بازدید 5772
۳
بسته ویدیویی «تابناک»

پرسش‌‌ عباس‌ میرزا پس از شکست مقابل روسیه / ماجرای بستنی فروش مسیحی و امام موسی صدر / چگونه گوگل همه کاربران را شنود می‌کند؟ / ده خودرو کمیاب جهان

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶ 11 November 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

پرسش‌‌ عباس‌ میرزا پس از شکست مقابل روسیه

پس از شکست ایران در جنگ با روسیه و تحمیل قراردادهای خسارت بار گلستان و ترکمنچای ـ که بخشی از آن متاثر از پیشرفت تکنولوژیک و نظامی روسیه و عقب ماندگی ایران بود ـ ژوبر نماینده فرانسه در اردوگاه جنگی عباس‌میرزا با او ملاقات كرد و نقل می‌كند كه عباس‌میرزا از سرِ درد سؤال‌هایی از او می‌پرسد. عباس‌میرزا از نماینده فرانسه می‌پرسد: «نمی‌دانم این قدرتی كه شما (اروپایی‌ها) را بر ما مسلط كرده چیست و موجب ضعف ما و ترقی شما چه؟ شما در قشون جنگیدن و فتح كردن و به كار بردن قوای عقلیه متبحرید و حال آنكه ما در جهل و شغب غوطه‌ور و به‌ندرت آتیه را در نظر می‌گیریم. مگر جمعیت و حاصل‌خیزی و ثروت مشرق زمین از اروپا كمتر است؟ یا آفتاب كه قبل از رسیدن به شما به ما می‌تابد تأثیرات مفیدش در سر ما كمتر از شماست؟ یا خدایی كه مراحمش بر جمیع ذرات عالم یكسان است خواسته شما را بر ما برتری دهد؟ گمان نمی‌كنم. اجنبی حرف بزن! بگو من چه باید بكنم كه ایرانیان را هشیار نمایم.» آنچه صدراعظم ایران در آن دوران پرسید و مسیری که پیش و پس از آن طی کرد، را در این ویدیو می‌بینید. 

 

ماجرای بستنی فروش مسیحی و امام موسی صدر

در جریان جنگ داخلی لبنان، برخی مسلمانان با طرح این موضوع که مسیحیان نجس هستند، سعی کردند به کسب آنها ضربه بزنند. عمو آنتیبا بستنی فروش مسیحی یکی از آنها بود. وقتی امام موسی صدر از ظلمی که از طرف رقیب مسلمان به بستنی فروش مسیحی شده بود، خبردار شده به مغازه او رفت و با خوردن بستنی رونق و فروش دوباره را به مغازه او برگرداند. روایت این بستنی فروش را می‌بینید و می‌شنوید. 

 

چگونه گوگل همه کاربران را شنود می‌کند؟

برای مدتها یکی از ترس هایی که همراه افراد بوده، شنود آنها توسط میکروفون و دوربین تلفن همراهشان بوده است. محققان دانشگاه نورث ایسترن تصمیم گرفتند در این باره، تحقیق جامع انجام دهند و با تست هفده هزار اپ روی گوشی‌های اندرویدی به این نتیجه رسیدند که این مساله صحت ندارد. با این حال، چیز عجیب دیگری دیدند، کارهایی که افراد در خود اپ‌ها انجام می‌دادند به شرکت‌های واسطه و شرکت های تبلیغاتی فرستاده می‌شد. این مساله درباره همه اپ‌ها فراگیر نبود، ولی تعداد آنها به حدی بود که نگران کننده تلقی شود. در این ویدیو فردی تلاش می‌کند این تئوری توطئه را درباره جستجوگر گوگل امتحان کند و با صحبت کردن درباره موضوعی خاص می‌بیند که گوگل حرفهای او را شنود کرده و تبلیغات مرتبط با آن را نشان می‌دهد. این مساله از آنجا حائز اهمیت است که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا توسط همین شرکت ها به تمامی اطلاعات کاربران و الگوهای رفتاری آنها دست پیدا می‌کنند و حریم خصوصی و شخصی برای کسی قائل نیستند، از جمله متحدان نزدیک و مردم خودشان. شاید شما هم بعد از دیدن این ویدیو بیشتر مراقب اپ‌هایی که دانلود می‌کنید باشید و میکروفون فعال و روشن شده‌ای در خانه نداشته باشید. 

 

 

ده خودرو کمیاب جهان

در این ویدیو ده مدل از خودروهایی را خواهید دید که به صورت اثبات شده، کمیاب‌ترین خودروهای جهان به شمار می‌روند. در این فهرست خودروهایی از یک مدل فراری تا مدلی از رولز رویس و خودرویی که تنها یک دستگاه از آن در جهان هست، وجود دارند. افراد ماشین باز این ویدیو را از دست ندهند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
تابناک به هر دلیل شما از درج برخی حقایق خود داری می کنی یکبار دیگر نوشتم ولی سانسور شد عباس میرزا با جنگ مخالف بود و استدلال می کرد توان ما نسبت به روسیه تزاری بسیار کمتر است ولی برخی روحانیون آن زمان مقاومت کردند و جنگ را بر کشور تحمیل کردند و شد آنچه شد. شرح این واقعه با تفصیلات در تاریخ قاجار آمده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
در جنگ دوم اینگونه بود . خود فتح علی شاه هم می دانست جنگ اول ده سال جنگ دوم دو سال طول کشید .
تابناک چرا سانسور میکنی حرفهای مردم رو ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی