بازدید 3263

نماینده مجلس: متولی حجاب‌بانان مترو کیست؟

باید مشخص شود متولی کیست؛ شهرداری است یا نیروی انتظامی؟ همین که متولی مشخص نیست، نشان می‌دهد که اصل کار ایراد دارد.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ 24 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، معین‌الدین سعیدی در واکنش به حضور حجاب‌بان‌ها در مترو گفت: کشور به اندازه کافی برای این نوع رفتارها هزینه داده است و امیدوارم به آن مرز از عقلانیت برسیم که این روش‌ها را تکرار نکنیم.
 
معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس در واکنش به حضور حجاب‌بان‌ها در مترو گفت: «عکس‌هایی که منتشر شده است چندان جالب نبود. کاربری در فضای مجازی مطرح کرده بود که قبلا تونل نیایش افتتاح می‌شد حالا تونل حجاب‌بان. بر این باورم که باتوجه به اینکه قاطبه مردم خودشان معتقد به اصول انسان‌ساز اسلام هستند نیازی به این روش‌ها نداریم و کمایانکه ما را به جایی هم نمی‌رساند.»

وی در ادامه تاکید کرد: «به جای این روش‌ها کسانی که میلیاردها تومان از بیت المال اعتبار می‌گرفتند برای بسط فلسفه حجاب باید پاسخگو باشند که چرا مردم با روایت آنان از دین همذات پنداری نمی‌کنند. البته سازمان مترو تهران تکذیب کرده که چیزی به نام حجاب‌بان نداریم اما این تصاویر و افرادی که با کاورهای مخصوص ایستاده‌اند، مشخص می‌کند که ما اولویت‌ها را فراموش کرده‌ایم.»
 
این نماینده مجلس درخصوص نامشخص بودن متولیان این نیروها عنوان کرد: «باید مشخص شود متولی کیست؛ شهرداری است یا نیروی انتظامی؟ همین که متولی مشخص نیست، نشان می‌دهد که اصل کار ایراد دارد.»
 
سعیدی با اشاره به فیلمبرداری و گرفتن عکس از مردم توسط حجاب‌بان‌ها گفت: «این چه وجه قانونی و حقوقی دارد؟ چنین اقدامی با اصول مصرح قانون اساسی در تضاد است و امیدوارم مسئولان امر مشخص کنند که چه کسی متولی این کار است و بر مبنای کدام موازین حقوقی است.»

کشور به اندازه کافی برای این نوع رفتارها هزینه داده است

نماینده مردم چابهار در مجلس افزود: «کشور به اندازه کافی برای این نوع رفتارها هزینه داده است و امیدوارم به آن مرز از عقلانیت برسیم که این روش‌ها را تکرار نکنیم. در اینکه حجاب یک حکم شرعی و سیاسی است تردیدی وجود ندارد ولی ما احکام دیگری هم داریم. وقتی حساسیت ما نسبت به حجاب از تورم، اختلاس، کاهش قدرت خرید مردم، کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌شود، نشان می‌دهد که مسیر عدالت را به درستی طی نکرده‌ایم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۵
وزیرکشور فرمودند که چون کار اینها امربه معروف است نیازی به مجوز ومتولی واینجورچیزها ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
تونل وحشت درست کردند کاملا رایگان ،دیگه لازم نیست بری شهر بازی بلیط تونل وحشت بخری هزینه اش رو اقای زاکانی با بیت المال پرداخت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
پاسخ شیادانه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
اینها امر به معروف نمی کنند، بدون مجوز از مردم فیلم و عکس می گیرند ! متاسفانه این قدر افتضاحه که کسی گردن نمی گیره
بحث خودجوش برای این مطرح شده که اگه اتفاقی افتاد بگن به ما ربطی نداره
کلا کارهایی که انجام می دهند را گردن نمی گیرند
در قرآن آیه ای برای حجاب سر نداریم بلکه پوشش زیور داریم ولی مقامات بر روی آن مانور می دهند
در حالیکه آیه های متعدد برای لعن دروغگو داریم ولی کسی برایش مهم نیست
پاسخ ها
سعید
| Germany |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
عالی جناب، وقتی که در قرآن به حُمُرهَِن اشاره کرده بعنی پوشش سر و بدن، و زیور ها را در جایی بکار برده که جمعیت خانوادگی و فامیلی جمع هستند، و در جامعه هم بایستی رعایت شود، لطفا پشت قرآن سنگر نگیر سنگرت جلوی قرآن باشد و این نیاز
به مطالعه ی قرآن دارد حجاب یک امر شرعی است،
ولی حاکمان آنرا در قانون آورده اند متضاد با متضاد است با شرع،
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
آقا سعید لطفا نظر مراجع دیگه رو هم در مورد آیه های معروف به حجاب مطالعه فرمایید
سعید
| Germany |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
نظر مراجع (آزاد غیر حکومتی)همه به شرعی بودن حجاب که مطابق آیات قرآن و احادیث هست تکیه داره، نه به نظر حکومت که قانون وضع کرده، و این رو باید بدونیم، قانون با شرع تفاوت داره، قانون شرط و شزوط و قوانینی است که از فکر انسان تراوش میکنه، ولی شرع از طرف خداوند و اولیاء خداوند که مطابق با گفتار خداوند هست، ابلاغ شده!
کار بسیجی هاست
جناب سعیدی خودت خوب میدونی پشت اینها به کی یا کجا گرمه که اینچنین آزادانه و بی پروا به مردم عادی حمله میکنن و کسی هم کار به کارشون نداره. کافیه یه قطره خون از دماغ یکی از اینها بیاد بیرون صدتا متولی پیدا میکنن! این کارها غیر از عصبانی تر کردن مردم هیچچچچچچچچچچچچ نتیجه ای نداره.
اگر متولی ندارد چرا وقتی کسی با اینها درگیر می شود سریعا دستگیر و محاکمه می شود ؟ این چه فرزند نا خلفی هست که در چند ساعت ده ها پدر و پدر خوانده پیدا می کند ؟ به نظر من هم اینها با حکم رسمی در آنجا ایستاده اند و تا وقتی که برای آمرانشان مشکلی نداشته باشند وجودشان توجیه می شود ولی وقتی پای آبرو و قانون گریزی در میان باشد سریعا پای آمرانش را کنار می کشند و از کلمه مسخره و بی محتوای خودجوش استفاده می کنند .
اگر خود جوشی دور زدن قانون رسمی کشور هست باید خودجوشی مخالفین هم قابل تحمل باشد .
پس چرا نیروهای آتش به اختیار رو کسی گردن نمی گیره؟

راستی معنی هرج و مرج چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
اصل در گردن نگرفتن و مجوز دادن در پشت پرده و البته استفاده ازشون در بزنگاههاست
حقوق این ها رو کی میده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
خود جوش واریز میشود
با توجه به نزدیک شدن تاریخ انتخابات شنیده شدن چنین صحبت های پوپولیستی دور از انتظار نیست اما افسوس که مسئولین کاری جز حرف زدن نمیکنند.
وقتی وزیر کشور مسئولیت اینکار را نمی پذیره از دیگرا ن چه انتظاری دارید.هر کی خود جوش تو خیابون راه بیفته و خودجوش یک کاری بکنه.لطفا یکی هرج و مرج را تعریف کنه؟ اگر رعایت حجاب قانون است پس بی مماشات برخورد کنیداگر خودتون هم نمی دونید چیه پس دست از سر مردم بردارید. اینقدر برای مردم پیشینه کیفری درست نکنید.مردم به اندازه کافی از دست مسئولین کلافه هستند
خودجوش یونیفرم خریدن؟ خودجوش جمع شدن؟ خودتونین بابا
چرا به حجاب توهین می شود و مردم نگاه خوبی به حجاب بانوان ندارند
اقای سعیدی شما وضعیت حجاب در متروها را ندیده اید یا با اصل حجاب مشکل دارید؟ رعایت حجاب حکم الهی است . امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است و متولی ان همه مردم هستند. اگر شما اعتقادی ندارید مانع انجام نشوید که نخواهید شد.
همان متولی گشت ارشاد
خداوند تو قران کریم به زنان پیامبر گرامی و زنان مومن گفته حجاب رو رعایت کنید.
الان کدوم یک از خانم های به گفته شماها بی حجاب و بد حجاب و شل حجاب ادعا کردن که مومن هست؟؟
همچنین خداوند در قرآن کریم دستورهای دیگه ای داده مثل رعایت عدالت و انصاف دوری از ربا و رعایت تقوی و رعایت اصول اخلاقی مثل دزدی نکردن مال یتیم نخوردن غیبت نکردن ظلم نکردن تبیعیض روا نداشتن و..... گفته
خود جوش یعنی همه تو زود پز میرن و میان؟؟؟؟
بودجه و پولی که صرف این کارها میشود اگر در راه کمک به محرومان خرج شود دیگر هیچ فقیری پیدا نمیشود مثل کویت و دبی و عربستان و امارات و عمان و ......
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست