بازدید 6268
۷
بسته ویدیویی «تابناک»

کشتن محمد الدوره به ضرب گلوله سربازان اسرائیل / پروژه اتوجکتور شوروی / جهان هستی تا چه اندازه بزرگ است؟ / داستان موتور سنگین استیو مک‌کوئین

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰ 14 November 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

کشتن محمد الدوره به ضرب گلوله سربازان اسرائیل

محمد الدُرِّه نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی که در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۰ در منطقه «نتساریم» در نوار غزه و در درگیری میان نظامیان اسرائیل و فلسطینی‌ها کشته شد. تصویر کشته شدن محمد در هنگامی که در پشت پدر خود مخفی شده بود تا در امان بماند، توسط «طلال ابورحمان» تصویربردار عرب «شبکه دو فرانسه /۲France» ضبط و از این شبکه پخش شد که حاکی ازآن بود که محمد الدره در اثر شلیک مستقیم نظامیان اسرائیلی کشته شده است.

تصاویر تلویزیونی محمد وحشت زده و پدرش جمال را نشان می‌داد که برای فرار از شلیک نظامیان در کنار دیوار و پشت بشکه‌ای پناه گرفته‌اند و پدر مدام علامت می‌داد که پسر کوچکش را نکشند، اما لحظاتی بعد محمد به ضرب گلوله صهیونیست‌ها کشته شد و به زمین افتاد. پدر محمد به نام جمال الدره کشته نشد، اما به شدت آسیب دید.

اسرائیل بلافاصله پس از انتشار تصاویر ویدئویی، از بروز این حادثه اظهار تاسف کرد، اما پس از آنکه فیلم به شکل گسترده برای چندین سال متمادی در رسانه‌های بزرگ پخش شد و به یکی اسناد جنایت جنگی اسرائیل تبدیل شده بود، در سال ۲۰۰۷ میلادی یعنی هفت سال پس از حادثه، دفتر مطبوعاتی دولت رژیم اسرائیل رسماً مدعی شد فیلم جعلی است!

در واکنش به ادعای اسرائیل، تصویربردار شبکه دو فرانسه بعد‌ها سوگند یاد کرد که حوادثی را که تصویربرداری کرده، واقعی بوده‌ است. همچنین این ادعای اسرائیل در فرانسه توسط فیلیپ کارسانتی یک فعال حوزه رسانه که به نفع اسراییل مدعی جعلی بودن این فیلم بود، مطرح شد، اما با شکایت تلویزیون فرانسه در دادگاه عالی این کشور و بررسی مستندات، او محکوم شد و صحت فیلم مورد تایید نهاد قضایی فرانسه قرار گرفت. اصل فیلم حادثه را در تابناک می‌بینید.  

 

 

پروژه اتوجکتور شوروی

در سال ۱۹۴۰ یک فیلم روسی با نام "آزمایش روی احیای ارگانیسم‌ها" منتشر شد که مستندی در مورد تحقیقات شوروی در مورد احیای ارگانیسم‌های مرده بود. در این آزمایشات از ماشینی به نام اتوجکتور استفاده شد تا قلب و ریه را خارج از بدن فعال نگه دارد. در نسخه کامل فیلم ادعا می‌شود که سگ‌هایی با این روش پس از مرگ بالینی دوباره زنده شده‌اند و چند ساعت به زندگی ادامه دادند. اما در درستی این ادعا شک‌هایی مطرح است؛ و برخی دانشمندانی که ادعا کرده‌اند موقع انجام آزمایش‌ها حضور داشته‌اند گفته‌اند که سگ‌ها تنها چند دقیقه دوام آوردند. با این حال در تصاویر این ویدیو می‌توان دید که سر بریده سگ نسبت به محرک‌های صوتی، لمسی و شیمیایی واکنش نشان می‌دهد. خلاصه این فیلم را در ویدیو تابناک ببینید.  

 

 

جهان هستی تا چه اندازه بزرگ است؟

با گذشت چندین هزار سال از حضور بشر روی زمین، به تازگی مقیاس جهان هستی قابل تخمین زدن شده است. از کوچک ترین چیزی که بشر می‌داند، وجود دارد و آن بار الکتریکی پروتون است تا بزرگترین چیز که جهان هستی قابل مشاهده می‌باشد در این ویدیو گردهم آورده شده اند که خیره کننده است. 

 

 

داستان موتور سنگین استیو مک‌کوئین

کمپانی «هاسکوارنا / Husqvarna» یک کمپانی قدیمی سوئدی است که در طراحی، مهندسی، ساخت، تولید و توزیع موتور کراس، سوپر موتو و موتورسیکلت‌های خیابانی مشغول به فعالیت بود. در این ویدیو شاهد موتورسیکلتی هستیم که هم در بسیاری از مسابقات قهرمانی جهان پیروز شده و هم در ادامه به تصاحب استیو مک‌کوئین درآمده و او هم با این موتور شروع به مسابقه دادن کرده است: موتورسیکلت هاسکوارنا وایکینگ ۳۶۰ سی‌سی ۱۹۶۸! صاحب کنونی این موتورسیکلت درباره گذشته آن و اتفاقات پیش آمده، داستان‌های جالبی را روایت می‌کند.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷
پس اون عکسی که دوره بزرگ شده و کنار پدرش نشسته چی میگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
فقط مغز برنداز میتونه این حرف بزنه شهادت این پسر مثل خورشید روشنه کل جهان خبر دار شد ولی برنداز جماعت حتی قادره خورشیدم منکر شه اینه قدرت شستشوی مغزی اینتر نشنالی
سالی بیست بار کشته شدن این نوجوان فلسطینی را تکرار می‌کنید فکر می‌کنید تاثیر روانی اش بر مخاطبین برعکس تصور شما منفی نیست؟
به نظرم بچه 12 ساله جاش وسط این مهلکه نیست. پدر بی فکر چرا باید یه بچه 12 ساله رو بیاره همچین جایی؟ اگر چه جنایت برای همیشه و در هر جایی محکوم خواهد بود.
نظر دوستان در قبال نوزاد کشی اسرائیل چیه ؟؟؟
فکر کنم بر اونم یه چیزی تو آستین داشته باشید روکنید ببینیم
ندا اقا سلطان
اسرائیل برای موجودیت خودش باید بکشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی