بازدید 1927
۶

مرگ بیش از نیم میلیون اروپایی به دلیل آلودگی هوا

آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا در گزارشی از جان باختن بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۱ به دلیل آلودگی هوا خبر داد و آن را بزرگترین عامل مرگ و میر در جهان برشمرد.
کد خبر: ۱۲۰۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 25 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محققان آژانس محیط زیست اروپا (EEA) اعلام کردند که بیش از نیم میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ به دلیل آلودگی هوا در این قاره جان خود را از دست دادند.

به گفته این گروه از محققان، این در حالی است که با توصیه پزشکان برای کاهش آلوگی، امکان به نصف رساندن این تعداد مرگ و میر وجود داشت.

محققان آژانس محیط زیست اروپا در این خصوص تشریح کردند: مرگ زودهنگام ۲۵۳ هزار نفر ناشی غلظت بالای ذرات ریز موسوم به PM۲.۵ (ذرات معلق قابل استنشاقی که قطر آنها ۲.۵ میکرون و یا کمتر باشد) بوده است. به همین ترتیب مرگ ۵۲ هزار نفر دیگر نیز ناشی از سطوح بیش از حد دی اکسید نیتروژن و ۲۲ هزار نفر دیگر هم به دلیل قرار گرفتن در معرض بیش از حد گاز ازن، جان خود را از دست داده اند.

ویرجینیوس سینکویسیس عضو آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: ارقام منتشر شده توسط این نهاد به ما یادآوری می کند که آلودگی هوا همچنان مشکل شماره یک بهداشت محیطی اتحادیه اروپا است.

پزشکان نیز اعلام کرده اند آلودگی هوا یکی از بزرگترین دلایل مرگ و میر در جهان است که چنانچه اقتصاد کشورها پاکسازی شود، آمار تلفات جانی به سرعت کاهش می یابد.

مرگ و میر بیش از نیم میلیون نفر در اروپا در سال ۲۰۲۱ در حالی است که سازمان جهانی بهداشت دستورالعمل‌های کیفیت هوای خود را در همان سال ۲۰۲۱ تشدید کرد و هشدار داد هیچ سطحی از آلودگی هوا را نمی‌توان ایمن تلقی کرد. پارلمان اروپا نیز در تابستان جاری به هماهنگ کردن قوانین کیفیت هوای اتحادیه اروپا با سازمان جهانی بهداشت رای داد، اما در نهایت اجرای آن را تا سال ۲۰۳۵ به تعویق انداخت.

براساس تحقیقات گاردین، ۹۸ درصد مردم اروپا در سال جاری هوای آلوده ای را تنفس کرده اند که دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت را نقض کرده است. براساس گزارش آژانس محیط زیست اروپا، بیشترین بار بیماری ناشی از آلودگی در اروپا مربوط به مناطق شرقی و جنوب شرق است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
خدا را شکر در ایران مشکل الودگی هوا نداریم
بخصوص در تهران و اهواز
دروغ سال
و البته ما در ایران خوشبختانه این مشکل را نداریم زیرا آمار نداریم یا نمی دهند.
نه بابا! هرچی ما داریم بقیه بدتر دارن پس غر نزنیم؟
الحمدالله علاوه بر اینکه ما امنیت داریم از این مشکلات نداریم.
علی برکت الله
از مصوبه افزايش سن و سنوات بازنشستگي چه خبر؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست