بازدید 2666

جلسات منظم روحانی با افراد با نفوذ کشور

عضو حزب اعتدال و توسعه گفت: من اطلاع دارم جلسات منظمی از سوی حسن روحانی با افراد با نفوذ در کشور برگزار می‌شود که عمده این بحث‌ها انتخابات است.
کد خبر: ۱۲۰۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ 08 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از منیبان، سیدعلی آقازاده، عضو حزب اعتدال و توسعه و استاندار سابق استان مرکزی، درباره مشارکت حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس و دیدار اعضای این حزب با حسن روحانی به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: حزب اعتدال و توسعه همانطور که از اسم آن پیداست معمولا در یک مسیر اعتدالی حرکت کرده و فراز و نشیب‌های زیادی نیز دیده است. تشکیل این حزب بر اساس ایده‌ای بود که مرحوم هاشمی رفسنجانی و دوستان خوبمان از جمله آقای روحانی و مرحوم ترکان و دیگر مدیران با سابقه کشور در آن نقش داشتند. ما بر یک سابقه بسیار روشن متکی هستیم؛ بنابراین حزب اعتدال و توسعه در همه  انتخابات‌ها قرار را، بر همکاری و تعامل گذاشته است.
 
او در ادامه تاکید کرد: همانطور که می‌دانید در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰، حزب اعتدال و توسعه کاندیدایی معرفی نکرد، چون محدودیت‌های بسیار زیادی در انتخاب کاندیدا‌ها داشتیم. متاسفانه به دلیل رد صلاحیت‌های گسترده‌ای که در این دوره‌ها شاهد بودیم، در انتخابات شرکت نکردیم و برخی از احزاب نیز به میدان نیامدند. امسال هم بر اساس توصیه‌های مقامات کشور از اینکه انتخابات باید بر اساس یک اصل رقابتی، سالم و امن برگزار شود، اعضای حزب اعتدال و توسعه در تابستان امسال در گردهمایی که با همفکرانمان در همه استان‌ها داشتند، قرار را بر این گذاشتند که همه کاندیدا‌های همفکرمان در انتخابات شرکت کنند و در مرحله اول و دوم ثبت نام کردند. ما منتظر هستیم که در موضوع تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان طی دو ماه آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

فرصت بررسی دقیق شرایط اقامت کاری شما در قطر؛ از دستش ندین!

او در ادامه در رابطه با ارائه لیست واحد توسط این حزب و نظر حسن روحانی درباره انتخابات اظهار کرد: قرار بر این است که ما در صورت تایید صلاحیت کاندیداهایمان، لیست بدهیم و در همه حوزه‌ها کاندیدا معرفی کنیم. در این زمینه باید منتظر بمانیم که طی دو ماه آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. اگر واقعا شرایط به گونه‌ای باشد که کاندیدا نداشته باشیم قطعا حزب در ارائه لیست تجدیدنظر می‌کند و این موضوع را به اطلاع همفکران خود می‌رساند. اگر ما گزینه‌های متعددی داشته باشیم حتما شرکت می‌کنیم. این تصمیم گیری بر اساس نظر شورای مرکزی در جلسه با دکتر روحانی اتخاذ شد نظر آقای روحانی هم به همین شکل بود.

او سپس درباره احتمال شرکت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرنگان در طی دیداری که با او داشتند، گفت: اینکه آقای روحانی تصمیم بگیرند در مجلس خبرنگان ثبت نام کنند بر اساس نظر و گزینش خود او است. من فکر می‌کنم آقای روحانی مایل هستند در مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی فعال باشند. همانطور که در چهار ماه گذشته نشان دادند و جریان‌های سیاسی مختلف با او رایزنی می‌کنند. من اطلاع دارم جلسات منظمی از سوی او با افراد با نفوذ در کشور برگزار می‌شود که عمده این بحث‌ها انتخابات است.

آقازاده درباره احتمال ائتلاف روحانی با لاریجانی گفت: در بحث ائتلاف ما با احزاب نیز مسائلی مطرح است و بحث جدی است. جلسات فراوانی هم تشکیل شده است. ما با احزاب و جریانات همسو و همفکر در سه ماه گذشته جلسه داشتیم. اگر شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم شرکت کنیم ما این آمادگی را داریم که لیست‌های ائتلاف چند جریان سیاسی همسو را به خود نزدیک کنیم. حتی با جریان و تشکیلات همسو با لاریجانی و احزاب دیگر کشور هم مباحثی مطرح است. مثلا ما با کارگزاران در یک نقاطی مشترک هستیم و می‌توانیم در برخی حوزه‌ها به شرطی که به تفاهم برسیم و کاندیدا‌هایی که از نظر همسو بودن و همفکر بودن نزدیک به ما هستند، در لیست مشترک قرار بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم