بازدید 2209

نامه انتقادی مشاور بایدن به مجلس نمایندگان آمریکا

مشاور رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید در نامه‌ای خطاب به اعضای مجلس نمایندگان این کشور از اقدامات جمهوری‌خواهان افراطی جهت اجرایی ساختن طرح «استیضاح» بایدن انتقاد کرده و خواستار توقف ادامه این رویه شده است.
کد خبر: ۱۲۰۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 27 November 2023

به گزارش تابناک به نقل از ‌ان‌بی‌سی نیوز،، «ریچارد ساوبر» از مشاوران جو بایدن در کاخ سفید، درخواست برای ارائه اسناد و شهادت علیه جو بایدن از سوی جمهوری‌خواهان را «غیرموجه» خواند و تحقیقات استیضاح رئیس جمهور را «غیرقانونی» عنوان کرده است.

 ساوبر در نامه‌ای به مقابله با اقدامات جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا جهت اجرای طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور پرداخته و از این که قانون‌گذاران برای رسیدن به اهداف خود در این زمینه احضاریه‌‌هایی را برای اعضای خانواده بایدن و مقامات دولتی کابینه‌اش ارسال می‌کنند، انتقاد کرده است.

ساوبر به عنوان یکی از مشاوران بایدن در کاخ سفید، درخواست‌های جمهوری‌خواهان برای مصاحبه و کسب اطلاعات از رئیس‌جمهور از طریق خانواده‌اش را «غیرموجه» عنوان کرده و طرح کلی استیضاح بایدن را «غیرقانونی» خوانده و خواستار توقف اقدامات مخالفان جمهوری‌خواه رئیس‌جمهور آمریکا در این زمینه شده است.

نامه مذکور خطاب به «جیمز کامر» رییس کمیته نظارت مجلس نمایندگان و «جیم جوردن»رئیس هیات قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نوشته و در آن عنوان شده است: آخرین اقدامات شما به دنبال مجموعه‌ای غیرمسئولانه از احضاریه‌ها و درخواست ‌های مصاحبه‌ای بوده که خطاب به چندین نفر از اعضای خانواده رئیس‌جمهور ارسال کرده‌اید در حالی که همگی آنها شهروند حقیقی بوده و اشخاص حقیقی نزد قانون محسوب نمی‌شوند.

ساوبر در ادامه عنوان کرده است:این درخواست‌های غیرموجه در حالی ارسال شده است که یک سال تحقیق و تفحصتان بی‌نتیجه بوده و تمامی ادعاهای بی‌اساس‌تان در مورد رئیس‌جمهورهم رد شده است.

وی در راستای حمایت از اظهاراتش فهرست بلندبالایی از احضاریه‌ها و درخواست جهت مصاحبه و اسنادی را منتشر کرده است که در آن‌ها بر روی برخی از اعضای خانواده بایدن و همکارانش جهت محکوم کردن وی تمرکز کرده‌اند. در میان درخواست‌های ارائه شده برای اعضای خانواده بایدن، نام «هانتر بایدن» پسر رئیس‌جمهور، «جیمز بایدن» برادر رئیس‌جمهور، «ملیسا کوهن» عروس بایدن، «هالی بایدن» همسر سابق پسر فوت شده بایدن به چشم می‌خورد.

ساوبر اقدامات مجلس نمایندگان در تلاش برای برقراری ارتباط و گفتگو با اعضای خانواده بایدن را به عنوان شهروندان حقیقی، استفاده کنگره از قدرتش برای حمله به یک مخالف سیاسی توصیف کرده و آن را غیرمعمول دانسته است.

اقدام جمهوری‌خواهان برای احضاریه اعضای خانواده بایدن، پس از آن صورت گرفت که نمایندگان هزاران صفحه از اسناد بانکی مرتبط با جیمز بایدن و هانتر بایدن را به دست آورده‌اند و در آن‌ها متوجه دریافت دو وام بدون بهره توسط بایدن برای برادرش در زمان پیش از ریاست‌جمهوری‌اش شده‌اند.

کامر ادعا کرده است که ترتیب اقدامات جهت گرفتن این وام در اصل مربوط به بخشی از یک معامله تجاری مشکوک از سوی جیمزبایدن بوده است. با این حال هیچ گونه مستندات قطعی برای این ادعا ارائه نکرده است. با این حال در نامه ارسالی ساوبر، تحقیقات مذکور برای استیضاح بایدن بی‌ارزش عنوان شده است و وی توقف ادامه این تحقیقات را از مجلس نمایندگان درخواست کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی