بازدید 2028
۱

ادعای متناقض وزیر خارجه آمریکا درباره غزه و حماس

«آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا در اظهاراتی متناقض و خلاف واقع مدعی شد ارتش رژیم صهیونیستی از توان و قدرتی برخوردار است که می‌تواند بدون اینکه زنان و کودکان را هدف قرار دهد، به حماس ضربه بزند.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 01 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، بلینکن که به تل آویو رفته است، در بخش دیگری از اظهاراتش گفت فلسطینیان حق دارند رهبران خود را انتخاب کنند و این موضوع باید در مرحله بعد از جنگ مطرح شود.

بلینکن همچنین اظهار کرد که باید تضمین کنیم حاکمیت در غزه کاملا متفاوت با قبل از جنگ باشد که حماس بر این منطقه حاکم بود و پس از آن موضوع انتخابات مطرح خواهد شد.

وی مدعی شد: به صورت گسترده برای افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به ویژه سوخت تلاش می‌کنیم.

ادعا بلینکن درحالی مطرح می‌شود که « «سلامه معروف» » مدیر اطلاع رسانی گذرگاه رفح اعلام کرد که امروز پنجشنبه تنها هفت کامیون سوخت وارد نوار غزه شده است.

وزیر امورخارجه آمریکا افزود: اسرائیل هدف خود برای ازسرگیری عملیات نظامی در غزه را در صورت تکمیل تبادل اسرا اعلام کرده است.

بلینکن افزود: باید به آوارگان فلسطینی که به سوی جنوب نوار غزه رفته‌اند، اجازه داد که به محل سکونت خود بازگردند.

وی در اظهاراتی مضحک گفت: به کابینه جنگ اسرائیل گفتم که آنچه که در حمله به شمال غزه رخ داد، نباید در جنوب آن نیز رخ دهد.

بلینکن که برای تأمین امنیت اسرائیل به تل آویو سفر کرده است، افزود: باید به مرحله پس از جنگ فکر کرد و جگونگی توقف سریال خشونت‌ها و این که امنیت همیشگی اسرائیل تأمین شود.

وزیر امورخارجه بلینکن بدون اشاره به اقدامات ناقضانه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اقدامات عملیاتی برای تحقق صلح دائم را با طرف فلسطینی بررسی کردم.

وی در سخنانی خنده‌دار گفت: طرف اسرائیلی موافقت خود را با حمایت از غیرنظامی‌ها و ادامه کمک‌ها پیش از آغاز هر حمله‌ای به جنوب غزه اعلام کرده است.

بلینکن افزود: باید همه گروگان‌ها در غزه فوری آزاد شوند و صلیب سرخ نیز بتواند آنها را ببیند.

وزیر امورخارجه آمریکا اظهار کرد: امیدواریم که آتش‌بس و عملیات تبادل اسیر ادامه یابد.

ادعای بلینکن در خصوص این که "اسرائیل" این قدرت را دارد به حماس ضربه بزند بدون اینکه غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را هدف قرار دهد، در حالی مطرح می شود که از آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از ۷۰ درصد از کشته‌های این جنگ زنان و کودکان بودند و بیش از ۶ هزار کودک و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زن قربانی بمباران‌ها و حملات وحشیانه اشغالگران اسرائیلی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
لابد ديده كه ميگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست