بازدید 1764

عضو ارشد لیکود: نتانیاهو نگران کودتای سیاسی است

یک عضو ارشد حزب حاکم اسرائیل، گفت که بنیامین نتانیاهو نگران کودتای سیاسی علیه خود از سوی هم‌ حزبی‌هایش است.
کد خبر: ۱۲۰۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 27 November 2023

 
به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک عضو ارشد حزب لیکود (به رهبری نتانیاهو) به روزنامه یدیعوت احارانوت گفت که طی روزهای اخیر رایزنی‌های محرمانه در داخل حزب در خصوص آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو و برکناری او انجام شده است.

او با بیان اینکه نتانیاهو از کودتای سیاسی علیه خود در داخل حزب لیکود واهمه دارد گفت اعضای حزب امکان رأی عدم اعتماد به نتانیاهو را بررسی کرده‌اند و نام چند فرد نیز برای جانشینی او مطرح است.

این عضو ارشد حزب لیکود، یکی از این افراد را «یولی آدلشتاین» رئیس کمیته روابط خارجی کنست عنوان کرد و گفت که احتمال دارد او به شکل موقت تا زمان برگزاری انتخابات درون حزبی برای انتخاب رهبر جدید حزب، جانشین نتانیاهو و نخست‌وزیر شود.

نتانیاهو روز جمعه به صورت انفرادی با چند تن از اعضای کنست دیدار کرد. یکی از مقامات لیکود پس از این دیدار گفت: «نتانیاهو از صحبت در مورد جایگزینی خود می‌ترسد و می خواهد مطمئن شود که کسی به کودتا علیه او نمی‌پیوندد». به گفته او نتانیاهو به دنبال برگزاری انتخابات بلافاصله پس از جنگ است.

این مقام حزب لیکود همچنین گفت که نتانیاهو در این دیدارها تلاش داشت تا دو پیام را به هم‌حزبی‌هایش بدهد، او اینکه تعهد می‌کند که مبارزه را تا پایان ادامه دهد و اینکه او تنها کسی است که از تشکیل کشور فلسطینی جلوگیری می‌کند.

عملیات طوفان الاقصی و جنگ غزه بسیاری را در اسرائیل مجاب کرده که پایان عمر سیاسی بنیامین نتانیاهو و همچنین به تبع آن حزب لیکود فرا رسیده است؛ جنگی که موجب کشته شدن بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ اسرائیلی در مناطق جنوبی اسرائیل شده است. در عین حال حماس توانسته چیزی در حدود ۲۴۰ اسرائیلی را نیز به اسارت بگیرد.

در این راستا روزنامه «تایمز اسرائیل» دو روز پیش در گزارشی یافته‌های نظرسنجی انتخاباتی انجام گرفته شده توسط خبرگزاری معاریو را منتشر کرد که نشان می‎‌داد تعداد کرسی‌های اعضای ائتلاف حاکم در پارلمان اسرائیل به ۴۱ کرسی سقوط کرده است.

این در حالی است که در این نظرسنجی، احزاب اپوزیسیون تا ۷۹ کرسی را به دست آوردند. یافته‌های این نظرسنجی همچنین حاکی از این است که مصاحبه‌شوندگان اراضی اشغالی به نسبت ۵۲ به ۲۷ درصد، بنی گانتس را به نتانیاهو به عنوان نخست وزیر این رژیم ترجیح می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست