بازدید 1992

وعده خرید ۱۰سیستم رادیویی برای داوران فوتبال

کد خبر: ۱۲۰۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 08 November 2023

علی خسروی پس از جلسه اعضای کمیته داوران با رئیس فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: این جلسه حدود ۳ ساعت طول کشید. بعد هفته نهم مسائلی پیش آمد که امروز در جلسه، به آنها پرداختیم. مواردی که خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران مطرح کرد، نهایی شد. هشت مصوبه نهایی شد که آنها را مطرح می‌کنم. داوری که خوب قضاوت می‌کند، در بازی‌های آینده دوباره به کار گرفته می‌شود و براساس نمره‌های قابل قبول، داوران را انتخاب می‌کنیم. خبر خوبی داریم برای دستمزد داوران که این مورد تصویب شد. یکی از مصوب‌های دیگر این بود هر دو ماه یک بار دستمزدهای داوران پرداخت شود.

وی افزود: چند روز دیگر ۱۰ سیستم رادیویی توسط سازمان لیگ خریداری می‌شود و در اختیار کمیته داوران قرار می‌گیرد که خوشبختانه دستور این کار هم گرفته شده است. اگر سیستم رادیویی داشتیم، داوران بازی سپاهان و ملوان برای تصمیم گرفتن، نزد یکدیگر نمی‌رفتند. خبرهای خوبی هم هست که در هفته‌های آینده می‌گوییم.

خسروی تصریح کرد: عملکرد کمک داوران در هر هفته در اختیار اعضای کمیته داوران قرار می‌گیرد. البته از آنجایی که فقط یک تا ۲ عضو کمیته در تهران و سایرین در شهرستان هستند، عملکرد ونمرات‌شان، قسمت‌های مثبت و منفی به اطلاع اعضای کمیته می‌رسد و نمرات را همه دارند. دیگر همه می‌دانند داور چه قدر و چگونه قضاوت کرده است یا نمره‌اش چند است. مورد پنجم این است که طبق دستور مستقیم تاج برای حمایت از داوران، تمام برنامه‌ریزی‌ها برای داوری کشور در خود کمیته انجام می‌شود. به هیچ عنوان اینگونه نیست‌ که از فلان جا صحبت، توصیه یا فشاری باشد. کمیته داوران صلاح بداند ممکن است به یک داور در طول ماه ۴ بازی بدهد. کمیته داوران صلاح داوری را می‌داند. ممکن است خیلی استان‌ها ندانند یا دوست دارند به این قضیه ورود کنند. در کل کمیته داوران هیچگونه دخالتی را برای چیدمان نپذیرفته و از گذشته اختیاراتش بیشتر شده است. هرچند در گذشته نیز چنین اختیاری داشت.

وی ادامه داد: تاج تاکید کرد این کار توسط کمیته داوران انجام شود. برای اولین بار است که به این صراحت چنین بحثی گفته می‌شود. معمولا داورانی که در طول فصل اشتباه تاثیرگذار داشته و نتیجه بازی را جا به جا کرده باشند، نمره‌شان زیر ۷/۴ می‌شود. اگر یک داوری سه بار چنین نمره ای بگیرد یا در نیم فصل یا در پایان فصل به لیگ یک سقوط می‌کند. هر داوری با هر درجه‌ای می‌خواهد باشد. باید سنجشی انجام بدهیم.

خسروی گفت: البته مسئولیت چیدمان در گذشته هم با افشاریان بود که در این جلسه بار دیگر روی ان تاکید شد زیرا برخی افراد گفتند اعضای کمیته از هیچ چیزی اطلاع ندارند یا نمرات را نمی‌دانند. همگی این افراد برای ما خیلی عزیز هستند. انها استاد و دوست ما هستند اما اینگونه نیست‌ که علی خسروی جایی برود کار کند که دیده نشود. تاکید می‌کنیم مسئولیت چیدمان و پاسخگویی با افشاریان است اما مانند روال قبل رییس دپارتمان جدول‌ها را آماده می‌کند. ۲ عضو کمیته که ممکن است صفیری باشد یا زرگر یا من نظر بدهند. ممکن است من درمورد یک کمک داور نظر داشته باشم و به افشاریان کمک می‌کنیم. او هم بررسی نهایی را انجام داده و پس از تایید به دبیرکل ابلاغ می‌کند.

وی تصریح کرد:‌داوران، کمک داوران، مدرسان و ناظرانی هستند که در فضای مجازی خیلی فعالیت دارند اما دیگر داوران حق عضویت در فضای مجازی را ندارند. دیگر نباید یک داور و کمک داور درمورد عملکردش در چنین فضایی توضیح بدهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست