بازدید 3953
۲

اعتراف آمریکایی‌ها ؛ از چین عقب ماندیم

پنتاگون در گزارش تازه‌ای هشدار می‌دهد که صنایع دفاعی آمریکا تقلا می‌کند تا در رقابت تسلیحاتی پا به پای رقبایی نظیر چین پیش برود.
کد خبر: ۱۲۰۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵ 04 December 2023

 

به گزارش تابناک، نسخه پیش‌نویس اولین «استراتژی صنعتی دفاع ملی» که قرار است در هفته‌های آینده توسط «ویلیام لاپلانت» معاون تدارکات و لجستیک وزیر دفاع آمریکا منتشر شود، نگاهی جامع به آنچه پنتاگون برای بهره بردن از تخصص شرکت‌های کوچک فناوری نیاز دارد، می‌اندازد.

براساس نسخه پیش‌نویس این استراتژی که توسط نشریه پالتیکو مشاهده شده است، پایگاه صنعتی دفاعی ایالات متحده از ظرفیت، توانایی، پاسخ‌دهی یا انعطاف‌پذیری لازم برای تحقق طیف کامل نیازهای مربوط به تولید نظامی در سرعت و مقیاس بالا برخوردار نیست.

این پیش‌نویس که در تاریخ ۲۷ نوامبر (۶ آذر) تنظیم شده است، می‌گوید که پیمانکاران قدیمی که در پایگاه صنعتی دفاعی آمریکا حضور دارند برای پاسخ دادن به درگیری‌های تازه در مقیاس و سرعت بالا به چالش کشیده می‌شوند.

این سند همچنین تاکید می‌کند: آمریکا بهترین تسلیحات را در جهان می‌سازد اما توانایی تولید سریع آن‌ها را ندارد. همین عدم هماهنگی باعث خطر استراتژیک فزاینده می‌شود.

این سند راهبردی خاطرنشان می‌کند: پس از جنگ سرد، صنعت دفاعی با ادغام شرکت‌ها کوچک شد. با این حال، چین ۳۰ سال گذشته را صرف تبدیل شدن به یک قدرت صنعتی جهانی در کشتی‌سازی، مواد معدنی حیاتی و میکروالکترونیک کرده است. صنعت چین نه تنها بسیار فراتر از ظرفیت ایالات متحده است، بلکه از مجموع تولید متحدان کلیدی اروپایی و آسیایی ما نیز فراتر رفته است.

این استراتژی صنعتی دفاع ملی در پایان می‌گوید: پاندمی کووید۱۹ باعث آسیب‌پذیری‌ زنجیره تامین شده است. همچنین جنگ روسیه-اوکراین و حماس-اسرائیل درخواست‌های صنعتی متفاوتی را ایجاد کرده و همزمان با این درگیری‌ها آمریکا رقابت می‌کند تا تسلیحات بیشتری برای حمایت از اوکراین و تل‌آویو تولید کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
برعکس بود هم می نوشتی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
الان ناراحت شدی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست