بازدید 8352
خطیب نماز جمعه تهران :

تصمیمات برخی از اعضای هیات های اجرایی عالمانه، خردمندانه و همسو با مبانی و اصول نبود/از مسئولان ارشد اجرایی تذکر گرفتند/انتخابات مهمترین ابزار تجلی اراده و حاکمیت ملت است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای نگهبان به مقوله انتخابات و زمینه مشارکت پرشور مردم اشاره کردند و در آغاز سال جاری به چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات پرداختند.
کد خبر: ۱۲۰۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 17 November 2023

تصمیمات برخی ار اعضای هیات های اجرایی عالمانه، خردمندانه و همسو با مبانی و اصول نبود/انتخابات مهمترین ابزار تجلی اراده و حاکمیت ملت است

تابناک _ خطیب نماز جمعه تهران رقابت سیاسی را از مهمترین ابزار مشارکت و حضور فعال در صندوق‌های رای برشمرد و گفت: رقابت پیش نیاز مشارکت پرشور است که رهبری در دیدار اخیر اعضای شورای نگهبان نیز بر آن تاکید کردند. در این راستا، تصمیمات برخی از اعضای هیات های اجرایی عالمانه، خردمندانه و همسو با این مبانی و اصول نبود و مورد نقد صاحب نظرات دغدغه مند و مسئولان ارشد اجرایی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای نگهبان به مقوله انتخابات و زمینه مشارکت پرشور مردم اشاره کردند و در آغاز سال جاری به چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات پرداختند.

وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات از آشکارترین نوع سیاسی در جوامع مردم‌سالار است و نماد اراده ملت برای تعیین سرنوشت جمعی و سیاسی خود به شمار می آید؛ مشارکت گسترده سیاسی شهروندان، گروه ها و احزاب در انتخابات نقش تعیین کننده ای در تحکیم پیوند ملت و دولت و گردش نخبگانی و جابجایی قدرت دارد و مهمترین ابزار تجلی اراده و حاکمیت ملت است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: رقابت سیاسی از مهمترین ابزار مشارکت و حضور فعال در صندوق‌های رای است. با این نگاه به این مهم، رقابت پیش نیاز مشارکت پرشور است که رهبری معظم در دیدار اخیر اعضای شورای نگهبان بر آن تاکید کردند. در این راستا باید اشاره کنم تصمیمات برخی ار اعضای هیات های اجرایی عالمانه، خردمندانه و همسو با این مبانی و اصول نبود و مورد نقد صاحب نظرات دغدغه مند و مسئولان ارشد اجرایی قرار گرفت؛ امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و احساس مسئولیت دولتمردان و ملت عزیز شاهد حضور اقتدار آفرین ملت بزرگ ایران در انتخابات پیش رو باشیم.

علامه طباطبائی قله‌های رفیع تقوا را فتح کرد

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در خطبه های اول این هفته نماز جمعه تهران در دانشگاه تهران ضمن قدردانی از ستاد برگزاری کنگره بین المللی بزرگداست علامه طلاطبائی به بررسی ابعاد این شخصیت بزرگ پرداخت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این مردان بزرگ و تاریخ ساز و تحول آفرین در حوزه پژوهش، تربیت یافته مدرسه قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) واهل بیت علیهم السلام هستند، بیان کرد: علامه طباطبائی با الهام از اندیشه ژرف و تفکر برهانی خود از محضر قرآن کریم، پیامبر اعظم و خاندان عصمت و طهارت استفاده کرد و شخصیت ملکوتی او شکل گرفت.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: این شخصیت بزرگ، قله های رفیع تقوا را فتح کرد و مرزهای دانش و علم و معرفت را درنوردید و باید گفت که این عالم بزرگوار و شخصیت های در طراز او، ترجمان روشنی از خطبه متقین "از خطبه‌های مشهور امیر مؤمنان(ع)" هستند.

وی با بیان اینکه پیش از آثار علامه طباطبائی، رفتار وی، مربی انسان است، اظهار داشت: شخصیت هایی مانند ایشان، امام بزرگوار، آیت الله بهجت که حیات الهی آنها رصد شده است، تربیت یافته مدرسه اهل بیت علیهم السلام هستند.

 امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شاگردان برجسته علامه طباطبائی شامل شهید بزرگوار مطهری، شهید بهشتی، متفکر برجسته انقلاب و فیلسوف و حکیم برجسته قم وجهان تشیع حضرت آیت الله مصباح در پرتو این چهره برجسته، که آراسته به فضائل و معرفت بود، مطرح شدند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه در ادامه حضرت علی علیه السلام در خطبه متقین در ۵ فراز به ویژگی دانش پژوهی و آراستگی به دانش و سلوک برآمده به علم و پیوند علم با فضائل اخلاقی در روح و جان اشاره می کنند، تصریح کرد: طبق این خطبه ویژگی اهل علم این است که گوش های آنها به شنیدن علم سودمند اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی قرار داریم، تاکید کرد: اینکه سکاندار هوشمند انقلاب اسلامی بر توسعه کشور و تجاری سازی علم تاکید دارند از متن آموزه های قرآن و عترت اخذ شده اشت. 

خطیب نماز جمعه تهران سپس به فضائب علمی و معرفتی علامه طباطبائی اشاره کرد و گفت: فرزند علامه می گویند ایشان بیش از ۱۲ ساعت از ساعات شبانه روزش به دانش، پژوهش و تحقیق اختصاص داشت و روز تعطیل علامه فقط روز عاشورا بود و در طول حیات مبارک ایشان حتی یک شب از شب های ماه مبارک رمضان خواب به چشمان او راه نیافت.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به یکی دیگر از فرازهای خطبه متقین که اهل علم در فراگیری دانش و معرفت حریص هستند و علم را با بردباری پیوند داده اند، اظهار کرد: حضرت آیت الله مصباح می فرمایند در طول انس ۳۰ ساله ای که با علامه داشتم یکبار واژه من را نشنیدم اما بارها شنیدم که می فرمودند نمی دانم؛ اگر هم به جواب مساله ای می رسیدند می فرمودند احتمال می دهم که چنین باشد.

وی در همین رابطه افزود: اگر تاریخ تفسیر قرآن کریم را به قبل و بعد از تفسیر المیزان علامه طباطبائی تقسیم کرده اند به احترام و جایگاه علم نزد ایشان بر می گردد و اگر علامه طباطبائی، شاگردانی تحول ساز در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تقدیم جامعه می کند به دلیل دلباختگی علامه به علم و پژوهش و تحقیق است.

امام جمعه موقت تهران سپس گفت: تفسیر المیزان یک دائره المعارف بزرگ اسلامی است که مسائل پیچیده فلسفی، علمی،کلامی و عرفانی را با الهام از قرآن و وحی با زیباترین شکل بیان می کند.

طوفان الاقصی موجب مرگ مغزی رژیم جعلی صهیونیستی شد

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به مقاومت فلسطینیان در مقابل صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ روز از مقاومت اقتدار آفرین مردم غزه می‌گذرد. فلسطین پاره تن اسلام و غزه پاره تن فلسطین است. خدای بزرگ امام موسی صدر را در جایگاهی که زیبنده اوست مقرب دارد، این مرد تحول آفرین می‌فرمود؛«ما اسرائیل را شر مطلق می‌دانیم.»

وی افزود: من در حد مطالعاتم هیچ نهادی را خطرناک‌تر از این رژیم نمی‌شناسم. شکل‌گیری و ماندگاری این نهاد و این رژیم کودک‌کش به حمایت کامل و تمام عیار سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکاست.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به توطئه انگلیس برای شکل‌گیری رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: بر اساس پروژه انگلیسی و اعلامیه غیرقانونی بالفور در سال ۱۹۱۹ میلادی زمینه تولد این رژیم منحوس فراهم شد و با مدیریت انگلستان و در نهایت، آمریکا در سال ۱۹۴۸ میلادی تولد نامشروع او شکل گرفت.

امام جمعه موقت تهران، ادامه داد: این رژیم در طول حدود ۷۰ سال با کشتار و قتل‌عام مسلمانان و مسیحیان و اشغالگری و تجاوز سرزمین مظلوم فلسطین را تصرف کرد و با حمایت قدرت‌های غربی و ایالات متحده تا امروز حیات ننگین متزلزل و عنکبوتی او ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها و عوامل بحران‌زا در منطقه خاورمیانه، جهان اسلام و جامعه جهانی بوده است، عنوان کرد: با پیروزی شگفت انگیز و غرور آفرین اطلاعاتی و نظامی مجاهدان فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی، هیمنه اطلاعاتی، نظامی، دفاعی و امنیتی این رژیم جعلی فروپاشید و به معنای واقعی کامل کلمه گرفتار مرگ مغزی شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، عنوان کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی سالانه موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ محبوب‌ترین نهاد در سرزمین‌های اشغالی، ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی ـ امنیتی بودند. اما، پرسشی که در رسانه‌های سرزمین‌های اشغالی بازتاب یافته و تحلیلگران نظامی و امنیتی به آن پرداخته‌اند، فروپاشی سیستم اطلاعاتی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی و شکست مفتضحانه لشکر ۱۴۳ این رژیم و کشته‌شدن فرمانده لشکر ظرف چند ساعت در یک نیمروز است.

وی، افزود: عملیات طوفان الاقصی دکترین نظامی بن‌گوریون را که راهبرد نظامی، اطلاعاتی و امنیتی این رژیم بر آن استوار بود را فرو ریخت. این دکترین بر سه اصل استوار بود؛ اول، شکست ناپذیری و تفوق نظامی که جسارت فکر کردن برای هرگونه عملیات تهاجمی را از دشمنان سلب کند. دوم، اشراف و برتری اطلاعاتی با رصد هرگونه اقدام و حرکت و سوم، انتقال نقطه نبرد به قلمرو دشمن خارج از محدوده سرزمین‌های اشغالی.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به رشادت‌های رزمندگان فلسطین در نبرد با صهیونیست‌ها، خاطرنشان کرد: قهرمانان غزه نشان دادند که این رژیم از کمترین توان و ظرفیت نظامی و قدرت دفاعی در برابر 2 هزار رزمنده سلحشور غزه محروم و ناتوان است. قهرمانان غزه حدود ۴۰ کیلومتر در درون سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ نفوذ کردند و تمام سیستم اطلاعاتی و امنیتی رژیم را فلج کردند و اشراف و برتری اطلاعاتی رژیم را به سخره گرفتند.

وی ادامه داد: عملیات قهرمانان سلحشور غزه در قلب سرزمین‌های اشغالی شکل گرفت نه در غزه.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
یعنی هیئت های احرایی، سر خود بررسی و اعلام نتیجه کرده اند؟ یاخیر، بازخورد رد صلاحیت گسترده در جامعه باعث این برداشت و تغییر شده است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
رای دادت یعنی : اگر مردم مجلس و دولتی را انتخاب کردند . آن مجلس و دولت اختیار داشته باشند قوانین را طبق خواست مردم تعیین و اجرا کنند . یعنی خط قرمز نداریم . اما فعلا نه مجلس در راس امور هست نه دولت پس رای نمیدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
جناب آقای ابوترابی من چندین بار به شما رای دادم اگه همچین کسایی که میگی هستند معرفی کن و تقاضای محاکمه براشون بکن
شما که آدم کوچیکی نیستی یکی از بزرگان نظامی
کیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
نه قربان سر خود بررسی نکردند. این فیلم آقایانه که کی بود کی بود من نبودم
طوفان الاقصی تعقل را از اسراییل گرفت
اقدامات دیوانه وار اسراییل که تمامن جنایت جنگیست دلیلش اینه که عقلی برای تعقل اسراییل نمانده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
از رفقای حماس چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
اونوقت طوفان الاقصی نماد تعقل فلسطینی بود ؟!
سمیه محمودی، نماینده شهررضا و دهاقان که توسط هیئت اجرایی انتخابات مجلس رد صلاحیت شده، به خبرآنلاین گفت:

من از وزیر کشور سوالی در صحن دارم که بعد از برنامه در صحن قرار می‌گیرد. عملا هم به من گفتند که اگر سوالم را پس بگیرم در صلاحیتم تاثیر می‌گذارد!
محمد خاتمی روز پنجشنبه ۲۵ آبان‌ماه، در مجمع عمومی و کنگره انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت:
با کسانی که می‌خواهند جمهوری اسلامی را براندازند، به صورت منطقی مقابله کنید و اگر حاکمان نیز از موازین جمهوریت و اسلامیت سازگار با آن عدول کرده یا منحرف شده‌اند، بیان کنید، تذکر دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
شرمنده جناب محمد خاتمی این داستان از خیلی وقت

پیش برنامه ریزی شده و با جان من و تو بمیری و حالا

خواهش میکنم نکنید !!! تغییری نمیکند و ایکاش شما

زودتر در کنار مردم ایستادگی و حمایت میکردید و دیگه

کار از کار گذشته است
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
این چی میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
وضع فعلی مملکت بخش زیادیش به دلیل تندروی های اصلاح طلبانه طرفداران خاتمی در زمان ریاست جمهوری ایشان است که می خواستند یک شبه ره صد ساله را بپیمایند و کاری کردند که تندروی های امروز از آن ناشی شده است.
هاشم حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

با وجود همه تبلیغات دشمنان، مردم ما ذاتا به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عشق می‌ورزند.
برخی ایرانیان خارج از کشور بعضا مشتاق بازگشت هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
اینها آرزوهای محال نشدنی و اشتباه حتمی ایشان است

و فکر میکنند اگر واقعیات را انکار کنند !!؟ رفع میشوند

و یا شاید انقدر از زندگی اکثریت قاطع مردم ایران دور

افتاده هستمد که خبر از فقر و فلاکت و ناامیدی و

دلسردی و دور شدن مردم ندارند!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
قطعا بنده و خانواده ام در انتخابات شرکت نخواهیم کرد.
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
اینها نه اینکه دائم از جانب خداوند حرف می زنند و تصمیم می گیرند فکر می کنن میتوانند از جانب مردم هم حرف بزنند یکبار این حرف را ثابت کنید با همین تابناک نظر سنجی کنید ببینید اینی که شما می گوئید درست یا آنچه در واقعیت هست
رای نخواهیم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
اگر رای های شما انتخاب افرادی همچون روحانی ها باشد همان به که در خانه بمانید و به کامنت نویسی مشغول باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
كامنت بنده سانسور شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
هرگز رای نخواهم داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
شما هم اگر رایتان امثال رییسی هست بهتر تو خونه بمونید.خطاب به 23:50
کسانی که از فتنه 88 حمایت کردند چرا باید تایید صلاحیت بشوند ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
خب بشن یا نشن چه فرقی داره
زیبا
| United Arab Emirates |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
جانا سخن از زبان ما می گویی
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
جواب به بسیجی : خسته نشدید از این واژه های تکراری ، فتنه 88 ، آلبانی نشین ، غربگدا ، فقط مردم رو به خودی و غیر خودی تقسیم کردید .
. تمامی اصولگرایان بانی وضع موجود و باقی گروه ها ساکتان وضع موجود هستند. رای بی رای.
من رای نمیدم چون دلخوا من را ردصلاحیت میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
چون دیگر هیچ امیدی به اصلاح امور جاری کشور و مردم با این سیستم وجود نداشته و ندارد

اصلاح طلب / اصولگرا / دیگه تمومه ماجرا تمام
ابوترابی گرامی، طاقت ها به لب رسیده و مردم شدیدا عصبانی هستند و حوصله ندارند . شما را به روح پاک شهدا قسم میدهیم که دیگر حرف نزنید و اجازه بدهید که ملت با شنیدن سخنان تکراری و بی ارزش خشمگین تر و دین گریزتر نشوند
یک امام جمعه حرف حساب زد.
اتخاب کی عامو؟ انتخاب چی ؟
اصلا انتخاب کی برای چی؟
تا زمانی که تیم احمدی نژادی ها،،از سیستم پاکسازی نشوند،،همین رفتارهای مغرضانه را خواهیم داشت..
بازداشت احمدی نژاد خواست اکثریت ملت است اگر باور ندارید،،به حضور حداقلی ملت در دو انتخابات اخیر با دقت نگاه کنید
رای دادن یا ندادن ما تغییری در وضع کشور ایجاد نمیکنه چون مجلس متعلق به مردم نیست
خودتون به خودتون رای بدین ، ما نیستیم .
من رای نمی دهم
رای بی رای
رای بی رای
انصافا رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
پس انتخابات را كي پرشور بكنه؟!
جناب ابوطالبی آیاتغییری دروضع زندگی مردم ایجادشدچرامجلس بجای کارکردن برای مردم برای خودشان کارمیکنندمردم خیلی عصبانی اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
دقیقااااا
برای خودشان حقوق نجومی و شاسی بلند رشوه میگیرند. مردم هم روز به روزفقیر تر . واقعا زیر بار تورم له شدیم .
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
تصور اینها بخواهند یا بتوانند برای زندگی من و تو فکری کنند
غیر قابل انتشاررررررر یعنی مثل من فکر کن،مثل من اطاعت کن و...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
مرحبا
برای من نه اصول طلب مهمه نه اصلاح گرا . از رو هردوتا شون رد میشم
رای هم نمیدم . در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
وقتی رای نمی دهیم باب دل تندروها می شود و خودشون شرکت می کنند و خودشون همه کاره می شوند مردم به درک
خودکرده را تدبیر نیست!!
ابوترابی رای بی رای زور نزنید ؟؟...
آسیاب به نوبت هست. هیچ فکر نمی کرد روزی هاشمی و بعدها احمدی نژاد و بسیاری دیگر روزی از سیاست ایران فیلتر شوند ولی شدند حالا هم این تصمیمات عاقلانه خردمندانه و همسو از رگ گردن به شماها نزدیکتر هست و هیچ بعید نیست فیلترهای بعد شماها باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
اینها احساس خطر کرده اند والا دلشان برای سایر داوطلبان نسوخته با این فرمان همه اینها را به خانه می فرستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم