بازدید 5693
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

پوپولیسم دیدنی صدام حسین در جلسات دادگاه / سخنرانی تاریخی مالکوم ایکس درباره فلسطین / سخنرانی قدیمی حسن نصرالله به زبان فارسی / نخستین شات‌گان فضایی

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸ 03 December 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

پوپولیسم دیدنی صدام حسین در جلسات دادگاه

صدام حسین، دیکتاتور عراق که با کودتا بر سر کار آمد، از ۱۶ ژوئیه ۱۹۷۹ تا ۹ آوریل ۲۰۰۳ بر این کشور حکومت و هر گونه اعتراض در این دوران را با کشتار‌های وسیع چندصدهزار نفری سرکوب کرد. پس از سقوط حکومت صدام حسین با حمله آمریکا، او پنهان گشت و در ۱۳ دسامبر ۲۰۰۳ در یک چاله در خانه‌ای در روستای الدور در نزدیکی تکریت دستگیر شد. روند قضایی رسیدگی به پرونده صدام به همراه یازده تن از سران حزب بعث از تاریخ ده تیر ۱۳۸۳ برگزار شد و به دلیل مجموعه جنایات‌ در ۲۷ تیر ۱۳۸۴ به اعدام محکوم شد؛ حکمی که با وجود مخالفت آمریکایی‌ها در نهایت در ۱۴ آبان ۱۳۸۵ برگزار شد. صدام که می‌دانست با توجه به حجم جنایت‌شان، به مرگ محکوم می‌شود، سعی کرد در آخرین نمایش خود، چهره‌ای محکم از خود نشان دهد و همچون اغلب دیکتاتور‌ها حتی صحن دادگاه را محل رفتار‌های توده گرایانه عوام فریبانه کرد. برش‌هایی از دادگاه صدام حسین را با زیرنویس فارسی می‌بینید.  

 

 

سخنرانی تاریخی مالکوم ایکس درباره فلسطین

مالکوم ایکس، رهبر مسلمانان سیاه‌پوست آمریکا بود که رهبر انقلاب در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، از او با نام «شهید» یاد کردند. بخش کلیدی سخنرانی تاریخی مالکوم ایکس، از رهبران مبارزه برای حقوق سیاهان آمریکا، در مورد قضیه فلسطین در دهه ۶۰ میلادی را با زیرنویس فارسی می‌شنوید که انگار همین امروز مطرح شده است.  

 

 

سخنرانی قدیمی حسن نصرالله به زبان فارسی

هرچند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، متولد بیروت و اصالتاً عرب زبان است، به فارسی تسلط کامل دارد. یک سخنرانی قدیمی از سید حسن را می‌بینید که به فارسی سلیس سخن می‌گوید. 

 

نخستین شات‌گان فضایی

در جریان ماموریت‌های فضایی شوروی، فضانوردان شوروی بر خلاف فضانوردان آمریکا که در اقیانوس آرام فرود می‌آمدند در طبیعت وحشی سیبری فرود می‌آمدند. خطر حیوانات وحشی پس از فرود باعث شد که سلاحی مناسب برای فضانوردان طراحی شود تا آن را در جریان سفر‌های فضایی خود به همراه داشته باشند. این سلاح که ترکیبی از شات‌گان و تپانچه بود دو لوله بدون خان برای شلیک گلوله شات‌گان و منور و یک لوله برای شلیک گلوله کالیبر ۵.۴۵ در ۳۹ م‌م داشت. فضانوردان و خلبانان نیروی هوایی تا سال ۲۰۰۷ که عمر انباری مهمات اصلی این سلاح تمام شد، این سلاح را در ماموریت‌هایشان با خود به همراه داشتند. جزئیات بیشتری در مورد این سلاح را در ویدیو تابناک ببینید.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وقتی مشخص شد صدام جاسوس سیا بوده به اینکه اعدام شده باشه تردید دارم

برنامه شو به خوبی برا اربابش انجام داد به ایران حمله کرد و 8 سال کشور ما رو درگیر به جنگ بزرگ و پر هزینه کرد و کلی جوان درست و حسابی رو ازمون گرفت و بعد هم عراق و دو دستی و توی 20 روز تحویل آمریکا داد
الان غزه دو ماه زیر بمب های وحشتناک آمریکا ست و فقط 7 هزار نیرو از آمریکا رفته کمک اسراییل هنوز تسلیم نشده
بعد صدام عراق با اون وسعت و جمعیت رو 20 روزه تحویل اربابش داد ... چرا باید اعدامش می کردن من که باور نمیکنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم