بازدید 3991
بسته ویدیویی «تابناک»

تصاویری از زندگی و مرگ لئو تولستوی / حال و هوای مالزی از دهه 30 تا 80 میلادی / چگونه موبایل زندگی شما را کنترل می‌کند؟ / بزرگ‌ترین توپ جنگی که بشر ساخت

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱ 21 November 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

تصاویری از زندگی و مرگ لئو تولستوی

لئو تولستوی نویسنده نامی روسیه و خالق آثار ارزشمندی چون جنگ و صلح و آنا کارنینا در سال ۱۸۲۸ در یاسنایا پالیانا به دنیا آمد و ۸۲ سال بعد در ۱۹۱۰ همانجا چشم از دنیا فرو بست. او چه در زمان حیات و چه تا کنون جزو برترین نویسندگان ادبی روسیه و دنیا به شمار می‌رود. پس از تلاش‌های بسیار و نوشتن کتب ارزشمند، علیرغم شهرت جهانی، نا امید از بهبود وضعیت اجتماع در حالی که زیر فشار حکومت و کلیسای ارتدکس بود و با همسر خود نیز اختلاف داشت در آخرین روز‌های حیات خود، همسر خود را ترک و به‌سوی جنوب روسیه سفر کرد. این آخرین سفر تولستوی در هفتم نوامبر ۱۹۱۰ در ایستگاه راه‌آهن آستاپوفو بود که به پایان رسید و دو روز بعد، در زادگاهش به خاک سپرده شد.  

 

 

حال و هوای مالزی از دهه ۳۰ تا ۸۰ میلادی

«مالزی / Malaysia» در جنوب شرقی آسیا واقع شده و پایتخت آن کوالالامپور است. اولین بار پرتغالی‌ها شبه جزیره مالایا را کشف کرده سپس برای حکومت به این جزیره تمرکز کردند، مدتی بعد بریتانیایی‌ها وارد عمل شده و این کشور را تصرف کردند. در طول استعمار بریتانیا روز به روز تجارت در جزیره رونق پیدا می‌کرد. اولین پادشاهی مالزی که بر بنادر شهر‌های ساحلی حکومت می‌کرد در قرن دهم میلادی تشکیل شد. این پادشاهی شامل لنگ کاسوکا، لمبابوجانگ، کداح، برآس، گانگانگارا در پراک و پان پان در کلانتن می‌باشند. تصور بر این است که آن‌ها در گذشته کشور‌هایی هندی یا بودائی بوده‌اند. از دهه ۱۹۳۰ این جزیره به استقلال خود حرکت می‌کرد تا اینکه با تلاش‌های «ماهاتی‌محمد» که خود مدتی نخست‌وزیر این کشور بود، بریتانیایی‌ها از جزیره بیرون رفتند. سپس فدراسیون مالزی با در بر گرفتن صباح، برونی، سنگاپور و شبه جزیره مالایی تشکیل شد، ولی برونی و سنگاپور به راه خود رفتند و از فدراسیون خارج شدند. هم‌اکنون سنگاپور و برونی دو کشور جداگانه‌اند. حال و هوای مالزی از دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۸۰ میلادی را در تابناک تماشا می‌کنید.  

 

 

چگونه موبایل زندگی شما را کنترل می‌کند؟

در برخی دانشگاه‌های آمریکا درسی ارائه می‌شود به نام «طراحی متقاعد کننده» که به دانشجویان یاد بدهند از روانشناسی ترغیبی استفاده کنند تا تکنولوژی طراحی کنند که مردم را متقاعد به استفاده با یک روش خاصی بکند. هدف طراحی گوشی‌ها و ابزارک‌ها این است که شما وقت بیشتری در آن صرف کنید. وقتی که به شبکه‌های اجتماعی می‌روید چند لحظه طول می‌کشد تا نوتیفیکیشن شما بارگذاری شود. این طراحی برای ایجاد حالت انتظاری در شما است که شما را به آنجا علاقمند می‌کند. آیا این اخلاقی است؟ کرییستان هریس کارمند سابق گوگل این را اخلاقی نمی‌داند و خواستار برگشت اخلاق به طراحی شرکت‌های تکنولوژی شده است. این ویدئو را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می بینید. 

 

 

بزرگ‌ترین توپ جنگی که بشر ساخت

در این ویدیوی قدیمی که رنگی شده است، ما با قابلیت‌های بزرگترین توپ جنگی که توسط بشر ساخته شده است آشنا می شویم. توپ ۸۰۰ میلی متری گوستاو بزرگ در زمان جنگ جهانی دوم توسط آلمان نازی ساخته شد.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی