بازدید 2012

سرمایه‌ گذاری ۵.۴ میلیارد دلاری چین در یک تراشه‌ساز نوپا

کد خبر: ۱۲۰۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 06 November 2023

استارتاپ «چانگ‌شین شین‌کیائو مموری تکنولوژی»، ۳۹ میلیارد یوان (۵.۴ میلیارد دلار) از سرمایه‌گذاران مورد حمایت دولت چین جذب کرده که نشانه دیگری از تلاش‌های مضاعف پکن برای دستیابی به خودکفایی فناوری و مقابله با تحریم‌های آمریکاست.

به گزارش ایسنا، شرکت چانگ‌شین شین‌کیائو در جدیدترین دور تامین مالی خود، اواخر اکتبر ۱۴.۶ میلیارد یوان از «صندوق سرمایه‌گذاری صنعت مدار مجتمع فاز دوم» که تحت حمایت دولت چین قرار دارد و تامین مالی دیگری از دو سرمایه‌گذار وابسته به دولت محلی جذب کرده است.

این یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که صندوق نیمه‌رسانای چین که بیشتر با نام «بیگ فاند» شناخته می‌شود، در یک سال گذشته انجام داده است که طی آن، مدیران سابقش به ظن فساد، هدف تحقیق قرار گرفته‌اند.

مدیر کل و سهامداران شرکت «چانگ‌شین شین‌کیائو» که در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد، با شرکت سازنده تراشه حافظه DRAM «چانگ‌شین مموری تکنولوژی»، مشترک است. همچنین مقر هر دو شرکت در شهر هفی واقع در شرق چین قرار دارد.

بلومبرگ اوایل سال میلادی جاری گزارش کرده بود که شرکت «چانگ‌شین مموری» قصد دارد با نام‌های جهانی مانند میکرون تکنولوژی و  سامسونگ الکترونیک رقابت کند و سرگرم برنامه ریزی برای عرضه اولیه عمومی در چین است که می‌تواند ارزش این تراشه‌ساز را به بیش از ۱۴.۵ میلیارد دلار برساند.

با این که آمریکا تلاش می‌کند دسترسی چین به فناوری‌های تراشه پیشرفته را محدود کند، پکن قصد دارد در صنعت نیمه رسانا پیشرفت کند و با عرضه گوشی فایو جی هواوی که به قطعات ساخت شرکت SMIC مجهز است، به موفقیت اولیه در این زمینه دست پیدا کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در سانفرانسیسکو، قرار است با هدف کاهش تنش، با همتای چینی خود شی جین پینگ دیدار کند. با این حال، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد واشنگتن پس از افزایش سخت‌گیری در استفاده از گوشی‌های اپل در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی چین، محدودیت‌های فناوری را کاهش خواهد داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، «بیگ فاند» که ابزار مالی اصلی اهداف نیمه‌رسانای بلندمدت پکن است، امسال به تدریج تامین مالی را افزایش داده است. این صندوق از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، ده‌ها سرمایه‌گذاری شامل سرمایه گذاری در چانگ‌شین داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست