!!
چند مهاجر افغانی بیشرف به جای سپاس از مردم ایران به خاطر پذیرش آنها در کشورشان ؛ داریوش مهرجویی کارگردان مشهور ایرانی و همسرش را در ویلایش به قتل رساندند .
الله اکبر گفته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم