سهامدار عمده صورت های مالی کبافق را امضا نکرد!

روز گذشته ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ کبافق بر روی کدال قرار گرفت. نکته عجیب این صورت‌های مالی این بود که یک عضو هیات مدیره که اتفاقا سهامدار عمده هم می‌باشد این صورت‌های مالی را امضا نکرده است! ماجرا چیست؟
کد خبر: ۱۲۰۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ 27 November 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، روز گذشته ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ کبافق بر روی کدال قرار گرفت. نکته عجیب این صورت‌های مالی این بود که یک عضو هیات مدیره این صورت های مالی را امضا نکرده است و حسابرس به آن اشاره نموده است.

همان گونه که در تصویر زیر ملاحظه می‌گردد حسابرس در بخش سایر موارد بند ۱۶-۱۶ اعلام کرده است که صورت‌های مالی دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ توسط ۴ نفر از اعضای هئیت مدیره تائید شده است.

سهامدار عمده صورت های مالی کبافق را امضا نکرد! | ماجرا چیست؟  تصویر امضای اعضای هیات مدیره را در زیر ملاحظه می کنید و خانم نرگس یزدانیان که نماینده شرکت خدمات بازرگانی پیمان امیر می باشد این صورت های مالی را امضا نکرده است.
سهامدار عمده صورت های مالی کبافق را امضا نکرد! | ماجرا چیست؟
حتی گزارش تفسیری مدیریت هم توسط نماینده شرکت مذکور به امضا نرسیده است!
سهامدار عمده صورت های مالی کبافق را امضا نکرد! | ماجرا چیست؟  
نکته مهم اینجاست که شرکت خدمات بازرگانی پیمان امیر سهامدار اصلی کبافق است و حدود ۷۷ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. این بدان معناست که نماینده سهامدار اصلی شرکت این صورت های مالی را امضا نکرده است!
 
سهامدار عمده صورت های مالی کبافق را امضا نکرد! | ماجرا چیست؟
 

حالا سوال اساسی که مطرح می‌شود این است:

علت تایید نشدن (یا امضا نشدن) صورت‌های مالی و گزارش هیات‌مدیره در خصوص فعالیت و وضع عمومی شرکت توسط عضو هیات‌مدیره مربوطه چیست؟

  • آیا عضو هیات‌مدیره‌ای که صورت‌های مالی را امضا نکرده، در دسترس نبوده است؟ (نکته اینجاست که صورت‌های مالی حسابرسی شده روز گذشته مورخه ۵ آذرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه بر روی کدال قرار گرفته است و همان گونه که از تصویر بالا ملاحظه می‌گردد این صورت‌های مالی ۲۷ آبان ماه به تایید هیات مدیره شرکت رسیده است. یعنی فرصت لازم جهت تایید صورت‌های مالی بوده توسط این عضو هیات مدیره وجود داشته است)
  • آیا عضو هیات‌مدیره‌ای که صورت‌های مالی را امضا نکرده، از نظر وی، صورت‌های مالی مورد تایید نیست؟
  • آیا عضو هیات‌مدیره‌ای که صورت‌های مالی را امضا نکرده، به دلیل توافق نداشتن با سایر اعضای حقیقی منتخب عضو حقوقی هیات‌مدیره یا سایر اعضای حقیقی عضو هیات‌مدیره، صورت‌های مالی را تایید نکرده است؟

و سایر سوالات دیگر که، می‌تواند موجب تشویش اذهان سهامداران و استفاده‌کنندگان از صورت‌های مالی شود.

البته اشاره به این نکته هم ضروری است که حسابرس در بندهای خود به موارد زیر درباره شرکت خدمات بازرگانی پیمان امیر اشاره کرده است:

سهامدار عمده صورت های مالی کبافق را امضا نکرد! | ماجرا چیست؟  
بهتر است که کبافق در این زمینه شفاف سازی لازم را انجام دهد و نبض بورس حاضر است که این شفاف سازی را منتشر نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست