بازدید 16343
پس از انحلال موسسه اعتباری توسعه؛

انتقال یک موسسه اعتباری به یک بانک دولتی/ تکلیف سپرده‌ها، دارایی‌ها، تسهیلات، کارکنان و شعب «موسسه نور» چه خواهد شد؟

بانک مرکزی در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی کشور نسبت به انتقال سپرده‌ها، دارایی ها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران اقدام کرد.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ 30 November 2023

ادغام یک موسسه اعتباری در یک بانک دولتی/ تکلیف سپرده ها، دارایی ها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه نور چه خواهد شد؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بانک مرکزی ساعتی قبل اعلام کرد: سپرده گذاران و تمام ذینفعان این موسسه می‌توانند از شنبه یازدهم آذرماه با مراجعه به شعب سابق موسسه اعتباری نور (ذیل مدیریت بانک ملی) از تمام خدمات بانکی لازم استفاده کنند.

همچنین سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بانک ملی ایران مسئولیت تمام سپرده‌های یک موسسه اعتباری ناتراز (نور) را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پذیرفت و این در قبال انتقال معادل دارایی‌های موسسه یادشده است.

در اطلاعیه بانک مرکزی تاکید شده است؛ در خصوص سایر ذینفعان بانک، برنامه‌ریزی لازم به شرح زیر است:

۱-شعب و کارکنان شاغل در موسسه اعتباری نور همانند گذشته مشغول به فعالیت بوده و در چهارچوب مصوبات کمیته اصلاح نظام بانکی به بانک ملی ایران منتقل می‌شوند.

۲-ارائه خدمات بانکی به تمامی مشتریان محترم اعم از سپرده گذاران و تسهیلات گیرندگان موسسه اعتباری یاد شده با مدیریت و راهبری بانک ملی ایران در چهارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی و طبق روال عادی قبلی به قوت خود ادامه می‌یابد و مشتریان می‌توانند خدمات مزبور را همانند گذشته در چهارچوب قرارداد‌های سپرده‌گذاری و تسهیلاتی دریافت کنند. علاوه بر آن، در چهارچوب مقررات این بانک از خدمات گسترده‌تری که توسط بانک مذکور در حال ارائه است بهره‌مند شوند.

۳- امور سهام موسسه اعتباری نور، پاسخگوی تمام سوالات و درخواست‌های سهامداران محترم موسسه خواهد بود. مطالبات سهامداران محترم موسسه یاد شده در چهارچوب مصوبات صدرالاشاره و پس از ایفای تعهدات موسسه مذکور به بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های اجرایی و مراجع قانونی، محاسبه و پرداخت می‌شود.

۴-هیات سرپرستی منصوب بانک مرکزی در موسسه اعتباری غیر بانکی نور مستقرند و تمام مراحل این برنامه توسط آنان و با نظارت کامل در حال انجام می‌باشد.

۵- بی تردید در کنار لطف و مرحمت الهی، اصحاب رسانه، کارشناسان، مدیران و صاحب نظران نظام بانکی در راستای تشریک مساعی برای دستیابی به اهداف مد نظر این تکلیف مهم، نقش انکارناپذیری داشته و مددکار مسئولان و عوامل این ماموریت هستند.

بانک مرکزی در پایان تاکید داشته است: این فرایند به عنوان گامی مهم در راستای حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی محسوب شده و همراهی در اجرای موفق آن برای ارائه خدمات بهتر به آحاد جامعه مورد انتظار می‌باشد؛ بنابراین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از هموطنان گرامی تقاضا دارد اخبار و اطلاعات مربوط به این طرح ملی را صرفاً از طریق اطلاعیه‌های رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک ملی ایران پیگیری کنند.

معاون نظارت بانک مرکزی چه گفت؟

فرشاد محمد پور، معاون نظارت بانک مرکزی در رابطه با ادغام موسسه مالی نور با بانک ملی اظهار کرد: بانک مرکزی در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی و سیاست‌های نظارتی و شفاف سازی سیستم بانکی اقدامات مختلفی را انجام داده است. یکی از اقدامات در این راستا، اصلاح نظام بانکی بوده است. رئیس کل بانک مرکزی نیز از ابتدای سال جاری اعلام کرد، یکی از موضوعات مهمی که به آن پرداخته می‌شود اصلاح نظام بانکی است.

محمدپور افزود: در ماه‌های اخیر، اقداماتی از سوی بانک مرکزی در خصوص برخی از موسسات و برنامه‌هایی نیز برای اصلاح بانک‌های ناتراز انجام و تصمیم بر آن شد که موسسه اعتباری نور با بانک ملی ایران ادغام شود. این اقدام در جهت اصلاح نظام بانکی کشور انجام شده است؛ بنابراین موسسه اعتباری نور از روز شنبه در قالب بانک ملی ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد. از روز شنبه به بعد سپرده گذاران، دارندگان و دریافت کنندگان تسهیلات، دارایی‌ها، کارمندان، مشتریان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران منتقل می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه مشتریان موسسه اعتباری نور چه اقدامی برای انتقال حسابشان به بانک ملی باید انجام دهند، گفت: سپرده گذاران نیاز به کار خاصی ندارند و همه تمهیدات و اقدامات لازم پیش بینی شده است. یک دوره گذار حدودا سه ماهه را پیش بینی کرده‌ایم. در این دوره سپرده‌گذاران، تمام خدمات و مسائل را از طریق همان شعبات قبلی انجام می‌دهند.

معاون نظارت بانک مرکزی در ادامه اظهار کرد: در این دوره سه ماهه تمام خدماتی که به مشتریان بانک ملی ارائه می‌شود به مشتریان موسسه نور نیز ارائه خواهد شد. پس از این دوره سه ماهه مشتریان شماره حساب بانک ملی خواهند داشت و می‌توانند از تمام شعب بانک ملی تمام خدمات را دریافت کنند. بانک مرکزی برای حمایت از مشتریان تمهیدات لازم را اندیشیده است و این مشتریان از این به بعد در واقع مشتریان بانک ملی خواهند بود.

وی در رابطه با کارکنان شعبات موسسه اعتباری نور نیز گفت: از روز شنبه کارکنان موسسه اعتباری نور نیز کارکنان بانک ملی محسوب می‌شوند. در عموم مصوبات در این خصوص بند‌هایی در مورد این کارکنان داریم و از روز شنبه کارکنان از موسسه اعتباری نور به بانک ملی منتقل می‌شوند.

محمدپور در پایان گفت: مشتریان موسسه اعتباری نور از روز شنبه مثل سابق به همان شعبات قبلی مراجعه می‌کنند، اما تنها تابلوی بانک به بانک ملی تغییر می‌کند و شعبه‌ها به شعبات بانک ملی تبدیل می‌شوند، به گونه ای که حتی مشتریان بانک ملی نیز می‌توانند برای دریافت خدمات به شعبات قبلی موسسه نور مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز انحلال موسسه اعتباری توسعه با حضور نمایندگان بانک مرکزی رسماً تصویب شده بود، به گونه‌ای که با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده موسسه اعتباری توسعه با حضور نمایندگان بانک مرکزی انحلال این موسسه مطابق با مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب و اعضای هیات تسویه تعیین شدند. این موسسه پیش از این، دارای ۳۰۰ شعبه مختلف در سراسر ایران بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۹
بانک با وثیقه مشتریان بدهکار چه می کنند؟
مگر وثیقه ملکی مشتریان را بز خری نمی کنند؟!
چرا شما با بانک های بدهکار همان کار را نمی کنید!!؟
هدف از تعدد درهرچیزایجادتنوع ورقابت برای ایجادکیفیت بهتروحق انتخاب بیشتربرای مردم است. باتوجه به اینکه بانک مرکزی جزئی ترین کارهای بانکها را راهم تعیین میکند عملا تنوع بانکی واینکه نزدیک 40 بانک داشته باشیم نه تنها بیفایده بلکه باعث دردسرهای مختلف هم است. پس بانک مرکزی یا این اختیاررابه بانکها بدهدکه درمورد نحوه ارائه خدمات وسود خود تصمیم گیرنده باشند یا کلا همه بانکها را دربانک ملی ادغام وبه این تنوع کذایی پایان دهد.
بانک مرکزی یک نهادبسیارتخصصی است وبایدمدیریت آن دست افرادمتخصص وکاردان باشد.عجایبی درنظام بانکی میبینیم که بسیارعجیب است.تبدیل سودروزشماربه ماهشمارازسال98 یکی از انهاست.برچه منطقی کسی اگرروز آخرماه 99 درصد سپرده اش رابرداشت کل آن ماه با آن یک درصد محاسبه میشود؟ آیا مسئولان بانک مرکزی نمیدانند بسیاری افراددرامدشان صرفاسودبانکی است؟
بهتره دولت فقط تعهدات موسسات معتبر و تا سقف مشخص مثلاً یک میلیارد تومان را بپذیرد. تعهدات موسسات نامعتبر نباید پرداخته بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
وقتی موضوعی تبعات امنیتی داشته باشد معتبر و غیر معتبر معنا ندارد
فساد و ناکارمدی دیگر و جبران آن از جیب مردم!!
انتقال یک موسسه مالی خصوصی به بانک دولتی خیلی عجیب و غیرعادی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
در همه دنیا همین کار می شود. وقتی یکی از خودی ها ورشکسته می شود دولت برای جبران خسارت دست در جیب مردم میکند.
سلام
لطفا در راستای شفاف سازی هر چه بیشتر صورت های مالی حسابرسی شده بانک ملی رو انتشار دهید تا مردم مطلع بشن که مطابق صورت های مالی زیان انباشته بانک ملی ایران چقدر هست. حال با ادغام یک موسسه مالی وضعیت نور علی نور خواهد شد.
بنده بعنوان یک کارمند بانک با بیش از ۹۸ سال سابقه باید ارز کنم که باید بانک ملی را در موسسه نور ادغام کنند
چرا کشور و مردم باید تاوان ورشکستگی و دزدی و فساد افسار گسیخته سازمان یافته سیستماتیک در صندوقهای بازنشستگی و موسسات اعتباری را با تحمل فقر مطلق و فلاکت و بدبختی گرسنگی و رنج و عذاب بپردازند ؟؟
لاپوشانی یک فساد بزرگ و انتقال هزینه این فساد به بیت المال.
بانک مرکزی هم زورش فقط به مؤسسات میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
بی‌خبر هستید چون زورش نرسیده کار به اینجا کشیده
آقای وزیری که رشته معارف اسلامی‌و اقتصاد خواندی و از پل مدیریت گذشتی تا به منصب برسی، هیچ می دانی‌که معنا و اثر انتقال ضرر و زیان یک موسسه وابسته به یک بانک عمومی چیست؟
یعنی تمام کارمندانش میشن کارمندبانک ملی ...ریزش ندارن اصلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
دقیقا چون مصلحت ایجاب میکنه
لصلا چرا به این موسسه های در پیتی مجوز می دهند که یکسری در آنها چپاول وغارت کنند ودولت بعدش بیاید ضرر وزیان آنها را جبران کند دولت تا حالاچقدر برای این موسسات انگلی ضرر وزیان پرداخت کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
دولت پرداخت نکرده از جیب مردم بیچاره پرداخته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست