بازدید 4338

احتمال ردشدن مصوبه همسان‌سازی در شورای نگهبان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نظر دولت این است که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منابع مالی ندارد و بر این اساس، احتمال دارد این مصوبه از سوی شورای نگهبان رد شود.
کد خبر: ۱۲۰۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 03 December 2023

به گزارش «تابناک»، ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تصویب موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در طول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد که به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان طی سه سال با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر شاغلان مشابه و همتراز متناسب‌سازی شود.

وی بیان کرد: منبع درآمد برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مواردی چون عرضه اوراق بهادار و پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی است. ما به دنبال آن بودیم که همسان سازی حقوق بازنشستگان به گونه‌ای در مجلس تصویب شود که قابلیت اجرا داشته باشد و مصوبه‌ای دقیق و محکم باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بر اساس یکی دیگر از مصوبات مجلس، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شد در طول سه سال اول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و شاغلان اقدام کند و حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم متناسب‌سازی شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مجلس در مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قید کرد که این کار در سه سال انجام شود، گفت: بر اساس مصوبه مجلس، مقرر شد این افزایش حقوق و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان از سال ۱۴۰۳ انجام شود، به این صورت که در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد تا ۹۰ درصد یاد شده متناسب‌سازی انجام شود.

اسماعیلی تصریح کرد: دولت با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان طی یک سال هم مخالف بود و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور این موضوع را در صحن مجلس مطرح کرد. در این شرایط که دولت با این کار مخالف بود، ما نمی‌توانستیم دولت را مکلف کنیم که در یک سال حقوق بازنشستگان را با ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم تراز همسان‌سازی کند. دولت می‌گوید که منابع مالی برای این کار ندارد و به دلیل محدودیت‌های مالی نمی‌تواند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته مجلس شورای اسلامی منابع پایداری از جمله فروش اموال مازاد دولت، عرضه اوراق بهادار و پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفت، اما دولت می‌گوید این منابع هم کفاف نمی‌دهد. اگر مجلس در مصوبه خود مقرر می‌کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان طی یک سال انجام شود، قطعاً دولت قبول نمی‌کرد و زیر بار این کار نمی‌رفت.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به مخالفت دولت با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، این مصوبه در شورای نگهبان تأیید یا رد می‌شود، گفت: احتمال دارد که شورای نگهبان این مصوبه را قبول نکرده و رد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۴
در مجلس تایید میشود و بعد میگویند منابع مالی نداریم اگر منابعی نیست فقط برای بازنشستگان نیست چرا برای شاغلین و مدیران کمبود منابع مشاهده نمیشود . انگار عده ای آفریده شدند برای نمک پاشیدن روی زخم مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
سید! منابع هست نمی خوان اختصاص بدن وگرنه همین امروز خبر هاپولی شدن 2.7 میلیارد دلار توسط مالک چای دبش منتشر شد
سی سال حق بیمه گرفتن حالا میگن بودجه نداریم چرا حتی یک نفر متهم در این چپاول سازمان یافته وجود نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
فکر کن!!!!!!!!!!! بعد از اجرای قانون جدید!!!!!! یعنی 37 سال بعد برای بازنشستگی قراره چیه از فرد بازنشسته با اینهمه تورم و گرانی خدمات بمونه !!!!!!!!!!!!! فقط نابودی محض یک بازنشسته
خود گویی و خود حندی عجب مرد هنرمندی ؟ پس چرا اینهمه وقت گذاشتی بیکار بودید ؟ کاری دیگه نداشتید که بعدا رد بشه
مسءولی که ماهی 200 300 میلیون درامد داره درک میکنه کارمندی که 12 تومن میگیره نصفش میره برای قسط و وام و بیمه مالیات بقیشم میره برای اجاره خونه چی داره میکشه تو این مملکت ؟؟ بخدا دارید نابودمون میکنید
دولت فقط دست بگیر داره !!!!!!!!!!! خبری از خدمات و حقوق شهروندی نیست!!!!!!!!!!!! مشگلات 30 سال تحریم و سرمایه گذاری نشده آقایان رو باید ملت ایثار گر بپردازن!!!!!!!!!!!!!! این است برابری و برادری و همراهی مسئولان با ملت مسلمان!!!!!!!!!! سال سال این چند سال !!!!!!!!!!!! هر سال میگیم دریغ از پارسال!!!!!!!!!!!!!
بعد از 16 ماه هنوز حق و حقوق بازنشستگان فرهنگی 1401 را نداده اند . متاسفانه کسی نظارت نمی کند
شورای نگهبان و ..... دقدقه حقوق ندارد سر گنج نشسته اند بفکر مردم نیستند
دولت سیزدهم پرچمدار فقرزایی و فقرپروری!!!
شرم و حیا هم چیز خوبیه! چه گناهی کردیم کارمند شدیم ؟ چرا باید سرمایه یه بازاری بیست برابر بشه و حقوق کارمند با هزار منت و حداکثر بیست درصد! پارسال بهمن ماه کره پاستوریزه صد گرمی رو گرفتم دوازده هزار تومان و دیروز خریدم سی و دو هزار تومان ؛ خدا ازتون نگذره
اگر برای بازنشستگانی که سالها خدمت کرده اند و خیل عظیمی از انها در بدترین شرایط کشور مثل جنگ و غیره با بذل جان چرخ کشور را چرخانده اند منابع محدود و یا وجود نداره چرا سقف حقوق مدیران و مسئولان ناکارآمدی که روز بروز شرایط کشور را ویرانتر میکنند محدودیت نمیگذارید آن 60 میلیونی که برای حقوق تعیین کرده اید نسبت به بازنشسته ائی که بعد از 30 سال ده میلیون میگیرد عادلانه است ؟
با توجه به نورچشمی بودن حضرات مطمئن باشید شورای نگهبان این مصوبه را رد میکنه
ولی مصوبه افزایش سن بازنشستگی و میزان سنوات کاری مطمئنا به تصویب میرسه
در مورد برداشتن سقف جقوق چی نظری نداره
چرا باید رد بشه مگر مغایر شرع و قانون اساسیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم مسخره آقایان شدن
منابع مالی بری حقوق های 65 ملیون هست ولی برایبازنشستگا نیست
شاید هم مسئله را کش بدهند تا انتخابات تمام شود و بعد رای ندهند
آقا مملکت با این همه ثروت رو نابود کردید بلد نیستید جان مادرتون ول کنید
بازنشستگان كشوري ولشكري باحقوق ده يادوازده ميليون به چه صورت گذران زندگي كنند. مگربا همسان سازي چه مقداربه حقوق اضافه مي شود كه مي گويند بودجه نداريم ؟ واقعا" خجالت نمي كشيد بااين وضعيت افزايش حقوق بازنشستگان ؟
شما راست میگید فقط برای اقشار پرقدرت بودجه دارید، میلیاردها تومان بودجه برای رتبه بندی معلم ها و افزایش تصاعدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاهها خرج میکنید حالا که نوبت بازنشسته های مظلوم و بیصدا رسید میگید نداریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
آش نخورده و دهن سوخته معلمان و استادان دانشگاه. شما تصور می کنید که از آنجا بوی کباب میاد ولی واقعیت خیلی متفاوت است. کاش تصورات شما درست بودند و حداقل این دو قشر جتمعه که در کار آموزش هستند مشکلات کمتری داشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
خدا را شکر طرفدهران رییسی وکیهان که سنگ رییسی وکیهان را به سینه میزدند بیایند ببیند کشور را به چه روزی انداخته اند که میگویند برای بهزنشستگان بدبخت پول ندارد بهترین کار استعفای دولت وبرگزلری انتخابات زودرس ریلست جمهوری است
عده ای انتقادات تندی را برعلیه دولت روحانی راه می انداختند انها بیایند ببیند که دولت رییسی برای همه پول دارد فقط برای بازنشستگان ندارد پس رییسی که دایم میگفت بازنشستگان نوه دارند و...وتازه زمانیکه بازنشسته میشوند خرج ومخارجشان بیشترمیسود وباید برای حقوق بازنشستگان فکری کرد چه شد قولهایی که داد پس همه حرفهایی که رییسی برای بازنشستگان میزد دروغ بودوالا چطور واسه خودشان واقازاده هایشان پول دارند اما برای بازنشستگان پول ندارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم