بازدید 1583
۲

۹۶۰۰ روستای کشور آبرسانی می شود

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ۱۶ هزار روستای فاقد آب آشامیدنی سالم در کشور وجود دارد که ۹ هزار و ۶۰۰ روستا سه تا چهار سال آینده آبرسانی می شود.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ 24 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سردار محمد زهرایی عصر پنجشنبه پس از بازدید از پروژه آبرسانی بخش بندپی غربی بابل با گرامیداشت هفته بسیج با بیان اینکه ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد افزود: ۱۶ هزار روستا فاقد آب شرب سالم و پایدار است، دولت انقلابی و مردمی پای کار آمد و با انعقاد قرارداد مشترک آبرسانی، میان سازمان بسیج مستضعفین و بسیج سازندگی آبرسانی آب شرب به ۹ هزارو ۶۰۰ روستا در یک‌بازه زمانی ۳ الی ۴ ساله را آغاز کرد.

سردار زهرایی افزود: در این زمینه اجرای طرح آبرسانی از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز و در ۳ هزار روستا اجرا شد که هزارو ۴۰۰ روستا با همت مردم و گروه‌های جهادی به اتمام رساندند.

وی گفت: هر مجتمع آبرسانی که در روستا احداث می‌شود مشتمل بر تهیه منبع، پمپاژ، لوله گذاری و غیره است که این امر سختی خاص خود را دارد گفت: در استان مازندران به دلیل واقع شدن روستاها در جنگل، مناطق کوهستانی و دریا همچنین ارزش بالای زمین‌ها اجرای پروژه را سخت می‌کند.

زهرایی ادامه داد: الحمدالله با وجود همت میان مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نهادها و مردم، بسیج سازندگی در استان پیشرو است.

وی افزود: مردم انتظار دارند جایی که بسیج و سپاه ورود پیدا می‌کند کارها هرچه سریع‌تر به اتمام برسد که این انتظار به حق است در زمینه منابع اعتباری آب شرب، وزیر نیرو قول تأمین کسری اعتبار را دادند تا ما شرمنده مردم عزیز نباشیم.

به گفته مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تأمین آب شرب انگیزه ماندن روستاییان در روستا می‌شود و افزایش نشاط و شادی در روستاها می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: کار آفرینان با ریسک پذیری و شجاعت از گرفتن مجوز، تأمین نهاده یا مواد اولیه و تهیه بازار جهادگونه عمل می‌کنند.

سردار زهرایی در بازدید از طرح‌های اشتغالزایی و مشاغل خانگی در شهرستان بابل اظهار داشت: کارآفرینان موجب اشتغال و توانمندی خود وافرادجویای کار می‌شوند.

وی بیان کرد: در جنگ اقتصادی بسیج نقش لجستیکی، حمایت و پشتیبانی دارد نه فرماندهی، بسیج سازندگی الگوهای موفق را شناسایی می‌کند و با شناسایی حلقه مفقوده جهت رفع مشکل اقدام می‌کند.

زهرایی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار قرار دارد انعقاد تفاهم سه جانبه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد حضرت امام (ره) و بسیج سازندگی است تا هیچ مددجوی روستایی فاقد مسکن نباشد.

زهرایی با بیان اینکه از ۲۰ هزار پرونده‌ای که در این زمینه تشکیل شد حدود ۱۵ هزار واحد آغاز و ۱۲ هزارو ۵۰۰و احد مددجویی به اتمام رسید اذعان داشت: در استان مازندران در هفته مبارک بسیج ۶۷و احد به صاحبان تحویل می‌شود همچنین هزارو ۲۵۰و احد در دست اقدام است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیاری از افراد توان پرداخت قسط را ندارند ما مکلف به خدمت به مردم به ویژه در روستاها و مناطق محروم هستیم‌.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بعد ۴۴ سال
۱۶ هزار روستای فاقد آب آشامیدنی سالم در کشور وجود دارد
ان شالله كه همانند مصاحبه هاي مسئولين بيشين ، اين گفته ها شعار نباشد

روستاي آغجه حصار و روستاي آغلان تپه در استان البرز

كوچه بوستان دوم در داخل بافت و فاقد آب شرب

جهت مزيد اطلاع !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست