بازدید 2202
۵

«ارز» حمل و نقل عمومی برقی پایتخت تأمین شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود ۲۰۰۰ اتوبوس، ۱۰ هزار تاکسی برقی، ۱۰ هزار دستگاه ون برقی و ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی تا شش ماه آینده به تهران خبر داد و گفت: نیمی از ناوگان حمل و نقل عمومی برقی تا ۳ ماه دیگر به تهران وارد می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۰۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷ 26 November 2023

به گزارش «تابناک»، محسن هرمزی در گفت وگو با ایسنا، با اعلام موافقت بانک مرکزی در مورد تامین ارز وسایل حمل و نقل عمومی برقی گفت: در سفر شهردار تهران و هیات همراه به چین، قرارداد تأمین منابع مالی به ارزش یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورو برای ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی، ۱۰ هزار دستگاه ون، ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی منعقد کردیم که هفته گذشته با دولت و بانک مرکزی جلسه ای برگزار و این موضوع نهایی شد. همچنین دستور تخصیص ارز صادر و روز گذشته نیز بانک مرکزی اعلام کرد که این ارز تأمین خواهد شد.

انتخاب مدل اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت برقی در هفته جاری

وی با اشاره به سفر اخیر هیات چینی به تهران، اظهار کرد: مدل اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت برقی را این هفته انتخاب و نهایی خواهیم کرد و از آنجایی که قرارداد تأمین مالی منعقد شده بود؛ این بار قرارداد تأمین کالا منعقد خواهد شد و امیدوارم حجم زیادی وارد شود.

هرمزی با بیان اینکه تا سه ماه آینده ۵۰ درصد حجم قرار داد وارد و تا شش ماه آینده نیز کل حجم قرارداد وارد تهران می شود، افزود: مدل تأمین منابع مالی به شیوه یوزانس یکساله تا سه ساله است که مشخصاً برای موتور یکساله تعیین شده؛ برای تاکسی و  ون نیز ۱۸ ماهه و برای اتوبوس برقی ۳ ساله است که ارز آن هم با کمک بانک مرکزی تأمین شده و ثبت سفارش آن نیز در هفته جاری بعد از نهایی شدن قرار داد، توسط شرکت‌های خود و بانک شهر انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: تا شش ماه آینده ۲ هزار دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار دستگاه ون برقی، ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی خواهیم داشت و تا سه ماه آینده نیز نیمی از این اعداد اعلامی وارد تهران خواهند شد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که بسته درخواستی یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورویی شهرداری تهران را پذیرفته اند و ارز مورد نیاز را برای خرید تاکسی، اتوبوس، ون و موتورسیکلت برقی تأمین خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
کاش اتوبوس بی آر تی تجریش به راه آهن به صورت طبقاتی تراموا شود ....
ما که به چین نفت صادر می کنیم. می توان در ازای نفت خودروی برقی با کیفیت از شرکت BYD دریافت کنیم. چینی ها باید از خداشان باشد.
بودجه تامین شد ولی امیدواریم بودجه به جایی دیگه منتقل نشه
فقط هم که هوای تهران آلوده است، بقیه شهرها هم بمیرند
مشکل اصلی، اشغال مسیرحمل ونقل عمومی در حاشیه خیابان های شریانی(اصلی) با پارکینگ است و راه حل انتقال پارکینگ به فرعی ها با جانمایی استاندارد و خطکشی زردناپیوسته حاشیه معابر اصلی بعنوان مسیر حمل ونقل عمومی "پارک نکنید"با حق تردد و مکث سایر وسایل نقلیه.ارجاع به طرح "سامع" در معاونت به شماره 199857 مورخ 97/3/1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست