بیشترین و کمترین بازدهی نماد‌های بورس در ۷ ماه گذشته

۶۰ نماد بزرگ بازار از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ تا امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۲ چقدر بازدهی داشتند؟ بازدهی سهام خودرو و قطعات چگونه بوده است؟
کد خبر: ۱۲۰۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲ 04 December 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بازار سهام طی چند سال اخیر به یکی از موضوعات بحث‌بر‌انگیز در اقتصاد ایران تبدیل شده و به نظر می‌رسد اخبار و حاشیه‌های مربوط به آن تمامی ندارد.  در‌حالی‌که بازار سرمایه در اواخر سال گذشته روند رو‌به‌رشد خود را آغاز کرده بود و  بار دیگر توجه‌ها معطوف به این بازار گردیده بود اما بازار روز‌های قرمز‌رنگی را نیز تجربه کرد که مهم‌ترین آن به تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری بر‌می‌گردد که طی این روز شاخص بازار سهام با افتی ۱۲۵ هزار واحدی همراه بود و بار دیگر اعتماد عموم مردم از بازار سرمایه سلب شد و شفافیت این بازار که یکی از ویژگی‌های مهم بازار در مقایسه با بازار‌های موازی است، بار دیگر مورد خدشه قرار گرفت.

از آن تاریخ تا به امروز بازار روز‌های قرمز بیشتری نسبت به سبزپوشی به خود دید که پس از استقبال بی‌سابقه سرمایه‌گذاران از بازار سهام و تجربه صعود، ترمز رشد بازار به یکباره کشیده شد و بسیاری را غافلگیر کرد، هرچند که در روز‌های ابتدایی دوره ریزش، شاید عمده اهالی بازار سرمایه بر این باور بودند که این اصلاح زودگذر است، اما پس از چندروز باور کردند که ریزش بازار ،مدتی ماندنی خواهد بود.

بررسی بازدهی و روند قیمت‌ها نشان می‌دهد که بیشتر نماد‌ها در قیمت‌هایی پایین‌تر از سقف قیمتی خود معامله شدند و این آمار نشان می‌دهد که تعداد زیادی از سهامداران نه تنها به سرمایه اصلی خود نرسیدند، بلکه در زیان‌های قابل توجهی را شاهد بودند.

رکورد داران مثبت و منفی بیشترین بازدهی سهام

نماد «خودرو» با بازدهی منفی ۳۸ درصد رکورددار بیشترین بازدهی منفی سهام از ۱۷ اردیبهشت تا کنون بوده است. نماد «فصبا» نیز با ۳۶ درصد بازدهی مثبت، بیشترین رشد را به نام خود ثبت کرده است؛ یعنی اوج بازدهی مثبت و منفی به ترتیب ۳۸ -و +۳۶ درصد بوده است.

بعد از «خودرو» مقام دوم کمترین بازدهی مربوط به «مبین» با بازدهی منفی ۳۷ درصد است.

«زاگرس» و «هرمز» با بازدهی منفی ۳۵ درصدی در جایگاه سوم، «شبریز» از گروه پالایشی و فراورده هاي نفتي، كك و سوخت هسته اي  با ۳۳ درصد رتبه چهارم و «شیراز» با ۳۲ درصد رتبه پنجم بیشترین بازدهی منفی سهام  را در بین سهامداران از آن خود کردند.

پس از نماد فصبا با بازدهی مثبت،   «افق» با ۲۷ درصد در رتبه دوم و نماد  «بوعلی» با ۱۶ درصد بازدهی مثبت در جایگاه سوم قرار گرفت.

بازدهی سهام خودرو و قطعات

بررسی میزان بازدهی سهام از ۱۷ اردیبهشت نشان می‌دهد، نماد خودرو در صدر بازدهی منفی قرار دارد و «خساپا» از صنعت خودرو و قطعات با ۳۱ درصد بازدهی منفی در میان نماد‌های رکورددار افت قرار دارد.

منبع جداول و داده ها:پارسیس تحلیل

بیشترین و کمترین بازدهی نماد‌های بورس | بررسی ۶۰ نماد مهم و بزرگ بازار
بیشترین و کمترین بازدهی نماد‌های بورس | بررسی ۶۰ نماد مهم و بزرگ بازار
بیشترین و کمترین بازدهی نماد‌های بورس | بررسی ۶۰ نماد مهم و بزرگ بازار
 
بیشترین و کمترین بازدهی نماد‌های بورس | بررسی ۶۰ نماد مهم و بزرگ بازار
بیشترین و کمترین بازدهی نماد‌های بورس | بررسی ۶۰ نماد مهم و بزرگ بازار  
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست