بازدید 1699

هواوی برای ساخت حسگرهای دوربین گوشی دست به کار شد

کد خبر: ۱۲۰۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 13 November 2023

هواوی از بازار آمریکای شمالی بیرون انداخته شده است اما این شرکت چینی هر آنچه در توان دارد برای توسعه قطعات تلفن‌های هوشمند انجام می‌دهد تا از آسیب ناشی از محدودیت‌های تجاری آمریکا، اجتناب کند.

به گزارش ایسنا، هواوی پس از ساخت پردازنده تلفن هوشمند با قابلیت اتصال نسل پنجم (۵G)، ظاهرا در حال طراحی حسگر دوربین است.

طبق شایعاتی که وجود دارد، تلفن هوشمند پی ۷۰ هواوی، نخستین دستگاه این شرکت خواهد بود که در ساخت آن، از حسگر دوربین طراحی داخلی، استفاده می‌شود.

تاکنون، این غول فناوری چینی از حسگرهای دوربین سونی استفاده می‌کرد  اما به نظر نمی‌رسد هواوی، قرارداد خود با سونی را تمدید کرده باشد و گویا، دیگر از حسگرهای سونی چیزی باقی نمانده است و ظاهرا، پی ۷۰ از حسگر دوربین ساخت خود این شرکت استفاده خواهد کرد.

جزئیات حسگر دوربین ساخت هواوی فعلا موجود نیست اما با در نظر گرفتن دوربین تلفن‌های هوشمند پرچمدار مدرن، احتمالا یک رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی یا بالاتر و ضبط ویدئوی فور کی ۶۰ فریم بر ثانیه خواهد داشت. ظاهرا هواوی سرگرم کار روی حسگر اثر انگشت نوری برای تلفن‌های هوشمند است. گوشی پی ۷۰ هواوی، در اوایل سال میلادی آینده و تقریبا همزمان با رونمایی سامسونگ از گلکسی اس ۲۴، معرفی خواهد شد.

پس از اومنی ویژن، سامسونگ و سونی، هواوی چهارمین برند حسگر دوربین خواهد بود. با این حال، بعید است که این حسگرها را به برندهای دیگر عرضه کند.

بر اساس گزارش سام موبایل، پردازنده Kirin ۹۰۰S، نخستین چیپست هواوی است که مودم ۵G داشته و با فناوری هفت نانومتری شرکت SMIC ساخته شده است. با این حال، بعضی از گزارش‌ها، مدعی شده اند که هواوی، بلوف زده و چیپست ساخت شرکت SMIC، از فناوری شش نانومتری استفاده کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست