بازدید 1945

تولید انبوه اتوبوس‌های برقی ایران خودرو، شهرداری‌ها را از واردات اتوبوس‌های کارکرده بی نیاز می کند

کد خبر: ۱۲۰۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ 03 December 2023

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با توجه به راه اندازی نخستین خط تولید انبوه اتوبوس برقی در کشور توسط ایران خودرو اظهار داشت: با تولید انبوه اتوبوس های برقی در کشور ضمن تحقق خودکفایی در صنعت اتوبوس سازی و عدم نیاز به واردات اتوبوس، منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و رونق تولید داخل نیز محقق شده و از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.
قاسم ساعدی راه اندازی نخستین خط تولید انبوه اتوبوس برقی در کشور توسط ایران خودرو را گامی رو به جلو در خودروسازی دانست و اظهار داشت: پیوستن ایران به جمع تولیدکنندگان خودروهای برقی در دنیا اقدامی بسیار میمون و مبارک است و امیدواریم برقی سازی اتوبوس ها به سایر تیپ های خودرویی نیز تسری پیدا کند. 
وی با اشاره به آثار مثبت ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه داد: با توجه به رشد مصرف سوخت و افزایش آلودگی هوا در سطح کشور، تولید انبوه اتوبوس های برقی از افزایش مصرف سوخت و انتشار آلاینده های ناشی از سوخت خودروها جلوگیری کرده و موجب کاهش آلودگی در کلان شهرها خواهد شد. 
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین تولید انبوه اتوبوس های برقی توسط شرکت ایران خودرو دیزل را می توان گامی رو به جلو در حل مسائل صنعت خودرو دانست چراکه با ساخت اتوبوس های برقی در داخل، مشکلات در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به حداقل خواهد رسید. 
ساعدی با بیان اینکه ظرفیت قابل توجه تولید اتوبوس های برقی در ایران خودرو، شهرداری ها را از واردات اتوبوس های کارکرده بی نیاز خواهد کرد، افزود: متاسفانه در سالهای گذشته شاهد واردات اتوبوس هایی با کیفیت نه چندان مطلوب به کشور بودیم اما اکنون با تولید انبوه اتوبوس های برقی در کشور ضمن تحقق خودکفایی در صنعت اتوبوس سازی و عدم نیاز به واردات اتوبوس، منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و رونق تولید داخل نیز محقق شده و از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سیاست دولت توسعه خودروهای برقی در کشور است، مجلس نیز از این سیاست حمایت کرده و شهرداری نیز باید با تبعیت از این سیاست صحیح، نیازمندی های خود در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی را از طریق تولیدات داخل تامین کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست