بازدید 1781
۳

وضعیت احراز شهادت محیط‌بانان تعیین تکلیف می‌شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از احراز شهادت ۳۹ محیط‌بان در بنیاد شهید تاکنون خبر داد و اظهار کرد: تا یک سال آینده وضعیت سایر محیط‌بانان جانباخته نیز مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 20 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا هر ساله برخی از محیط بانان در جهت حفاظت از محیط زیست کشور در مقابله با شکارچیان غیرمجاز جان خود را از دست می‌دهند. سال ۱۴۰۰ بود که علی سلاجقه - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - اعلام کرد که احراز شهادت محیط بانان از اولویت‌های این سازمان است. به این منظور تاکنون جلساتی با بنیاد شهید برگزار شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در گفت و گو با ایسنا، درباره شهدای محیط زیست اظهار کرد:حدود ۱۲۲ محیط بان درجهت حفاظت از محیط زیست شهید و جانباز شده‌اند.  اقدامات بسیاری برای پذیرش پرونده‌های آنان از سوی بنیاد شهید و جهت احراز شهادت محیطبانان جانباخته انجام شده است و تاکنون ۳۹ نفر از آنان شرایط لازم را داشته‌اند، در بنیاد شهید احراز شهادت شده‌اند.

وی اضافه کرد: پرونده سایر افرادی که در جهت حفاظت از محیط زیست جان خود را از دست داده‌اند هنوز مفتوح است و به‌صورت ماهانه جلساتی با معاونت پذیرش بنیاد برگزار می‌شود که خروجی این جلسات مثبت است.

محبت خانی در پایان با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی دراین زمینه افتاده و شرایط مناسب است، گفت: دو مرحله جلسات عالیه با محوریت این موضوع با حضور رئیس بنیاد شهید، رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد تا همکاری‌های مناسبی صورت گیرد. طی یک سال آینده با توجه به نوع از دست رفتن این عزیزان و بخشنامه‌های بنیاد شهید احراز شهادت خواهند شد  و افرادی که شامل این بخشنامه نشوند نیز عنوان شهدای محیط زیست خواهند داشت و از ۷۰ درصد شرایط شهدای احراز شده در بنیاد شهید برخوردار می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مگه جلیقه ضدگلوله چقدر قیمت دارد؟ محیطبانان ایران در نصف حماس و حزب‌الله هم ارزش ندارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
استاندارد هر کاری اگر رعایت شود، عوارض جانبی آن کار را کاهش خواهد داد. اگر لباس و ابزار محیط بانان مطابق فضای کاری آنها تامین و آموزش داده شود، هزینه کمتری برای آنها و جامعه و خانواده هایشان به بار خواهد آمد.
معلومه که باید شهید شدنشان مورد قبول واقع بشه...اصلا چرا باید شکارچی جرات کنه که به محیط بان شلیک کنه و مامور حق شلیک و حمایت محیط زیست و اداره ی شکاربانی را در صورت کشته شدن شکارچی نداشته باشه...کاری که برای محیط بان نکردید ، اسم شهید رو هم خسیسیتون میاد بهش بگید...وقتی محیطبان نتونه در هنگام خطر حتی برای حفظ جان خودش از ترس مردن شکارچی و اعدام شدن و دیه دادن از تفنگش استفاده کنه دیگه چرا تفنگ بهشون میدید... چوب بدید دستشون که حداقل نکشنشون...کجای کار درسته که این درست باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست