بازدید 2962

آمار عجیب اعتیاد زنان و کودکان در افغانستان

آمار عجیب اعتیاد در زنان و کودکان افغانستانی عامل نگرانی سازمان‌های بین المللی شده است.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ 30 November 2023

به گزارش تابناک؛ سازمان مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله افغانستان گفته است که در شش ماه گذشته نزدیک به ۵۰۰ بانوی معتاد به مواد مخدر در کشور به مرکزهای درمانی انتقال یافته‌اند. حسیب الله احمدی، رییس دفتر معین مبارزه با مواد مخدر گفته است که در جریان شش ماه پسین ۴۵۰ بانوی معتاد و ۲۵۰ کودک معتاد به مرکزهای درمانی در سراسر کشور انتقال یافته‌اند. احمدی به طلوع‌نیوز گفت: «در مناطق مختلف کشور، علاوه بر ولایت‌ها، در هر سه ماه بیست هزار معتاد مواد مخدر در مرکزها مداوا می‌شوند.»

همزمان، برخی از زنان معتاد به مواد مخدر که در مرکزهای درمانی در کابل زیر درمان اند، خواهان داشتن سرپناه برای زندگی پس از دوران معتادی شده‌اند.

یکی از معتادهای درمان شده به خبرنگار طلوع‌نیوز گفت: «مشکلات اقتصادی داشتیم، دو شب و دو روز درد شدم، شوهرم گفت از این [مواد] یک بار استفاده کن وقتی صبح شد پیش دکتر می‌رویم. وقتی یک بار استفاده کردم، باعث اعتیادم شد.»

ناجیه، پزشک در باره دلایل رو آوردن به اعتیاد گفت: «مهم‌ترین دلایلی که مراجعین ما به اعتیاد رو می آورند، مشکلات اقتصادی، خانوادگی و روانی استو دیگر این‌که مواد به آسانی به دست‌رس شان قرار می‌گیرد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست