بازدید 2057

توصیه عطریانفر درباره نحوه احراز صلاحیت‌ کاندیداها

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: با توجه به اینکه دولت اصول‌گرا است و میدان حضور نامزدهای انتخاباتی عمدتاً در اختیار نیروهای اصول‌گرا قرار دارد، تمنا، مطالبه و میل دولت تأمین شده است لذا اظهارنظری در این مورد هم نمی‌کنند و نخواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ 24 November 2023

به گزارش «تابناک»، محمد عطریانفر در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرآنلاین اظهار کرد: درشرایط فعلی بنده طرفدار عدم اظهارنظر دولت درباره نحوه احراز صلاحیت‌ها هستم چرا که دولت مشروعیت خود را از مجلس می‌گیرد، لذا هر گونه اظهار نظر دولت می‌تواند به نوعی تمایل دولت به این سمت باشد که مجلسی مطابق با سلایق او شکل بگیرد و از این طریق بتواند برنامه‌های خود را تایید و تصویب کند.

وی افزود: اما در مجموع با توجه به اینکه دولت اصول‌گرا است و میدان حضور نامزدهای انتخاباتی عمدتاً در اختیار نیروهای اصول‌گرا قرار دارد، تمنا، مطالبه و میل دولت تأمین شده است لذا اظهارنظری در این مورد هم نمی‌کنند و نخواهند کرد.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: البته طبیعی است در مورد دولت روحانی شرایط متفاوت بود چراکه دولت یک خواسته داشت و مجلس خواسته دیگری، از این‌رو دولت در مورد رعایت حقوق برخی از داوطلبین پیامی را به جامعه و یا دستگاه‌های نظارتی منتقل می‌کرد. نکته دیگر این است که دولت از طریق وزارت کشور مجری انتخابات محسوب می‌شود و این نکته‌ای است که روحانی آن را در نظر می‌گرفت.

عطریانفر گفت: در نهایت اینکه زمینه در دولت رئیسی و روحانی متفاوت است به این معنی که در دولت قبل جریانات انتخاباتی که از جنس شورای نگهبان نظارت داشتند مطابق با سلیقه دولت نبود و نسبت به دولت مسئله داشت در حال حاضر این وضعیت در مورد دولت و دستگاه نظارتی وجود ندارد و مسیر برای اینها هموار است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: در حقیقت با توجه به شرایط عمومی وضعیت انتخابات آینده برای دولت مطلوب است و علی‌القاعده مجلس آینده در گام اول همسو و همراه با دولت است، البته هر اندازه یکپارچه باشند در فرآیند اجرای تکالیف قانونی خود دچار اختلاف خواهند شد و نوعی فراکسیون هم مجدداً بر مجلس حاکم خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست