بازدید 3019

اوکراین نیم میلیون مین در مرز روسیه و بلاروس کاشته

یک مقام نظامی سابق اوکراین گفت که ارتش این کشور نیم میلیون مین در مناطق مرزی با روسیه و بلاروس کاشته است.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶ 13 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، ولادیسلاو سلزنف سخنگوی سابق ستاد مشترک ارتش اوکراین یکشنبه اظهار کرد: حدود ۵۰۰ هزار مین در مناطق کی‌یف، رونو، وولین و ژیتومیر کاشته شده و لازم است که تعداد بیشتری کاشته شوند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اواخر ماه ژوئن گفت که به ارتش دستور داده است تا حضور نظامی در مرزهای بلاروس را تقویت کند.

سرگئی نایف فرمانده نیروهای میدان شمالی اوکراین نیز در ماه ژوئیه اعلام کرد که ارتش در حال تحکیم استحکامات و مین‌گذاری در مناطق وولین، ژیتومیر و رونو است.

وی در ماه اکتبر گفت که تراکم مین‌گذاری‌ها در مقایسه و با ماه ژوئن ۲۰۲۲ حدود ۱۶ برابر افزایش یافته است.

این در حالی است که اوکراین، روسیه را افزایش مین‌گذاری متهم کرده و حتی گفته که یکی از دلایل پیشروی آهسته ضدحمله علیه روس‌ها، این مین‌گذاری‌هاست.

الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین مرداد ماه گفت: اوکراین اکنون مین‌گذاری‌شده‌ترین کشور روی زمین است و ارتش ما از کمبود شدید افراد و تجهیزاتی که قادر به پاکسازی خطوط مقدم از مین‌های کارگذاشته شده توسط ارتش روسیه هستند، رنج می‌برد.

وی اظهار کرد: نیروهای اوکراینی در بعضی مناطق به ازای هر متر مربع حتی تا پنج مین را کشف می‌کنند که توسط نیروهای روسی برای خنثی کردن ضد حمله کی‌یف کار گذاشته شده است.

وزیر دفاع اوکراین با اشاره به اینکه تجهیزات و واحدهای پاکسازی مین ارتش اوکراین برای عبور از پدافند پیچیده روسیه در جبهه وسیع یک هزار کیلومتری از ابتدا هم کافی نبود، تاکید کرد: بسیاری از همین تجهیزات و واحدهای مین‌زدایی ناکافی نیز هدف آتش سنگین نیروهای روسیه قرار گرفته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی