بازدید 8789
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / روایت کباب شدن ۳۵ سرباز آمریکایی / توک توک، تاکسی سه چرخه هندی / خلیج فارس از پنجره ایستگاه بین المللی

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶ 08 November 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟

عماد فایز مغنیه که به اختصار عماد مغنیه خوانده می‌شد و به حاج رضوان شهرت داشت، از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان بود که در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ در انفجاری در دمشق طی عملیات مشترک سی آی‌ای و موساد ترور شد. واشنگتن پست مدت‌ها بعد از وقوع این ترور، انجام این عملیات مشترک را تایید کرد. بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، بمبی که باعث کشته شدن فرمانده پرسابقه حزب‌الله شده، مدت‌ها پیش در میدان مشق سیا در کارولینای شمالی آزمایش شده بود. مغنیه جزو اهداف اصلی سی آی‌ای بود و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای خبری که منتهی به دستگیری مغنیه شود، ۲۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود. در گزارش واشنگتن پست تاکید شده بود که دستور کتبی این عملیات را جرج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا صادر کرد و دادستان کل، مدیر اطلاعات ملی و مشاور امنیت ملی آمریکا آن را تأیید کردند، اما عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ در این موشن گرافی به این پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود.  

 

 

روایت کباب شدن ۳۵  سرباز آمریکایی

مرگ بر اثر آتش خودی یکی از اتفاق مرسوم در جنگ‌های بزرگ است که در دو دهه اخیر ارتش‌ها سعی کردند تمهیداتی برای جلوگیری از آن به کار گیرند. ارتش آمریکا بار‌ها چنین ضرباتی به خود زده است. در همین زمینه گروهبان ویلیام مارشال توصیف می‌کند که چگونه شاهد کشته شدن ۳۵ سرباز در اثر آتش خودی با استفاده بمب آتش زای تاپالم در جنگ ویتنام بود. این فیلم را با زیرنویس فارسی در تابناک می‌بینید.  

 

 

توک توک، تاکسی سه چرخه هندی

موتور سه‌چرخه یا «توک توک / Tuk Tuk» یک وسیله نقلیه جذاب است که در کشورهایی مثل هند، به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترافیک زیاد هند به همراه هزینه نگهداری کمتر توک توک باعث شده است که این سه چرخه به یکی از موفق‌ترین وسایل حمل و نقل در هند تبدیل شود. در این ویدیو مشاهده می‌کنید که یکی از این سه‌چرخ‌ها را به لندن برده‌اند و در لندن با آن چرخیده‌اند که تصاویر جالبی را ایجاد کرده است. 

 

 

خلیج فارس از پنجره ایستگاه بین المللی

ایستگاه فضایی بین المللی | International Space Station در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از زمین با سرعت ۲۷۶۰۰ کیلومتر در سرعت و ۱۵.۵ دور در هر ۲۴ و یک بار در هر ۹۳ دقیقه دور زمین می‌گردد. این ایستگاه همچنان در حال تکمیل است و تا پایان دهه کنونی میلادی به ۴۵۰ تن و ۱۲۰۰ متر مکعب فضا خواهد رسید. ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماه چند بار بر فراز ایران حرکت می‌کند و با چشم غیر مسلح نیز به صورت یک ستاره پرنور دیده می‌شود. خلیج فارس را از پنجره ایستگاه بین المللی از جمله تازه‌ترین و واضح‌ترین آن‌ها در تابناک می‌بینید.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
کلا ما و رفیقای ما همه بهشتن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی