بازدید 1985
۳

اعلام جزئیات طرح جدید پسماند پایتخت در صحن شورا

عضو شورای شهر تهران در مورد طرح جدید شهرداری تهران برای نظافت شهر و جمع آوری و مدیریت زباله های پایتخت گفت که قرار است این طرح بعد از جمع بندی در کمیسیون مربوطه در صحن علنی شورای شهر مطرح شود.
کد خبر: ۱۲۰۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲ 25 November 2023

به گزارش «تابناک»، ناصر امانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد طرح جدید شهرداری تهران برای پاکیزگی بیشتر شهر، افزود: در حدی که ما مطلع شدیم، شهرداری درنظر دارد که تعداد پیمانکاران جمع آوری زباله را در مناطق ۲۲ گانه تقریبا به یک دهم کاهش دهد؛ یعنی از ۱۳۰ پیمانکار این تعداد را به ۱۳ الی ۱۴ پیمانکار برساند که این تصمیم کاهش تعداد پیمانکاران قطعا معایب و محاسنی دارد که باید این موضوعات بررسی شود تا مشخص شود آیا در موضوع کاهش پیمانکاران معایب پررنگ تر است یا محاسن؟

وی با بیان اینکه در این طرح وظایفی را از مناطق گرفته و به سازمان مدیریت پسماند سپرده اند، گفت: این در حالی است که وظیفه سازمان پسماند، مدیریت ایستگاه های میانی جمع آوری زباله و انتقال به آرادکوه و مدیریت مجتمع آرادکوه است، ضمن اینکه این وظایفی که قرار است تا به سازمان مدیریت پسماند محول شود در اساسنامه این سازمان نیست و این اقدام به معنای اضافه کردن وظایف به اساسنامه این سازمان است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سلسله مراتبی در سطح مناطق تا سطح ناحیه در حوزه خدمات شهری داریم که سالهاست با موضوع زباله سروکار دارند و در این حوزه تجاربی دارند، گفت: اساسا جای سوال است که اختیارات ناحیه و منطقه در این طرح چه مقدار است؟ و چه میزان از اختیارات مناطق گرفته و به سازمان پسماند داده شده است؟ که این سوالات باید پاسخ داده شود.

امانی با طرح این سوال که اگر جمع آوری، انتقال و مدیریت زباله های تهران یکپارچه شود آیا زنجیره زباله که از در منزل و مغازه شهروندان آغاز و به آرادکوه ختم می شود، مورد توجه قرار گرفته است؟ گفت: تجربه نشان داده که در فرآیند جمع آوری زباله باید به همه حلقه های این زنجیره توجه کرد وگرنه کار به صورت مطلوب نخواهد بود؛ بگونه ای که همین حالا با همه حساسیت های موجود نه شهرداری، نه مردم و نه ما به عنوان نهاد نظارتی از وضعیت زباله های پایتخت راضی نیستیم. یعنی این تغییر رویکرد و شیوه نظافت شهر و جمع آوری زباله نیاز به بررسی جامع کارشناسی دارد.

وی تأکید کرد: با خبر شدیم که این موضوع  در کمیسیون مربوطه در شورای شهر یعنی کمیسیون خدمات شهری مطرح شد و با حضور مسئولان مربوطه این موضوع را مجددا بررسی کردند و مقرر شده که بررسی این طرح را نیز به صحن شورای شهر بیاورند، که هم مردم، هم رسانه ها و هم اعضای شورای شهر تهران از جزئیات این طرح باخبر شوند و اصطلاحا طرح چکش کاری شود تا نهایتا طرحی که قرار است اینگونه تغییر ماهیت بدهد، در زمان اجرا کمترین مشکل را داشته باشد تا دوباره با مشکل جدید روبرو نشویم.

امانی در مورد جایگاه تفکیک زباله از مبدا در طرح جدید پسماند، اظهار کرد: باید مدیران شهری بعد از جمع بندی نهایی در کمیسیون، طرح را در صحن شورای شهر ارائه کنند تا از جزئیات آن با خبر شویم؛ اما در مورد تفکیک زباله از مبدا، وزرات کشور در ابلاغیه ای زمان تعیین کرده تا این مهم اجرایی شود و اعلام کرده که از بعد تاریخ مشخص شده، عدم اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا قابل قبول نیست و من نمی دانم چقدر صحت دارد؛ اما شنیده ام که زباله خشک را دوباره به پیمانکاران می‌دهند، در حالی که در گذشته، پیمانکاران زباله تر و خشک جدا بودند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ضمن تشریح برنامه های شهرداری تهران برای پاکیزگی بیشتر پایتخت اعلام کرده بود که پاکسازی شهر، نیازمند انجام اقدامات مهم و همزمان در چند زمینه است و در همین راستا تلاش کرده‌ایم تا با ساماندهی پیمانکاران، کاهش وزن دفن زباله در آرادکوه، واردات دستگاه‌های مدرن زباله‌سوز و همچنین نرم‌افزار نوماند در این مسیر گام برداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
تا بوی پول به بینی شان میخوره سریع دنبال گرفتن آن هستن ولی بیا زیر ساخت و مشکلات مردم و تورم و بیکاری و ... مهم نیست
شهرداری باید سطل های بسیار زیبا و مدرن مخصوص زباله های خشک برای ساختمان ها طراحی کند و مجانی در اختیار انها قرار دهد و با دریافت یک یا دوسال پسماند خشک ساختمان ها پول ان را دریافت کنند در یک ساختمان 14 واحدی حداقل روزی 10 تا 20 کیلو زباله خشک تولید می شود که متاسفانه شهرداری هیچ برنامه ای برای استفاده از انها ندارد
حتی زباله های تر برای تهیه کود کشاورزی قابل استفاده هستند
دلتان خوشه ها اینقدر مشکل داریم اینقدر کمبود داریم اینقدر جو آن بیکار افسرده داریم که دیگه مردم فقط دنبال راه حل برای لقمه ای نون برای بچه هاشون هستن زندگی را گم کر ن ‌این چیزا که شما میگید مال دلخوش هایی است، که دیگه هیچ مشکل ندارند واز خوشی دنبال فرعیات میرن ما اصالمون درست نیست چه برسه...... .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار