بازدید 30113
ششصد و بیست و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تلفات گسترده ارتش روسیه در حملات اوکراین/انهدام ۱۶ پهپاد اوکراینی توسط ارتش روسیه

ششصد و بیست و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹ 24 November 2023

تلفات گسترده ارتش روسیه در حملات اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و بیست و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ابراز نگرانی مقام هلندی نسبت به توقف حمایت کشورش از اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۲۲:۴۱

«کاجسا اولونگون» وزیر دفاع دولت مستعفی هلند در پی پیروزی حزب راست افراطی در انتخابات پارلمانی این کشور، نسبت به توقف حمایت دولت جدید از اوکراین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، اولونگرن پس از پیروزی حزب راست افراطی هلند در انتخابات پارلمانی این کشور، ابراز امیدواری کرد که حمایت نظامی کشورش از اوکراین ادامه یابد.

حزب راست افراطی برای آزادی (PVV) به رهبری خیرت ویلدرز بیشترین آرا را در انتخابات عمومی اوایل هفته جاری به دست آورد.

اولونگرن در این خصوص افزود: من امیدوارم و انتظار دارم این رویه در مجلس جدید تغییر نکند. اما حزب برای آزادی (PVV) اکنون بزرگترین حزب است و آنها هرگز مشتاق حمایت از اوکراین نبوده اند. آنها حتی گاهی طرفدار روسیه بوده اند. همین من را نگران کرده است.

مارک روته نخست وزیر مستعفی این کشور در تابستان گذشته در پی عدم توافق شرکای دولت ائتلافی در مورد سیاست‌های مهاجرتی، از مقامش استعفا کرد، اما اعلام نمود تا زمان برگزاری انتخابات به مسئولیت خود ادامه خواهد داد.

فنلاند تمام گذرگاه‌ها با روسیه را بست
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۲۰:۳۴

دولت هلسینکی به بهانه مقابله با هجوم پناهجویان، تمامی گذرگاه‌های مسافری با روسیه به جز شمالی‌ترین مرز را بست.

به گزارش روزنامه گاردین، دولت هلسینکی امروز جمعه ضمن اعلام این خبر، بستن مرزها را موقت اعلام کرده و آن را تا ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ (۲ دی ماه ۱۴۰۲) اجرایی دانسته است.

پتری اورپو نخست وزیر فنلاند روز چهارشنبه دلیل این تصمیم را جلوگیری از هجوم پناهجویان برای ورود به این کشور حوزه اسکاندیناوی اعلام کرد.

براساس گزارش ها، از ابتدای ماه جاری میلادی، بیش از ۶۰۰ نفر پناهجو بدون مدارک معتبر سفر از طریق روسیه به فنلاند وارد شده اند و همین امر دولت هلسینکی را وادار کرده چند گذرگاه مرزی خود را با روسیه ببندد.

هلسینکی مسکو را به انتقال پناهجویان متهم کند؛ اتهامی که کرملین آن را رد می کند.

سخنگوی آژانس مرزی اتحادیه اروپا موسوم به فرانتکس نیز اعلام کرده است که به درخواست دولت فنلاند، مقامات و تجهیزاتی را تا هفته آینده به این کشور اعزام کند.

ایلوا یوهانسون کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در این زمینه اظهار داشت که فنلاند خواستار اعزام ۶۰ مامور فرانتکس، علاوه بر ۱۰ ماموری است که اکنون در مرز هزار و ۳۴۰ کیلومتری با روسیه مستقر هستند.

واکنش روسیه به طرح ایجاد منطقه «شنگن نظامی»
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۲۰:۲۸

سخنگوی کرملین با انتقاد از سیاست‌های ناتو در قبال روسیه، اظهارات درباره ایجاد منطقه «شنگن نظامی» را موجب گسترش تنش‌ها در اروپا دانست.

«دمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز گفت، ناتو آشکارا با روسیه مقابله می‌کند و اظهارات درباره ایجاد «شنگن نظامی» تنش‌ها در اروپا را گسترش می‌دهد.

ژنرال «الکساندر سولفرانک»، رییس امور لجستیکی اروپایی ناتو در گفت‌وگویی با رویترز با اشاره به توافقنامه‌ای که امکان سفر رایگان بین اکثر کشورهای اتحادیه اروپا را فراهم می‌کند، پیشنهاد کرد که کشورهای اروپایی باید یک منطقه «شنگن نظامی» را هم برای رفع مشکلات ایجاد کنند.

این مقام نظامی اروپایی نخستین کسی نیست که به مسائل لجستیکی و بروکراتیک در اروپا اشاره کرده است؛ پیشتر نیز «بن هاجز»، فرماندهی پیشین نیروهای آمریکایی در اروپا به رویترز گفته بود: ما ظرفیت کافی حمل و نقل یا زیرساخت‌های کافی نداریم تا نیروهای ناتو را قادر سازد که در سراسر اروپا حرکت سریع داشته باشند.

او استدلال کرده بود که کشورهای مختلف خطوط ریلی متفاوتی دارند و اپراتور ریلی آلمان فقط ظرفیت تحمل یک و نیم تیپ زرهی یا به عبارتی ۴۰۰۰ سرباز، ۹۰ تانک و ۱۵۰ خودروی زرهی را در هر مسیر دارد.

رویترز گزارش داده که حرکت از طریق جاده موانع مختلفی را به همراه دارد و اشاره کرد که گروهی از تانک‌های فرانسوی که سال گذشته میلادی برای تمرین از طریق آلمان به رومانی می‌رفتند، متوقف شدند؛ چون وزن آنها بیشتر از مقررات ترافیکی جاده‌ای آلمان بود.

ناتو در حال حاضر ۱۰ هزار سرباز در هشت گروه جنگی مستقر در سراسر شرق اروپا دارد.

پسکوف در جمع خبرنگاران با اشاره به ناتو گفت: «این ائتلاف همواره کشور ما را یک رقیب مشروط خوانده است اما حالا کشور ما را آشکارا، یک رقیب بدیهی می‌خواند اما این فقط منجر به گسترش تنش‌ها در اروپا می‌شود که پیامدهایی نیز به دنبال خواهد داشت. باری دیگر تاکید می‌کنم که چنین اظهاراتی تاکیدی بر این است که اروپا نمی‌خواهد نگرانی‌های ما را بشنوند.

انهدام 16 پهپاد اوکراینی توسط ارتش روسیه
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۲۰:۲۳

 وزارت دفاع روسیه صبح امروز (جمعه) از مقابله با هجوم گسترده شب گذشته ارتش اوکراینی در شبه جزیره کریمه و غرب این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری روسیا‌الیوم، در بیانیه این وزارتخانه آمده است که سه پهپاد در منطقه «ولگوگراد» (در ۳۲۵ کیلومتری خاک روسیه از مرز اوکراین) با پدافند هوایی ارتش روسیه ساقط شده است.

روز چهارشنبه گذشته نیز روس‌ها از ساقط کردن سه پهپاد ارتش اوکراین بر فراز شبه جزیره کریمه خبر دادند.

همچنین به گفته رسانه‌های روسیه، یک پهپاد اوکراینی روز چهارشنبه گروهی از خبرنگاران را در منطقه «زاپوروژیا» که به کنترل روسیه در آمده است را هدف قرار داد که در این حمله «بوریس مقصودف» خبرنگار ششبکه «روسیه 24» کشته شد.

در مقابل نیز مقام‌های نظامی اوکراین روز پنجشنبه (دیروز) از حملات گسترده پهپادی روسیه به مواضع این کشور در شهر «باخموت» خبر دادند.

«ولودیمیر فیتو» سخنگوی  نیروی زمینی اوکراین گفت که نیروهای روسیه در 24 ساعت گذشته از ۴۲ پهپاد کامیکازه نزدیک شهر باخموت در استان «دونتسک» و ۱۸ پهپاد دیگر در جبهه «لیمان-کوپیانسک» استفاده کرده‌اند.

وی گفت: «می‌بینیم که فقط در یک روز از ۶۰ پهپاد استفاده می‌شود، روس‌ها به طور متوسط حدود ۴۰ تا ۵۰  پهپاد را به سوی اهداف اوکراین پرتاب می‌کنند.»

تلفات گسترده ارتش روسیه در حملات اوکراین

 وزارت دفاع انگلیس در گزارشی جدید، مدعی تلفات بالای نیروهای روسیه در نتیجه حملات موشک‌های دوربرد ارتش اوکراین شد.

به گزارش روزنامه گاردین، وزارت دفاع انگلیس در جدیدترین گزارش اطلاعاتی خود مدعی شد: نیروهای روسیه همچنان به دلیل حملات موشک های دوربرد اوکراین متحمل تلفات سنگین می شوند.

در این گزارش، شمار کشته شدگان سربازان روسیه در نتیجه حمله به کاروانی از کامیون های ارتش این کشور ۷۰ تن اعلام شده است. بنا بر ادعای وزارت دفاع انگلیس، این حمله در دهم نوامبر (۱۹ آبان) در استان خرسون صورت گرفته است.

مطابق گزارش رسانه های غربی، حمله روز گذشته به یک مراسم اهدای جوایز در ۶۰ کیلومتری داخل قلمروی روسیه نیز ده ها تلفات داشته است.

مقام سابق پنتاگون: ارتش اوکراین در آستانه سقوط است

 داگلاس مک گرگور مشاور سابق پنتاگون با اشاره به فرار پرشمار نظامیان اوکراینی از میدان نبرد، گفت: ارتش اوکراین در آستانه سقوط است.

به گزارش اسپوتنیک، مک گرگور افزود: شمار بسیاری از نیروهای اوکراینی اکنون در حال فرار از میدان جنگ هستند و در ارتش اوکراین، فرماندهان زیادی هستند که کل اعضای واحدهای تحت فرماندهی آنها به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد.

این مقام سابق پنتاگون با تاکید بر اینکه کی‌یف از هم‌اکنون این جنگ را باخته است، گفت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز از قبل راه‌های فرار زیادی برای خود پیش‌بینی کرده است.

مک گرگور تاکید کرد: زلنسکی میلیون‌ها اوکراینی را خشمگین و آنها را در مسیر یک فاجعه واقعی هدایت کرد.

اشپیگل: پول آلمان برای کمک به اوکراین رو به اتمام است

اشپیگل نوشت، آلمان احتمالا دارد به محدودیت توانایی مالی‌اش برای تامین کمک‌های نظامی اوکراین نزدیک می‌شود.

 این نشریه هم‌چنین نوشت، اخیرا ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، نگرانی خود را بابت فقدان پیشرفت نظامی به دلیل کم شدن تمایل غربی‌ها به ارائه کمک‌های دفاعی به این کشور ابراز کرده بود.

چند رسانه غربی اخیرا مدعی شده‌اند که خستگی در سراسر اروپا بابت جنگ اوکراین رو به رشد است.

اشپیگل همچنین استدلال کرد که اعلام یک بسته جدید نظامی به ارزش ۱.۳ میلیارد یورو از سوی بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در جریان سفرش به کی‌یف، سوالاتی را درباره وضعیت توانایی برلین در عمل به تعهدات موجودش درباره تامین تسلیحات بیشتر برای کی‌یف به وجود آورده است.

همین روزنامه گزارش کرد، کمیته بودجه پارلمان آلمان جمعه گذشته تصمیم برای پیش نویس بودجه ۲۰۲۴ را تعلیق کرد.

اشپیگل همچنین گزارش کرد، برلین به احتمال زیاد نمی‌تواند انبارهای تسلیحاتی خود را جهت تامین تانک‌ها برای اوکراین بیش از این خالی کند.

زلنسکی روز سه شنبه در مصاحبه‌ با شبکه خبری فاکس نیوز گفته بود که ضد حمله اخیر کی‌یف علیه نیروهای روسی که ناموفق هم بوده پیام خوبی در مورد آمادگی کشورهای غربی برای تداوم حمایت‌ها از اوکراین نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶۷
این پوتینی ها کلا وقتی در بحثها و تحلیل ها کم میاران اخلاق را فراموش می کنند. عجیب نیست . اقتذا طبیعتشان این هست. مثل اون بابایی که اسم خودش را گذاشته متخصص مغز! ایشالله که هرگز مشکلات سلامتی برای خود و نزدیکان نداشته باشند ولی باید بدانند متاسفانه تنها هر سال در ایران صد تا دویست هزار دچار سکته مغزی میشوند و خود و خانواده های انها درگیر عوارض جانکاه ان میشوند. حالا کسی که اینقدر بالغ هست که کامنت بنویسد از مشکلات مغزی برای اثبات خود بخصوص به طعنه استفاده کند ببینید چه اندازه اخلاق و مرام را فراموش کرده. همین هست که ما ابمان با این بی اخلاقیها به یه جوب نمیره.
پاسخ ها
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
شما از مراجعین اینجانب هستین؟
شرح حالتون رو از رو کامنت متوجه شدم. به همون تشخیص های قبلی عمل کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
مرگ بر آمریکای کافر مرتد آلوده بی شرف جنایتکار تروریست حرامی که منبع بیشتر فتنه ها و شرارت های زمین هستش
البته آمریکا که در یک گودال کثیفی و آلوده غرق شده زیاد ماندنی نخواهد بود
ناشناس
| Canada |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
دوست متخصص. اگر پاسخی غیر از تاکید و اصرار بر بی اخلاقی نهادینه شده داشتی جای تعجب داشت. اگر چنین نبود که چنان نبودی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
بایدنگی مودب فک کنم تو از اون دسته بیمارانی هستی که قصد نداره بیماری خودشو قبول کنه
عزیزم تا نتونی بیماریتو قبول کنی نمیشه درمانش کرد
بیماری که چیز بدی نیست هرکسی بیمار میشه منم سرماخوردگی گرفتم
آدم هیچوقت از دکتر نباید بدگویی کنه دکتر داره به تو خدمت میکنه
شاید بهترین روش درمان تو صبر کردن تا فراری شدن یا مردن زپرتسکی باشه
یا مردن ارباب بایدن مشنگت
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
برگ چنار تو اول برو اخلاق یاد بگیر بعد از این حرفها بزن . مزدوری ، جاسوسی ، وطن فروشی جزو سجایای اخلاقی شما هاست
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
به ۱۱۰۶. از نظر شما ما لایق توصیفانی مانند مزدوری و جاسوسی و وطن فروشی و.... هستیم تنها و تنها به این دلیل که نظرات مبارک شما را دربست و بدون چون و چرا تایید و تکریم نمی کنیم؟! افرین! کار ما را ساده کردی. دیگر دلیلی برای اثبات اخلاق و انصاف و عدالت شما نیاز نیست! خدایا شکر که یکی از همفکران شما نیستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
خدایا مارا از فتن آخرالزمان نجات بده
اون بنده خدایی که خودش رو متخصص مغز معرفی کرده بو پیشش خودتو چک کن احتمالا ی سیتی نیازی
فیلمهای روز اول حمله حماس ساخته و پرداخته دشمنان و براندازان و نفوذی ها و بی حجابها و خود اسراییلی ها و جرج سروس و کارگردانان صهیونیست هالبوود و عافیت طلبها و مرعوبها و غرب زده ها که با ۳۲۰ سناریو برای گرفتن فرصت خدمت و امتیازات مربوطه از ما و حماس بود! مدارکش هم در اپل روی میز اساتید ضد امریکا و اسراییل و گیتی و یونیورس موجود هست
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
دقت کن کسیو از قلم ننداخته باشی عزیز دل متوهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
زودتر به متخصص مغز مراجعه کن تا وخیم نشدی خخخخخخ
نتیجه اداره دنیا با ارزش‌های غربی را در قضیه غزه دیدیم حالا یک مدت دنیا با ارزش‌های شرقی اداره شود شاید بهتر بود
امریکا بدون وارد کردن یک نیرو یا شرکت مستقیم در جنگ تنها با ارسال سلاحهایی صرفا دفاعی دوسال است ارتش روسیه را زمینگیرکرده ویکسوم نیروی زمینی روسیه نابودشده است. ودکاخوره فکر اینجاشو نکرده بود(البته موضوع پیچیده ای نبود اگردر نوش جان کردن ودکا انقدرافراط نمیکرد که مغزش پنیربشه میفهمید) حداکثرتا2-3 ماه دیگرجنگ تموم میشه وپس از دوسال جنگ سربازان بی انگیزه روسی درحال لعن ونفرین ودکاخوره برمیگردند سرجای اولشون.
۸۰ درصد از دختران دبیرستانی ایران دوست‌پسر دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
از معلمانی چون شما،چونان دانش آموزانی عجیب نیست.
آقای معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
شما حقیقتا به تنهایی کشفش کردین؟
ناشناس
| China |
۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
اگه دوست پسر منجر به ازدواج بشه خیلی هم خوبه اما اگر فقط جنبه تفریح و فحشا داشته باشه، خدا به فریاد اون دانش آموزان و خانواده‌های آنها برسه.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
چه عرض کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
خوب به سلامتی مگه بده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
معلم ها هم دارند نگران نباش
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
این توهم شما از دبیرستان های بالای شهر است
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
عجب گناه بزرگی مرتکب شدند وای چه کنیم دوست پسر جیزه
چشم امید روسیه به ادامه یافتن و تشدید جنگ اسرائیل و حماس بود که با آتش‌بس امروز دود شد رفت هوا.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
چقدر پرتی
مغز براندازان هم اکنون
روسیه اشغالگر است.

مغز براندازان همچنین
یهودی ها حدود ۴ درصد از زمین های فلسطینیان رو خریدن و میتونن فلسطینیان رو از ۹۶ درصد دیگه بیرون کنن. فروختن زدن به بدن حالا طلبکار هم هستن.

تشخیص
اجازه دهید سرگرم باشد. درمان ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
آقای مغزمتفکراطلاعاتت نداری چراحرف میزنید! ؟
امیر 114
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
روسیه به اوکراین حمله کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
متخصص که فک نکنم احتمالا مغز و پاچه تو کله پزی میفروشی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
مغز کله پاچه ایی براندازها
بازنده آتش‌بس امروز اسرائیل و حماس فقط روسیه بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
غرب زده عزیز بجای محکومیت اسراییل که با تجهیزات آمریکایی دست به جنایات زده
داری مشکلات رو میندازی گردن روسبه
یکم انصاف داشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
پروردگارا
به تک تک مردم جامعه ایران انصاف و بصیرت و عدالت مرحمت بفرما
خداوندا‌
این دوروز عمر کوتاه ارزش اینهمه بجان هم افتادن را ندارد خودت به تندروهای مغرض و نفوذیهای بی خدای داخلی عقل و منطق و انصاف مرحمت کن تا برای بهره برداریهای مادی جنایی پا روی حقیق نگذارن
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
خدایا به این غرب زده ها کمی شعور عنایت فرما
بیات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
حقارت از سر و کله غربگدایان می‌باره
به موجب انقطاع کمک‌های مالی و کمبود نیروی نظامی و عدم وجود لجستیک مناسب زلنسکی نمی‌تواند تا پایان زمستان دوام آورده و مجبور به فرار از کشور می‌شود.
روسیه برای خاتمه جنگ و پس از آن بهتر است دو راهبرد اصلی را پیگیری نماید:
۱) افزایش حملات هوایی و پهپاد و موشکی به مناطق نظامی و ممانعت از حمله به مناطق غیرنظامی جهت تبلیغ آتوریتی انسانی و ضد فاشیسم خود.
۲) بهره‌گیری از توانایی‌های یهودیان خزری که می‌توانند با یهودیان حسیدی و لوطاهور ساکن اوکراین ارتباط برقرار کرده و قدرت نظامی تختگاه اوکراین را در برابر روسیه به چالش بکشند. ضمنا بخشی از ناتو را با خود همراه ساخته تا اوکراین واگذاری بخشی از خاک خود را بپذیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
آمریکا به هیچ وجه اجازه نمی ده اکراین جنگ را ببازه البته اجازه نمی ده که اکراین جنگ را هم ببره. این حالت بهترین وضعیت برای آمریکاست. طولانی شدن جنگ و درگیرکردن روسیه با آن
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
دلقک به پایان خط رسیده است . امریکا همانطور که مجبور شد از افغانستان در بره مجبوره منطقه را ترک کنه
بیات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
خدا به این غربگدایان حالی کن دلبستن به غرب وآمریکا فنا است واینقدر سنگ غرب را به سینه نزنند.
۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ روز عید پوریم طوفان الاقصی بپا شد

هیمنه و هیبت پوشالی صهیونها را طی ۲ روز در هم شکست

صهیون ها دو هدف طراحی کردند
آزادی اسیران و محو کامل حماس

حدود ۵۰ روز با تمام قوا باریکه غزه را آماج بمباران کردند

کشتار کودکان و زنان و بیماران و....

نه یک اسیر آزاد کردند نه حماس آسیب دید
نفرت جهانی نسبت به صهیون روز افزون شد
بازگشت همگانی اهل غزه و مقایسه با عدم بازگشت شهرک نشینان صهیون یک جلو تر پیروزی حماس وشکست صهیون ها است
و این داستان تا محو کامل صهیون ادامه دارد


این بحث البته هیچ ارتباطی به جنگ اکراین ندارد
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
انشالله که این کودک کشان بی دین اسقاطیل زودتر محو شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
این هیمنه یعنی چی؟ یه چیزی یاد گرفتید هی بلغور میکنید معنیشو بلدی؟
ولی خودمونیم،، پوتین گند زد با اون عملیات ویژه که علیه اوکراین انجام داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
واسه غیر خودی ها چی داری؟
دولت هلسینکی فنلانده ! ؟ هلند نیست ؟ گذرگاه شمالی به اسکاندیناوی همش زمستان یخ می زنه و پیاده می شه رفت اونور !
حق با روسیه هست اوکراین اجازه ندارد با آمریکا رابطه داشته باشد وقتی جبهه شرق تصمیم گرفته امریکا را نابود کند اوکراین به چه اجازه ای رابطه برقرار کرده و میخواد دوست آمریکا باشد؟! مردم اوکراین باید به ارتش پوتین بپیوندند و اوکراین را به روسیه الحاق کنند. الان کشور مهم نیست همه شرق باید یکی شوند و آمریکا را زمین بزنند. به امید خدا بعد از اوکراین آلمان را خواهیم گرفت و کارخانه های بنز و بقیه رو نابود میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
شبها غذایرسنگین نخور خوابهای آشفته میبینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
حق چه جالب
شما چکاره ایدة؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
یعنی یه کشور مستقل برای رابطه با آمریکا باید از پوتین اجازه بگیره؟! عجب. پوتین چی هست که باید اجازه گرفت؟ ارتش قوی‌ داره؟ پشتوانه مردم روسیه رو داره یا اقتصاد قدرتمند؟ روسیه امروز جزو بیست کشور قوی هم حساب نمیشه.
اوکراینی که دو روز اول تا وسط های پایتختش یهو اشغال شد چی شد یهو جنگی شد؟ جواب اینکه ناتو وارد شد و اوکراین رو میدان جنگ غرب و شرق کرد
ببینید چی میگم. عاقبت روسیه پیروز میدان خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
بروعمو دلت خوشه. عاقبت پیروز خودمونیم همه رفتنی هستن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
روسیه همین امروز کل اوکراین رو تصرف کنه باز هم شکست خورده. ارتش روسیه خودش به خوبی فهمید کجای قدرت ایستاده با صد هزار تلفات و نیم میلیون زخمی. این تازه اوکراین بود آلمان انگلیس و فرانسه و حتی سوئد و فنلاند که بماند. آمریکا رو نگفتم چون خیلی خیلی گنده تر از دهن روسیه هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
غربگداها نمی‌خوان بفهمند که روسیه در حال جنگ با کل ناتو هستش
از طرفی 4 بمب اتمی روسیه هم برای نابودی طویله اروپا کافی است
لندن پاریس برلین مادرید
این سه روزی که پوتین گفت تموم نشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
خخخخخههههه ازش بپرسیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
اگر جنگ روسیه فقط با اوکراین بود که همان 3 روز اول کی یف تصرف شده بود
ششصد و بیست و نهمین روز از عملیات ویژه دو روزه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
آفرین بر نظرت
همه جنگ یک طرف دروغ گویهای روباه یک طرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
منظورت از روباه نتانیابو و اربابت جانسون انگلیسی هستش دیگه؟
همین حالا هم جنگ تمام بشود روسیه نابود شده است چون درد ها بعد دعوا نمایان می شود
به ما چه
مقام سابق پنتاگون : ارتش اوکراین در آستانه سقوط است .
روزنامه اشپیگل : پول آلمان برای کمک به اوکراین رو به پایان است .
ابراز نگرانی مقام هلندی نسبت به توقف حمایت کشورش از روسیه .

هموطن جو گیر ایرانی : پوتین بای بای
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
شما تیتر خبر رو بخون و یه سر به تلفات بیش از صد هزار نفری روسیه بزن. بیش از یک تریلیون دلار خسارت جنگی خورده روسیه و بیست سال از جایی که قبل از حمله بود فاصله گرفته. اوکراین زمین سوخته هست نه متحد آمریکا بوده نه خاک استراتژیک. البته همین اوکراین هم نتوانسته بگیره وای به حالش با یه کشور قدرتمند بجنگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
روسیه همین الانش هم در حال جنگ با کل طویله اروپا و آمریکاست
اوکراین ادعا میکنه در حمله جدید پهپادهای انتحاری روسیه به اوکراین ۶۰ فروند از ۷۰۰ فروند پهپاد رو ساقط ککرده،اگه اینقدر ارتشت توانمنده چرا امریکایی ها میگن ارتش اوکراین در حال فروپاشیه؟؟؟؟؟؟؟
این دوکشور در باتلاق وفریب قرب افتادن چه کسی سود میکوند ان کس که همایت میکوند برایه چی دست از برادر کوشی و همسایه زنی ور نه میدارین چون دیگران شمارا به گمراهی میبرند که اگر کوتاه بیاید چه میشود چه میشودمسل ایران عراق اشتی میکونید ورفت وامد میکونید فقت برایه امنیت خود ووکشور همسایه احترام ونگرانی هارا برترف کونید نسل اینده به شما فقت این رامیگن متعسفم برایه گولی که از قرب خوردین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست