بازدید 1579

کره شمالی: ماهواره‌ بیشتری پرتاب می‌کنیم

کره شمالی می‌گوید: آماده پرتاب ماهواره بیشتری به فضا است و قصد دارد ارتش را در مرزها تقویت کند.
کد خبر: ۱۲۰۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 27 November 2023


به گزارش تابناک، رویترز نوشت: کره شمالی روز دوشنبه هشدار داد که به اعمال حقوق حاکمیتی خود از جمله از طریق پرتاب ماهواره ادامه خواهد داد، در حالی که گزارش شده است که نیروهای این کشور در حال بازگرداندن برخی از پست های نگهبانی تخریب شده در مرز با کره جنوبی هستند. وزارت خارجه کره شمالی گفت که پرتاب یک ماهواره شناسایی هفته گذشته به دلیل نیاز به نظارت بر ایالات متحده و متحدانش انجام شده است.

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است: «این یک راه قانونی و عادلانه برای استفاده از حق دفاع از خود و واکنش کامل و نظارت دقیق بر اقدام نظامی جدی ایالات متحده و پیروانش است».

کره شمالی مجهز به سلاح هسته ای سه شنبه هفته گذشته این ماهواره را به فضا پرتاب کرد و اعلام نمود ماهواره با موفقیت وارد مدار شده و در حال ارسال عکس است، اما مقامات دفاعی و تحلیلگران کره جنوبی گفتند که توانایی های آن به طور مستقل تأیید نشده است.

این پرتاب باعث شد کره جنوبی یک بند کلیدی در توافقنامه نظامی میان دو کشور را که در سال 2018 انعقاد شده بود به حالت تعلیق درآورد و نظارت هوایی در نزدیکی مرز را از سر بگیرد. کره شمالی نیز به نوبه خود اعلام کرد که دیگر به این توافق پایبند نیست و در مرز با جنوب تسلیحات مستقر خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست