بازدید 1650
وزیر ارتباطات خبر داد

افزایش ۵ تا ۸ برابری مخاطبان پیام‌رسان‌های بومی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۵ تا ۸ برابری مخاطبان پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی در یک و نیم سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 29 November 2023


به گزارش تابناک از ایسنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران تاکید کرد: شاید اگر دو سال قبل صحبت می‌کردیم ظرفیت لازم در سکوهای داخلی برای کسب و کارهای داخلی به شکلی که امروز وجود دارد فراهم نبود که مهم‌ترین آن مخاطب است.

وی ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته مخاطبان پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بعضا تا ۵، ۶ برابر و حتی تا ۸ برابر افزایش پیدا کرده است. این افزایش هم در تعداد کاربر روزانه و هم در تعداد کاربر فعال ماهانه است. حضور مردم هم موضوعی است هم که برای کسب و کار مهم است.

زارع‌پور با بیان اینکه الان زمینه لازم برای فعالیت کسب و کارها در سکوهای داخلی بیش از گذشته فراهم شده، خاطرنشان کرد: دولت هم در سال گذشته آیین‌نامه حمایت از کسب و کارها و سکوهای اقتصاد دیجیتال را تصویب کرد که در این آیین‌نامه یک بسته حمایتی پیش‌بینی شده که بندهایی از آن اجرا شده و در حال پیگیری اجرایی شدن سایر بندهای آن هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از بندهایی که دو سال است در قانون هم می‌آید موضوع معافیت مالیاتی این کسب و کارهاست. کسی که کسب و کار خود را ز سکوی خارجی به داخلی منتقل کند تا دو سال از مالیات معاف است. یک سال آن سال ۱۴۰۲ بود و در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم آمده است.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به پرسشی که آیا ماهواره‌ای برای پرتاب تا پایان سال وجود دارد؟ اظهار کرد: بله طبق سند ۱۰ ساله توسعه صنعت فضایی کشور که پارسال تصویب شد ما در حوزه‌های مختلف از جمله ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، در حال دنبال ساخت ماهواره‌های متعدد هستیم و چندین ماهواره آماده پرتاب داریم و دوستانی که متولی در حوزه پرتاب‌گرند در حال آزمایش پرتاب‌گرهای خود هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
افزایش ۵ تا ۸ برابری مخاطبان پیام‌رسان‌های بومی!!!!!! مانند میزان استفاده از خودروهای داخلی و چینی!!!!! چون انتخاب دیگری ندارند اهمیت حق انتخاب مردم برای مسئولان
اجبار دانش اموزان و اولیاء آنها برای نصب پلت فرمهای داخلی و همچنین اجبار نصب برخی سازمانها و ارگانهای دیگر، نشان دهنده استفاده عموم از این پلت فرمها برای کسب و کار نیست.

کمتر دروغ بگوییم
کدام افزایش مثل اینکه خواب هستید. بدلیل پیام رسانهای داخلی موبایل من هک شد و حساب بانکی من به سرقت رفت
دقیقا مثل خریداران خودرو که چاره دیگه ای براشون نذاشتید
ولی بترسید از روزی که اینترنت کاملا از دسترس شما خارج بشه و بعد ببینید مخاطبی میمونه برای اینها یا نه
از بس به زور میگن برید عضو بله و ایتا بشین
مخصوصا والدین بچه مدرسه ای ها و کارمندان و...
اره با اجبار دانشگاه آزاد و بانک و .... و بستن نرم افزارهایی که کل دنیا دارن ازشون استفاده می کنن
الکی میگه
من از سر اجبار نصب کردم که اگه لازم شد بتونم واسه دیگران رسید یا مدرکی بفرستم. همه پیامرسانها را هم نصب کردم ولی استفاده نمیکنم و همچنان واتزاپ ارجح است
این هم مثل پراید و پژو , مردم مجبورن! فیلتر رو بردار ببین کی میاد تو اینا! من که نیومدم, نخواهم اومد!
از فعالیت مسئولان در پیام رسان های امن فیلتر شده مشخصه !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست