بازدید 5144
۷
بسته ویدیویی «تابناک»

نقش عماد مغنیه در خاورمیانه چه بود؟ / چگونه آمریکا تبدیل به یک ابرقدرت شد؟ / تأثیر وضعیت سیارات بر زندگی انسان / آسیب به شنوایی تان را متوقف کنید!

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴ 12 November 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

نقش عماد مغنیه در خاورمیانه چه بود؟

عماد فایز مغنیه معروف به «حاج رضوان» از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان بود که در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ در انفجاری در دمشق کشته شد. مغنیه در دهه نود میلادی احتمالاً ۱۹۹۳، در زمان دبیرکلی سید حسن نصرالله در حزب‌الله، رسماً به حزب‌الله پیوست. او پس از اجرای موفقیت‌آمیز چند عملیات به عنوان فرمانده گارد حفاظت مقامات بلندپایه حزب‌الله منصوب شد و پس از آن به عنوان مسؤول عملیات ویژه حزب‌الله و در ادامه معاون نظامی دبیرکل حزب‌الله انتخاب شد. پیش از این ویدیویی درباره نحوه عملیات ترور عماد مغنیه را در تابناک دیده‌اید و اکنون به این پرسش پاسخ می‌دهیم که نقش عماد مغنیه در لبنان و فلسطین چه بود و چرا در صدر لیست ترور قرار گرفت؟  

 

چگونه آمریکا تبدیل به یک ابرقدرت شد؟

آمریکا همیشه کشور استکباری و سلطه گری که امروزه آن را می‌شناسیم نبوده است. سده‌ها قبل و حتی در اوایل قرن بیستم، جریان حاکم در آمریکا با امپریالیسم مخالف بوده اند. با این حال با ورود به جنگ‌های جهانی، آمریکا خود را محق می‌دید تا در امور داخلی هر کشوری در دنیا دخالت کند. ولو این کار با نام مقابله با کمونیسم، تروریسم و هر چیز دیگری باشد. از بر سر کار آوردن دیکتاتوری مانند محمدرضا شاه پهلوی در ایران تا دولت‌های دیکتاتوری دیگر در آمریکای جنوبی، منافع خود را در داشت و سلطه در هر نقطه از جهان می‌دید. زمانی که سازمان ملل متحد را شکل داد در منشور آن قوانینی برای جلوگیری از جنگ افروزی قرار داد، ولی خود آغازگر بیشتر جنگ‌های دیگر در قرن بیستم و بیست و یکم شد. در این ویدیو تاریخچه‌ای از تبدیل شدن آمریکا به ابرقدرت را با زیرنویس فارسی می‌بینید.  

 

تأثیر وضعیت سیارات بر زندگی انسان

حضور سیارات و ستاره‌ها در کهکشان و جهان هستی می‌تواند دلایل پیچیده و شگفت انگیزی داشته باشد. یکی از معروف‌ترین مثال‌ها از تحقیقات انجام شده، تلاش‌های میشل گوکلین، روانشناس و آمارشناس فرانسوی در مورد ارتباط بین موقعیت قرارگیری سیارات در آسمان و توانایی افراد است. این ویدئو به بررسی برخی از ایده های این روانشناس می‌پردازد. 

 

 

آسیب به شنوایی تان را متوقف کنید!

همه ما مدت زمانی را با داشتن هدفون روی گوش خود به گوش دادن موسیقی می گذرانیم. پزشکان هشدار داده اند که این گوش دادن مداوم می تواند در طولانی مدت باعث از دست دادن شنوایی ما شود. آیا هر صدایی به گوش ما آسیب می زند یا محدوده صوتی برای در ایمن بودن گوش هایمان وجود دارد؟ در این ویدیو نظر دو پزشک و مقایسه انواع هدفون ها را در این رابطه ببینید. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
خدارحمت کندروحش این شهیدبزرگ عماد فایز مغنیه معروف به «حاج رضوان» از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان وحفظ نمایدسیدحسن نصرالله عزیزراوتمام نیروهای شریف حزب الله لنبان را.
علت ابرقدرتی آمریکا ، وطن فروشی یک عده تحصیلکرده خائن به وطن خود باعث ابرقدرتی آمریکا شد وگرنه آمریکا وآمریکایی چیزی ازخودش ندارد.
پاسخ ها
بابی 2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
سن و عقل شما در حد و اندازه چگونه ابر قدرت شدن آمریکا نیست.پس ساکت شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
دقیقا
آمریکا با دموکراسی و عدالت اجتماعی و آزادی بیان ابر قدرت شد چیزی که روسیه و چین ندارند
نقش عماد مغنیه در خاورمیانه چه بود؟
روح شهید عماد مغنیه شاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی