بازدید 2675
۹

پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی قدرت خرید کارگران

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران درباره جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفت: دربحث مسکن مقرر شد قرارگاه مسکن کارگری ایجاد شود و درحوزه معیشت پیشنهاداتی ارائه شده و در حال بررسی هستیم.
کد خبر: ۱۲۰۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 21 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، هادی ابوی، فعال کارگری درباره آخرین خبر‌های جلسه دیروز شورای عالی کار گفت: محوریت اصلی جلسه بحث کارگری و مباحث مربوط به تأمین اجتماعی بود.

وی ادامه داد:بحث مزد دستور کار جلسه نبود. اما در حوزه معیشت پیشنهاداتی مطرح کردیم که اگر پذیرفته شود، شاید حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد قدرت خرید کارگران تقویت شود.

ابوی با بیان اینکه بخش زیادی از درآمد کارگران صرف اجاره بها می‌شود بیان کرد:در جلسه قبلی بیان کردیم، با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد درآمد کارگران صرف اجاره بها می‌شود، اقدامی برای بحث مسکن صورت گیرد. در جلسه معاون تعاون وزارت کار نیز حضور داشتند. مقرر شد قرارگاه مسکن کارگری ایجاد می‌شود.

 عضور شورای عالی کار گفت: کارگران با طرح‌های دولتی صاحب خانه نمی‌شوند، کارگران باید با ارائه زمین رایگان و هزینه‌های ساخت کم حمایت شوند تا صاحب خانه شوند. در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ که بخشی از کارگران صاحب خانه شدند، با ایجاد تعاونی‌های مسکن و ارائه زمین رایگان و ارزان بود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه تنها راهکار حمایت از مسکن کارگران پرداخت وام بلند مدت کم بهره و ارائه زمین رایگان از طریق تعاونی‌ها است گفت: زمانی که  قرارگاه مسکن تشکیل شود، تصمیمات در حوزه مسکن کارگری اتخاذ و راهکار‌ها بررسی می‌شود. اکنون نمی‌توان، یک نسخه واحد برای جامعه کارگری پیچید,، زیرا کارگر صنفی با کارگر صنعتی تفاوت دارد، اما با تشکیل قرارگاه مسکن می‌توان از ظرفیت تسهیلات بانکی استفاده کرد یا کارفرمایان در بحث سرمایه گذاری و امتیازات بانکی به کمک بیایند، لذا تشکیل این قرارگاه خصوصاً در بحث مسایل مربوط به زمین و مصالح ساختمانی بسیار کارساز خواهد بود.

وی درباره تشکیل کارگروه مزد گفت: کارگروه دستمزد با هدف بررسی ابعاد مزد کارگران همه ساله در سه ماهه آخر سال فعال می‌شود. موضوع دستمزد کارگران از طریق فعالیت کمیته دستمزد شورای عالی کار به جریان می‌افتد و ما تلاش می‌کنیم با میزان حقوقی که برای جامعه کارگری مشخص شده، بتواند از پس هزینه‌های زندگی بر بیاید

ابوی افزود: یکی از پیشنهادات ما این بود که بانک‌های زیرمجموعه وزارت رفاه پای کار بیایند و با مداخله مستقیم وزیر به کارگران وام‌های کوتاه مدت سرمایه در گردش بدون سود ارائه شود و اگر چنین شود در تقویت معیشت کارگران موثر است. با روش‌های مختلف می‌توان کاری کرد تا کارگر بتواند فاصله و شکافی که بین دریافتی و خط معیتش دارد را جبران کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
این جمله: "پیشنهادات داده شده و در حال بررسی هستیم" عجب جمله‌ای است. همیشه اعلام میشه یا به نتیجه نمیرسه یا گم میشه و یا کاملا بر عکس عمل میشه. باید مسئولین بازخواست بشن از اینکه یک پیشنهاد تصویب شده که به نفع جامعه کارگری بوده را اعلام کنند و مردمی که از آن منتفع شدند نظر خود را اعلام کنند.
باش تا صبح دولتت بدمت
پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی قدرت خرید کارگران

چرا با انداختن بار مالی به روی دولت و کارفرماهای عزیز

با دشمنان که دارند ضربه میزنند همراه میشوید ؟

اخه این چه پیشنهادی هست (20درصد)؟وقتی تورم بالای 40درصد هست

این افزایش که دردی را داو نمی کندو فقط ضربه به دولت هست

اخه چرا؟ کارگران هم راضی نیستند که در این تورم بالا و نداشتن مایحتاج اولیه و گرانی ها

و در فقر و فلاکت زندگی کردن ها

حاضر باشند خدائی نکرده به دولت فشاری بیاید اصلا راض نیستند

انان حاضر هستند نه زیر اخرین خط فقر که زیر خاک بروند ولی دولت خدمتگزار به او فشار نیاید

اخه می تواند از کشورهای همسایه کارگر بیاورند ولی دیگر می توانند از کشورهای دیگر ولو

پیشرفته ی صنعتی

این چنین مدیرانی و دولتی خدمتگزار در دنیا پیدا کرد و بیاورند ؟

کلا و حاشا
سال تموم شد . از رو نمیرین این وعده های توخالی و سر خرمن به یک قشر زحمتکش و مظلوم میدین ؟ بهتره نمایندگان کارگری به ناتوانی خودشان در گرفتن حق کارگران در مقابل با کارفرمایان و دولت اعتراف کنن . همچنین به اینکه اول سال کلاه گشادی هنگام تععین مقدار افزایش حقوق کارگران جهت سال 1402 سرشان رفت هم اعتراف کرده و خیلی شرفتمندانه از سمت خود استعفا دهند . چون در صورت ادامه دار شدن این صحبتها و جلسات به سر و ته و بی نتیجه ممکن است خدای نکرده قضاوت دیگه ای در موردشان انجام شود .
جا لبه نان شب نداری می‌گوید ۲۰ سال دیگه یک زمین میدیم تو کویر لوط
چی ساختن برای کارگر
فقط حرف درمانی خبر درمانی در عمل هیچ و هیچ و هیچ برای قشر ضعیف
- یکی می مُرد اَذزبی نوایی یکی می گفت زردک نمی خواهی حالا حكايت اين وزير از نداري كارگر بيخبره
کاملا" معلوم هست که مردم و بالاخص کارگر و بازنشسته مظلوم جماعت ، هیچگونه مآمن و پناهی ندارند . یا باید بمیریم یا با ذلت و خواری گذران کنیم که به فرموده امام حسین ( ع ) هیهات مناالذله . پس چه کار باید کنیم از وزیر کار یزیدی ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست