بازدید 33388

محاكمه راننده ميني‌بوس وحشت

اين راننده 37 ساله 5 زن عفيف و ميانسال را سوار ميني‌بوس مسافربري خود كرده ، به بيابانها برده و آنها را قرباني شرارت خود كرد. مهدي كه همسر و كودكي 8 ساله دارد با خونسردي تمام صحنه 5 قتل را بازسازي كرده و از تجاوز خود در يكي از اين موارد سخن گفت.
کد خبر: ۱۲۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۲ 18 September 2010
تهران امروز: دومين قاتل سريالي زنان قزويني امروز شنبه در مقابل قانون در برابر ده‌ها سوال قرار مي‌گيرد.

اين راننده 37 ساله 5 زن عفيف و ميانسال را سوار ميني‌بوس مسافربري خود كرده ، به بيابانها برده و آنها را قرباني شرارت خود كرد. مهدي كه همسر و كودكي 8 ساله دارد با خونسردي تمام صحنه 5 قتل را بازسازي كرده و از تجاوز خود در يكي از اين موارد سخن گفت.

جنايات شنيع مهدي از 16 ارديبهشت 88 آغاز شد ..روزي كه كيميا شجاعي زني 52 ساله خانه خود را بيدستان قزوين ترك كرد ولي انتظار فرزندان وي براي بازگشت اين زن ميانسال به خانه سرانجامي نداشت. آنها در نهايت مادر خود را در سردخانه پزشكي قانوني در حالي رويت كردند كه طبق اظهارات ماموران پليس جسد بي‌جان اين زن بي‌گناه در گوشه اي خلوت در كمال آباد پيدا شده بود. از يك ميليون تومان طلايي كه هميشه همراه او بود خبري نبود و قاتل وي را خفه كرده و به سبك ساير قتل هاي سريالي قزوين كه از چندي قبل آغاز شده بود جان وي را گرفته بود.

مدتي بعد مهين غديري، زن خشن و قاتل سريالي زنان قزوين كه به گفته همكارانش يك بار يك فلاسك چاي را به خاطر شرط بندي با همكاران مرد خود سر كشيده بود دستگير و قتل 5 زن و يك مرد را در همان بازجويي هاي نخستين و با خونسردي تمام به عهده گرفت . اما ماموران هرچه از او خواستند درباره قتل كيميا شجاعي اعتراف كند وي زير بار نرفت و گفت نقشي در اين جنايت نداشته و پس از مشاهده تصوير مقتول گفت اصلا چنين كسي را تا كنون نديده است.

وي به ماموران هشدارداد كه قاتلي ديگر در سايه جنايات او مخفي شده و به همان سبك و سياق او دست به اين قتل زده است. البته حرف او زياد جدي گرفته نشد تا اينكه 17 مرداد همان سال زن مسن ديگري به نام اقدس خليلي ساكن محمديه قزوين ناپدپد شد . اقدس نيز مانند مقتول قبلي، زني چادري و با عفت بود و قيمت گردنبندها و دستبند طلاي او كه همراهش بود به 2 ميليون تومان مي رسيد. اقدس در بيابانهاي اطراف آبيك پيدا شد در حالي كه آثار خفگي روي بدن او مشهود و اثري از طلاهاي او نبود.

پيدا شدن اين جنازه پليس قزوين را با چالشي جدي مواجه كرد چرا كه آنها تازه با دستگيري قاتل سريالي زنان قزوين نفس راحتي كشيده و از فشار افكارعمومي بر آنها كاسته شده بود. آنها اين بار ادعاي مهين را جدي گرفته و متوجه شدند كه سايه شوم قاتل سريالي ديگري بر استان تحت حفاظت‌شان پهن شده است.

7 شهريور ماه 88 براي پليس قزوين روز بدي بود . در اين روز جنازه ياسمن دهقان نژاد زن 57 ساله اي ساكن محله محمديه قزوين در هشتگرد كرج پيدا شد . 2ميليون تومان طلاي او به سرقت رفته و آثار خفگي روي گردنش خودنمايي مي كرد. قاتل سريالي زنان اين بار عقب نشيني چند ماهه اي داشت و دستان جنايتكار او كه بعدها اعتراف كرد جريان قتل ها و دادگاه مهين را مو به مو از مطبوعات دنبال مي‌كرده است اين بار به فاصله اي 6 ماهه قرباني ديگري گرفت .

محترم بانوي 47 ساله 17 اسفندماه از خانه اش در شريف آباد قزوين خارج و 48 ساعت بعد بي جان در جاده بويين زهرا پيدا شد . نحوه قتل و به سرقت رفتن طلاجات همراه او همه حكايت از مربوط بودن اين قتل به 3 جنايت قبلي داشت.

قاتل مخوف كمي بيشتر از يكماه صبر كرده و دندان روي جگر گذاشت و اين بار 23 روز گذشته از سال نو كبري ميزايي 83 ساله را كه پس از اقامه نماز جماعت از مسجدي واقع در محمديه قزوين خارج شده بود سوار ميني بوس مرگ كرده و پس از قتل و دزديدن 2 ميليون تومان طلاي اين زن جسد را در باغي در سه راهي شهر صنعتي البرز به حال خو د رها كرد.

مهدي احتمالا نمي دانست كه به زودي سرنوشت و اعترافات او هم در مطبوعات توسط بقيه خوانده خواهد شد چرا كه به‌رغم ادعاي مهرعليان، مدير روابط عمومي دادگستري استان قزوين مبني بر بي پايه بودن شايعه وجود يك قاتل سريالي ديگر در كوهپايه هاي البرز، پليس به سرنخ‌هاي جدي براي دستگيري وي دست يافته بود.

توضيحات دادستان

با دستگيري مهدي كه از سوي دوستان خود به ناصر شهرت يافته بود مطبوعات و خبرنگاران تشنه خبر به سراغ حجت‌الاسلام اسماعيل صادقي‌نياركي دادستان وقت قزوين آمده و از او خواستند درباره عدم اطلاع رساني مقامات طي اين مدت توضيح دهد. نياركي هم گفت : انتشار هرگونه خبر مي‌توانست منجر به عدم دستگيري و فرار قاتل شود لذا به دلايل امنيتي و قضايي صلاح بر اين بود تا در سكوت خبري و حفظ آرامش رواني مردم تا زمستان دستگيري، اطلاعاتي منتشر نشود.

وي درباره نحوه دستگيري دومين قاتل سريالي قزوين ادامه داد : بررسي‌هاي تيم تحقيق اين قتل ها نشان مي‌داد قاتل يا قاتلان داراي وسيله نقليه عمومي هستند كه بر اين اساس طي 10 روز تمام خودروهاي عمومي سطح استان بررسي شد.اين قاتل سنگدل در حالي به دام افتاد كه كارآگاهان يك روز پيش از دستگيري متهم را تعقيب كردند و دريافتند اين مرد با ميني‌بوس خود ساعت‌ها بي‌هدف در سطح شهر پرسه مي‌زند و در مواقعي نزديك زنان مسني كه در خيابان منتظر خودرو بودند، مكث مي‌كند.

با دستگيري ناصر متهم 37 ساله اين پرونده، اين جنايتكار در اعترافات تكان‌دهنده خود از قتل 5 زن مسن پرده برداشت.قاتل سريالي زنان در نخستين مراحل بازجويي انگيزه خود را از جنايت‌‌ها نياز مالي عنوان مي‌كرد. اين در حالي بود كه به گفته دادستان قزوين مرد شيطان‌صفت پيش از اين به جرم ايجاد مزاحمت‌ براي زنان زنداني بوده است.

صادقي درباره نحوه قتل ها گفت : قاتل همه قتل‌ها را داخل ميني‌بوس خود كه شيشه‌هاي آن تماما با پرده پوشانده شده بود، انجام مي‌داد و با روحيه خشني كه داشت، در دو مورد با خشونت و ضرب و جرح قربانيان خود، پس از ارتكاب جنايت و سرقت زيورآلات مقتولان، آنها را در مناطق مختلف رها كرده است.

همچنين نتايج معاينات اوليه از قاتل دستگير شده، نشان مي‌دهد وي مشكل رواني نداشته و با آرامش جنايات خود را مرتكب مي‌شده و در يك مورد با خونسردي حدود 2 ساعت با جنازه خونين مقتول در شهر مي‌گشته تا جاي مناسبي براي انداختن جسد پيدا كند.

دادستان عمومي و انقلاب قزوين در ادامه اين نشست خبري درخصوص تجاوز به عنف مقتولان هم گفت: متاسفانه در يك مورد شاهد تجاوز به يكي از مقتولان هم هستيم.

اعترافات راننده ماشين وحشت

« من 5 زن را كشته ام و انگيزه ام از تمامي اين جنايات سرقت پول و جواهرات اين زن ها بوده است. همه طعمه هايم را هم اتفاقي انتخاب مي‌كردم و چون مي دانستم زنان مسن معمولا طلا و جواهر دارند به سراغ آنها مي رفتم و آنها هم با اين گمان كه من مسافركش عمومي ام با خيال راحت سوار ماشين من مي شدند و...»

ساعت 10 فردا صبح مهدي . ف به اتهام قتل 5 زن و سرقت از آنها در سالن اجتماعات داگستري استان قزوين در حضور خانواده هاي قربانيان و ده‌ها خبرنگار و.. محاكمه مي‌شود تا شايد با مجازات وي زخم هاي دل خانواده هاي قربانيان وي اندكي التيام پيدا كند.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار