بازدید 1845

آملی لاریجانی: جوانان را از دین فراری ندهیم

رییس تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه باید قدر تبلیغ دین را بدانیم‌ که خاصیت فراوان دارد، گفت: امروز دعوت اسلام باید چنین باشد که نسل جدید سوال دارد و سوال هم دعوا ندارد. باید با فکر و تدبیر، سوال را فهم کرد و مساله را طرح و اسلام را تعریف کرد. همچنین اسلام و دین را شناساند و جوانان را از دین فراری ندهیم.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ 24 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی شامگاه پنجشنبه ۲ آذرماه در مراسم بزرگداشت و یادمان حجت الاسلام والمسلمین صفرعلی ادبی (ره) از چهره‌های ماندگار، مؤسس و مدیر حوزه علمیه ولی عصر روستای فریمک هزارجریب که به فلسفی ثانی معروف بود، در حسینیه قتلگاه بهشهر، با اشاره به اینکه تبلیغ وظیفه انبیای الهی است و مبلغ رسالت الله هستند، اظهار کرد: روحانیت باید تلاش کنند تا شمه‌ای از آن تبلیغ را داشته و به وظیفه خود عمل کنند.

وی زندگی کنونی ما را دائما در خوف و ترس دانست و افزود: اما انبیای الهی تنها از خداوند خشیت داشتند.

رییس تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده‌ای اهل مجاهده می‌شوند که جهاد نفس اشرف بر جهاد بدنی است و جهاد نفس دشوارتر است، تصریح کرد: انبیای الهی اولیای حق هستند که قدم به قدم به سمت خدا عروج کردند.

این مسئول با اظهار اینکه ما در مسیر زندگی به دنبال کمک هستیم‌ و صراط مستقیم، عبودیت حق است؛ ادامه داد: اینکه هر چه حق بفرماید عمل کنیم و اگر به عمل رسید، انسان عبد است. خشیت از خداوند پشتوانه روحی و معنوی عظیم ‌می‌خواهد که کار اولیاء و آنانی است که اهل مجاهده و جهاد نفس هستند.

رییس تشخیص مصلحت نظام، با توصیه بر اینکه فرصت‌های زندگی را قدر بدانیم و مصداق تبلیغ دین باشیم، خاطرنشان کرد: امام ‌معصوم دعایش مستجاب است و کسی همچون مرحوم ادبی و علمایی که در طول شب، روز، ماه‌ها و سال‌ها مذاکره دین ‌می‌کردند و شیعیان را جمع کرده؛ مصداق احیای امر اولیای الهی هستند و باید قدر خود و اوقاتمان را بدانیم و به باطل هدر ندهیم که زندگی ما به سرعت در حال گذشتن است.

آیت الله آملی لاریجانی با یادآوری از اینکه خداوند حاضر بر همه‌ماست و باید براساس اوامر الهی عمل کنیم، تصریح کرد: ولایت ائمه اطهار به ورع، تقوا و تلاش برای دوری از گناهان و خیرات است و بزرگ‌ترین عذاب برای کسی است که از قافله عقب ماند.

وی اظهار کرد: یهودیان در غزه هزاران کودک را کشتند و ارزش الهی و انسانی و اخلاقی را رعایت نمی‌کنند و افراد بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه هدایت، مساله غریبی نیست و اگر کسی شبهه دارد با مهربانی جواب دهید که این هدایت است، گفت: در دین هر چیزی به کسی بیاموزید هدایت است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج تقدیر مدبرانه و حکیمانه امام است که باقیات صالحات ایشان محسوب می‌شود که در کل دنیا اثرگذار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی