بازدید 7379
ششصد و سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

کشته شدن بیش از ۶۶۵ نظامی اوکراینی در یک روز/نابودی اولین تانک لئوپارد ۱A۵ در جنگ با اوکراین

ششصد و سی و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸ 30 November 2023

کشته شدن بیش از ۶۶۵ نظامی اوکراینی در یک روز

بین الملل تابناک: ششصد و سی و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ناامیدی آمریکا از برقراری آتش‌بس در اوکراین پیش از انتخابات 2024
۱۴۰۲/۰۹/۰۹ - ۲۰:۰۰

 واشنگتن این موضوع را پذیرفته است که «ولادیمیر پوتین» رویس جمهور روسیه با برقراری آتش‌بس در اوکراین پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در نوامبر سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، موافقت نخواهد کرد.

به گزارش «رویترز» و به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا که نخواسته نامش فاش شود، در جریان یک نشست توجیهی میان وزرای کشورهای عضو ناتو در بروکسل، یک مقام آمریکایی عنوان کرده است که این کشور حمایت خود از اوکراین را ادامه خواهد داد، زیرا بر سر این موضوع که توافق صلحی در سال آینده میان اوکراین و روسیه وجود ندارد، در وزارت خارجه این کشور اتفاق نظر وجود دارد.

به گفته این مقام آمریکایی، انتظاری مبنی بر اینکه پوتین قبل از انتخابات آمریکا بخواهد با اوکراین توافق کند و یا وارد صلح معنا داری با این کشور جنگ‌زده شود، بعید است.

این مقام ناشناس در پاسخ به این سوال که آیا نظر شخصی خود را در این‌باره مطرح می‌کند یا مواضع دولت ایالات متحده را بیان می‌کند، عنوان کرده است: این یک فرضیه مشترک در دولت آمریکاست.

اظهارات موجود در شرایطی مطرح شده است که همه متحدان، حمایت قاطع خود را از اوکراین ابراز کرده‌اند. با این حال در حال حاضر تنها یک نگرانی در این مورد وجود دارد و آن این است که اگر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد، حمایت غرب از اوکراین را در جنگ با روسیه تضعیف کرده و کاهش دهد.

البته که این مقام ناشناس آمریکایی فعال در وزارت امور خارجه به نام ترامپ اشاره‌ای نکرده است و هیچ استدلالی مبنی بر اینکه نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چگونه می‌تواند بر روند حمایت این کشور از اوکراین تاثیر بگذارد، ارائه نکرده است.

پیش از این، منابعی ناشناس از تلاش‌های آلمان و آمریکا جهت مجبور کردن اوکراین به مذاکره با روسیه صحبت کرده بودند و ادعا شده بود که دو کشوربرای رسیدن به هدف مورد نظر خود در این راه قصد دارند تا از طرح محدودیدت عرضه تسلیحات به اوکراین به عنوان یک ابزار استفاده  کنند.

با این حال، هم آلمان و هم ایالات متحده «ادعای مطرح شده» را برای مجبور کردن اوکراین جهت آغاز مذاکرات با روسیه به منظور پایان دادن به یک جنگ تمام عیار رد کردند.

رایزنی تلفنی رهبران انگلیس و اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۰۹ - ۱۹:۵۴

 «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس در تداوم مواضع جنگ‌طلبانه این کشور به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین اطمینان داد که این کشور با وجود تحولات فلسطین و تمرکز جامعه جهانی به جنگ علیه غزه، در تداوم حمایت‌های نظامی از جبهه کی‌یف ثابت قدم است.

دفتر نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبران دو کشور صبح امروز به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. ریشی سوناک در این تماس به نخستین سفر دیوید کامرون وزیر امور خارجه جدید انگلیس به اوکراین اشاره و تاکید کرد که دولت لندن در حمایت از جبهه کی‌یف ثابت‌قدم است.

وی همچنین به رئیس جمهور اوکراین اطمینان داد که دولت بریتانیا به تلاش‌ها برای ارائه حمایت‌های دفاعی بیشتر از جبهه کی‌یف، از طریق همکاری با متحدان کلیدی خود از جمله ایالات متحده آمریکا ادامه می‌دهد. نخست وزیر انگلیس ادعا کرد که این حمایت در طول زمستان و در سایه آنچه حملات هوایی دوربرد روسیه نامید، ادامه خواهد داشت.

نابودی اولین تانک لئوپارد ۱A۵ در جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۰۹ - ۱۹:۴۹

 وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور اولین تانک لئوپارد ۱A۵ ارتش اوکراین را در منطقه کوپیانسک منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر لوگووی معاون فرمانده منطقه نظامی غرب ارتش روسیه در خصوص انهدام این تانک، گفت: این فرماندهی از اقدامات خدمه سامانه ضد تانک ارتش روسیه در انهدام یک دستگاه تانک لئوپارد ۱A۵ اوکراین تمجید می‌کند.

لوگووی با اشاره به اینکه تانک لئوپارد ۱A۵ اوکراینی قصد داشت از خطوط دفاعی نیروهای روسی عبور کند اما در آتش سوخت، تاکید کرد: به سربازی که موفق شد این تانک را هدف قرار دهد، نشان شجاعت، جوایز دولتی و ۷۰۰ هزار روبل (۷ هزار و ۸۹۰ دلار آمریکا) اهدا شد.

دولت آلمان در اوایل نوامبر از ارسال ۲۵ دستگاه تانک لئوپارد ۱A۵ به همراه تعداد نامشخصی پهپاد و رادارهای شناسایی به اوکراین خبر داده بود.

کشته شدن بیش از ۶۶۵ نظامی اوکراینی در یک روز
۱۴۰۲/۰۹/۰۹ - ۱۹:۴۷

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته نیروهای مسلح روسیه ۲ ضدحمله نیروهای اوکراینی را در محور دونتسک دفع کردند و در این درگیری‌ها بیش از ۲۷۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین همچنین ۱۰۰ نظامی را در محور دونتسک جنوبی، بیش از ۲۵۰ نظامی در محور «کراسنی لیمان» و بیش از ۴۵ نظامی در محور کوبیانسک کشته شدند.

مسکو: هیچ شانسی برای آتش‌بس در اوکراین وجود ندارد

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، با بیان اینکه کی‌یف و حامیان غربی‌اش مواضعی در پیش گرفته‌اند که برای مسکو کاملاً غیرقابل قبول است، تاکید کرد: هیچ شانسی برای برقراری آتش‌بس در اوکراین حتی در سال ۲۰۲۴ هم وجود ندارد.

ریابکوف در مصاحبه‌ با روزنامه ایزوستیا ـ که چهارشنبه منتشر شد ـ خاطرنشان کرد: به رغم طرح گمانه‌زنی‌هایی که در مطبوعات غربی مطرح می‌شود، مبنی بر اینکه ایالات متحده ممکن است ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را به سمت پایان جنگ و بر سر میز مذاکره سوق دهد؛ اما به عقیده من هیچ شانسی برای برقراری آتش‌بس در جنگ میان روسیه و اوکراین حتی در سال ۲۰۲۴ هم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکا و دیگر کشورهای غربی، فرمول صلح زلنسکی را تنها مبنای ممکن برای پایان  جنگ از طریق میز مذاکره معرفی می‌کنند، افزود: دستیابی به توافق برای پایان جنگ میان روسیه و اوکراین بر اساس فرمول صلح زلنسکی غیرممکن است.

معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا وی انتظار برقراری آتش‌بس در سال آینده را دارد یا خیر، پاسخ منفی داد و افزود: انتظار دارم اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، بدون قید و شرط محقق شود.

ریابکوف در ادامه با تاکید بر اینکه گسترش ناتو در اروپا، عامل اصلی آغاز جنگ در اوکراین بوده است، گفت: به دلیل اختلافات اساسی و بنیادی بین روسیه و ناتو، بعید است، روابط مسکو با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به این زودی‌ها بهبود یابد.

به نوشته راشا تودی، فرمول صلح زلنسکی که سال گذشته از سوی رئیس جمهور اوکراین مطرح شد، مستلزم آن است که کی‌یف کنترل مرزهای قبل از سال ۲۰۱۴ خود را مجدداً در دست گرفته و همچنین غرامت جنگی از مسکو دریافت کند.

دستور زلنسکی برای تقویت خطوط دفاعی اوکراین از ترس حمله نظامیان روسیه 

آژانس خبری بلومبرگ بامداد امروز، پنجشنبه، گزارش داد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین خواستار تسریع در ساخت سازه‌های دفاعی به دلیل وضعیت وخیم در جبهه نبرد و ترس از حمله احتمالی جدید نیروهای روسی شد.

بنا بر این اطلاعات، زلنسکی پس از دیدار روز گذشته خود با مقامات کلیدی نظامی و امنیتی، خواستار ایجاد سریع‌تر خطوط دفاعی کلیدی با توجه به توقف عملیات ضد حمله و مقابله موثر با حملات احتمالی روسیه شد. او از مردم محلی نیز خواست تا در دفاع از کشور مشارکت کرده و برای این تلاش متعهد به پرداخت پول به آنها شد.

بلومبرگ معتقد است که چنین درخواستی از سوی زلنسکی ممکن است به ترس از گسترش درگیری‌ها به مناطق خارج از شرق و جنوب اوکراین مرتبط باشد.

لاوروف برای نخستین بار پس از درگیری نظامی در اوکراین به اروپا سفر کرد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، بامداد امروز برای شرکت در نشست شورای وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا ـ که روز‌های سی ام نوامبر و یکم دسامبر در اسکوپیه برگزار می‌شود ـ وارد مقدونیه شمالی شد.

یونان و بلغارستان به عنوان اعضای اتحادیه اروپا در فوریه سال ۲۰۲۲ حریم هوایی خود را به روی هواپیما‌های روسی بسته بودند، ولی یونان شب گذشته آسمان خود را به روی هواپیمای لاوروف باز کرد، حال آن که بلغارستان به دلیل حضور  ماریا زاخارووا، اجازه عبور هواپیمای وزارت خارجه از حریم هوایی این کشور را نداد. 

قالب دو روزه این رویداد شامل جلسات عمومی و سایر رویدادهای درون شورایی و در حاشیه آن است و برنامه سفر لاوروف شامل مذاکرات چند جانبه و دوجانبه است.

در همین رابطه و در اعتراض به شرکت لاوروف در این نشست، اوکراین و به دنبال آن کشورهای لیتوانی، لتونی و استونی اعلام کردند که نشست اسکوپیه را تحریم خواهند کرد.

روز چهارشنبه، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، گفت که حضور وزیر خارجه روسیه در نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا در اسکوپیه به معنای خارج شدن مسکو از انزوای بین المللی نیست. در واکنش به این سخنان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ادعای منزوی بودن روسیه را یادگاری از عادات استعماری فرانسه نامید و یادآور شد که رویدادهای بین المللی اخیر نشان داده که مسکو با همه کشورهای جهان ارتباط دارد.

پوتین: برلین از کی‌یف حمایت می کند، زیرا این کشور استقلال ندارد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شب گذشته، چهارشنبه، در دیدار با شرکت کنندگان در کنگره "دانشمندان جوان" این کشور ابراز عقیده کرد که آلمان از خود حاکمیتی ندارد و به همین دلیل، این کشور با تامین مالی اوکراین و سایر مواضع "متحدانش در ناتو" موافقت کرده است.

پوتین یادآور شد که آلمان با بستن خط لوله گازی که از طریق آن گاز مورد نیاز خود توسط روسیه و از طریق لهستان را تامین می کرد، موافقت کرد و همزمان، به همراه سایر کشورهای غربی به تامین مالی اوکراین و ارسال انواع تسلیحات نظامی به کی‌یف ادامه می‌دهد.

وی افزود: «آلمانی‌ها همه اینها را می بلعند، چون حاکمیت و استقلال ندارند. برخی از رهبران سیاسی آلمان ظاهراً آموزش حرفه‌ای کافی برای تصمیمات بر اساس منافع ملی کشور خود را ندارند. آنها مشهور هستند و تمام دنیا به آنها می خندند.»

به گفته پوتین، غرب به دست خود دسترسی آسان به منابع انرژی ارزان قیمت روسیه را مسدود کرده است. با این گونه اقدامات، کشورهایی که روابط خود را با مسکو قطع کرده اند، به اقتصاد خود آسیب می‌رسانند.

رئیس جمهور روسیه همچنین یادآور شد که شبه تاریخ‌دانانی دهه‌هاست مردم اوکراین را شستشوی مغزی می‌دهند و بسیار مهم است که بر اساس تحقیقات واقع بینانه و جدی، مردم تصور روشنی از اینکه چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند، داشته باشند.

اذعان استولتنبرگ به ذخایر قابل توجه موشک‌های ارتش روسیه 

شب گذشته، چهارشنبه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل پس از نشست شورای اوکراین-ناتو در سطح وزرای خارجه، اعلام کرد که روسیه پیش از رسیدن زمستان انبارهای قابل توجهی از انواع موشک‌ها را جمع آوری کرده است. به گفته وی، اوکراین و ناتو باید خود را برای نبردهای طولانی و دشوار "برای عقب راندن روس ها" آماده کنند.

روز گذشته نیز استولتنبرگ به "وضعیت دشوار" نیروهای مسلح اوکراینی در میدان نبرد با روسیه و تلفات و خسارات سنگین آنها، به رغم تداوم تامین تسلیحات و سایر حمایت‌های ائتلاف، اعتراف کرد. 

بی فایده بودن تحویل F-۱۶  برای تغییر وضعیت میدان نبرد در اوکراین

دبیرکل ناتو در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین یادآور شد که تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به کی‌یف تغییر اساسی در وضعیت میدان نبرد نخواهد داشت.  

ینس استولتنبرگ پس از آن تاکید کرد: «ولی تامین F-۱۶ به ما اجازه می‌دهد به ارتش روسیه خساراتی وارد کنیم، اما این جنگنده یک «گلوله نقره‌ای» نیست که به خودی خود همه مشکلات را حل کند و اجازه دهد تا وضعیت در میدان نبرد را اساسی تغییر دهیم.» 

وی در مورد زمان تحویل این هواپیما‌ها به اوکراین پاسخی نداد و تأکید کرد که هواپیما وجود دارد؛ اما همه چیز به زمان آموزش خلبانان اوکراینی بستگی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
دلقک غرب زده جوانا اوکراین رو به زور بازداشت میکنه میفرسته خط مقدم تا فدای اهداف سرمایه داری یهود بشن من قبلا نمیدونستم اجباری میفرستن جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
همین چند روز پیش یک جوان روسی برای اینکه دوست نداشت به زور به جنگ اعزام شه خودکشی کرد . خیلی رو دارید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
شما کی هستید که از ظلم و تجاوز طرفداری میکنید. حالا روسیه متجاوز حق شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
زلنسکی یک قهرمان وطن پرست هست و نه مثل تو وطن فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
دلقک پلاستیکی اوکراین نوکر آمریکاست
جالبه که تمام دنیا انبارهای ذخایر مهماتش خالی میشه ولی واسه روسها خالی نمیشه!! حتی هر روز فقط اوکراینی ها میمیرن و روسها نمیمیرن!!!?? اینجاست که میگن شنونده باید عاقل باشه.
پاسخ ها
شجاع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
از همه چیز جالبتر اینکه ابرقدرت پوشالی موفق شده یه تانک قدیمی تعمیری آلمان رو بزنه و جشن گرفته! یعنی قدرتشون در حد حماس هست مقابل اسرائیل! خجالت داره برای زدن یه تانک مدل سی سال پیش مدال شجاعت داده به سربازش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
خیلی شجاعی آقا شجاع! قدرت روسیه در مقابل اوکراین مثل اسرائیل در مقابل حماس!!! ۱
در کدوم دانشگاه نظامی تحصیل کردی!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
اونقدر باهوش نیستی که بفهمی روسیه تولید کننده سلاحه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
06:20
تمام آهن قراضه های اروپا از جمله تاد و هیمارس و چلنجر و لئوپارد و..... تبدیل به قوطی کبریت سوخته شدن
پوتین جانیه جنایت کاره همه درست اما این حقیقت که زلنسکی مهره غربی هاست و اوکراین رو سپر بلا کرده رو نقض نمیکنه. اعلام اینکه اوکراین میخواد عضو ناتو بشه!!!!! منم جای پوتین بودم غیرتم اجازه نمیداد اونایی تاریخ خوندن میدونن چی میگم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
ترکیه در همسایگی ما عضو ناتو است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
اخه این چی تزیه تو کله شماها کرده اند؟؟

باحتمال اینکه اکراین داره عضو ناتو میشه باید بهش حمله نظامی بشه و مردمش کشته و اواره بشه ؟
مومن پوتین فقط در سایه جنگ و بلبشو میتونه دیکتاتور باقی بمونه و شرایط جنگ مناسب خودشه همین
چرا ساده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
اتفاقا تو مشکلت اینه که تاریخ نخوندی 14 کشور همسایه روس هم ارزو دارند یک روز پاره های تن کشورشون بهشون برگرده اقای دیگران تاریخ نخوندن شما احتمالا فقط تاریخ 45 سال کذشته را تاریخ می دونی
اروپا و آمریکا نمی توانند همزمان در غزه و اوکراین بجنگند..
برخلاف تصور همه ما ضعیف تر از آنی هستند که نشان می دانند.
اوکراین را ناتو تقریبا رها کرده است و تنها وعده می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
فعلا جنگ ۳ روزه به وعده ی پوتین ۶۰۰ روز طول کشیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
امریکا بخواد طومار پوتینو یک هفته ای درهم می پیچه پوتین و روسیه فقط اسمی ازش مونده طبل توخالیه وگرنه تو همین جنگ غزه هم دخالت میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
۸:۵۸
امریکا اگه دست به پوتین بزنه اول از همه تومار خودش و اروپا رو میپیچه
بمب هاس هسته ای روسیه قوی تر هستن و روسیه اونقدر پهناوره که از غرب موشکارو تو اروپا میزنه و از شرق تو امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
آمریکا جرأت ندارد به طور مستقیم وارد جنگ با کره شمالی و روسیه شود چون وگرنه فقط با 2 بمب اتمی نیویورک و لس آنجلس با خاک یکسان خواهند شد و 20 مرتبه شخم زده خواهند شد
بعد از بیشتر از ده سال متروی سطح زمین پرند با های و هوی فراوان افتتاح شد. حالا شرق گراها از چین نمی گن! شهر چنگدو چین که ده میلیون نفر جمعیت دارد ده سال پیش تازه شروع به ساخت مترو کرد. حالا 700 کیلومتر متروی نه سطحی بلکه تونل فوق مدرن با 500 ایستگاه دارد و سومین متروی بزرگ جهان را دارد. متروی اول جهان متعلق به شانگهای هست که بیست سال پیش اصلا مترو نداشت. اینجاها پوتینی ها از چین نمیگن. ولی تا مقامات چینی یه ژست کلامی ضد غربی می گیرن های و هوی می کنند. البته بعد از دیدار دو هفته پیش شی از امریکا ان ژست را هم نمی گیرند. پوتینی ها که امید چین بودند دیدنی شدند. چینی که می تواند در عرض ده سال فقط در یک شهرش 700 کیلومتر متروی فوق پیشرفته بسازد هیچ جوری حاضر نمی شود سطح خود را به پوتینی هایی روسی و ایرانی نزول دهد که بعد ده سال نتوانستند یک صدم چین پیشرفت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
برگ خشکیده هیچ کشوری به ضرر منافعش کار نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
کانادایی شیاد میدونیم که در اصل یک چینی اشغال خور حال بهم زن کمونیست هستی نیاز به اعتراف نیست
بعد از بیشتر از ده سال متروی سطح زمین پرند با های و هوی فراوان افتتاح شد. حالا شرق گراها از چین نمی گن! شهر چنگدو چین که ده میلیون نفر جمعیت دارد ده سال پیش تازه شروع به ساخت مترو کرد. حالا 700 کیلومتر متروی نه سطحی بلکه تونل فوق مدرن با 500 ایستگاه دارد و سومین متروی بزرگ جهان را دارد. متروی اول جهان متعلق به شانگهای هست که بیست سال پیش اصلا مترو نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
چقدر فک میزنی
لعنت بر پوتین
و
پوتینیسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
لعنت به قاتلان کودکان و زنان غزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
لعنت به غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
معلومه پوتین خوب حال تون رو گرفته که ازش شاکی هستید
روسیه همین الان هم باخته تعداد نوزادان روس از سال 2014 ششصد هزار تا در سال کم شده واین در اثر تحریمها است وایران هم همینطور بعد از اعمال تحریمهای دوباره ترامپ تعداد نوزادان در ایران چهار صد هزار تا در سال کاهش یافته.حالا به من بگین کی داره میبازه در دراز مدت.متخصص مغز وارباباش یا امریکا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
آمریکا
آخ که چی میشه اگر روسیه به اکراین پیروز بشه و فلسطین هم بر اسرائیل پیروز بشه
دنیا به سمت صلح و آرامش خواهد رفت شک نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
رویاهات بهت خوش بگذره اگر فرصت کردی از خیالات در بیایی تاریخ 200 سال کذشته ایران را یک مروری بکن اگر امریکا و انگلیس نبودن تو الان با الفبای روسی می نوشتی
حال و روز پوتین دیدنی تر میشه دقایقی پیش اوپک یک مو ضع کلی در مورد ازوم کاهش تولید نفت گرفت. این یعنی دیگر عربستان و اوپکی ها نمی توانند بیشتر به نفع پوتین تولید نفت حود را کاهش دهند. همین باعث شد که تا این لحظه ۵ درصد قیمت نفت سقوط کنه و در هفته های زمستان سخت! متاسفانه بیشتر سقوط خواهد کرد.

عربستان دید ۵ میایون بشکه صادر کنه با بشگه ای ۸۰ دلار میشه ۴۰۰ میایون دلار در روز. وای اگر ۸ میلیون صادر کنه با بشکه ای ۵۰ دلار باز میشه ۴۰۰ میلیون دلار‌. ولی با ۸ میلیون بشکه به نفع ملت عربستان و ملتهای نفت خیز خست چون سایر رقبا و نفت ها و انرژی های گرانقیمت را از بازار برای میان مدت و باند مدت بیرون می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
واقعا سرخوشی
چاره ای نیست برای نجات محیط زیست هم که شده جهان باید از تک قطبی خارج شود.
چرا شما از کشته شدن سزبازهای مدافع وطن شان در مقابل متجاوزین روسی اینقدر ذوق زده می شوید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
سربازان مدافع سیاست های آمریکا هستند نه اکراین
هدف تضعیف روسیه بوده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
اونها سرباز وطن نیستن

مذدور غربی هستن
دیگه حرفی از آزاد سازی مناطق اوکراین نیست امروز اکونومیست تیتر زده ممکنه پوتین جنگ رو ببره ؟
بنده بعنوان طراح و سازنده تانکرهای لعون پارت به زرط قاسر خدمتتان ارز میکنم که هیچ سلاح و هیچ ضدتانکی به محصولات کارخانه ما اثر ندارد و اینکه گفته شده روسیه اولین تانکر ساخت ما را آتش کشیده قطعا در محیطی غیر جوانمردانه و ناداوری و غیراخلاقی و بصورت فول بوده است لذا از تمام شهروندان خواهش میکنم ضمن حفظ عدم آرامش خود از دست زدن به گیرنده ها بپرهیزند همکاران ما مشغول رفع عیب هستند
روسیه کشور متجاوز برای چی جنگ میکنه جز زیاده خواهی وروحیه استعماری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
امریکا چطور؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
می تونی بگی امریکا از چند کشور زمین غصب کرده ولی روس از 14 کشور که 5 تا را هم به کلی گرفته الان توی شکم روسه حالا ررررر بده
بهتری مقداری سلاح به روسیه بفروشید تا آمریکا و اروپا کمتر سلاح و بمب به اسرائیل اهدا کنند و به جنگ اوکراین مشغول شوند.
لعنت بر پوتین جنایتکار با این جنگی که راه انداخته .
چه زلنسکی را عامل غرب بدانیم چه وطن پرست ، سربازانی که کشته می شوندمدافع وطنشان هستندتصورکنیدکسی از اوکراین حاضربه جنگیدن نباشه در آن صورت به هرحال بخشی از خاکشان را ازدست میدن و همین طرفداران روسیه مردم اوکراین را بی عرضه و وطن فروش می خواندند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم