بازدید 1890

مقاصد گردشگری متفاوت برای تجربه‌های فراموش‌نشدنی

اگر مایل هستید سفر متفاوتی را تجربه کنید این مقاله را تا انتها بخوانید .
کد خبر: ۱۲۰۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ 06 November 2023

مقاصد گردشگری متفاوت برای تجربه‌های فراموش‌نشدنی

قلعه رودخان با جذابیت منحصربه‌فرد خود به عنوان یکی از مقاصد گردشگری متفاوت و خاص در فومن شناخته می‌شود. این جاذبه تاریخی پرآوازه در قلب تاریخی طولانی و طبیعتی بکر و بی بدیل جا خوش کرده است و بیش از یک مجسمه سنگی به نظر می‌رسد. بازدید از این جاذبه ارزشمند و زیبا با تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و طبیعت همراه است.

از تاریخ غنی و معماری زیبای قلعه گرفته تا مسیر طولانی و مفرح پله‌ها، قلعه رودخان با مجموعه‌ای چشمگیر از جاذبه‌های دیدنی و تجربه‌های منحصربه‌فرد، مسیری شگفت‌انگیز را برای گردشگران به نمایش گذاشته است، تا بر بلندای قلعه‌ای تاریخی، از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرند و لحظاتی دلنشین و فراموش‌نشدنی را تجربه کنند.

بندرعباس، شهری که تاریخ و فرهنگ را با زیبایی‌های طبیعی درهم آمیخته است

مقاصد گردشگری متفاوت برای تجربه‌های فراموش‌نشدنی

بندرعباس، این شهر جذاب جنوبی ایران، با تلاقی تاریخ و فرهنگ در محیطی پر از زیبایی‌های طبیعی، یک مقصد محبوب گردشگری در ایران است. با موقعیت استراتژیک در حاشیه خلیج فارس و نقش برجسته در حمل و نقل بین‌المللی، بندرعباس به‌عنوان یکی از پربارترین نقاط بازرگانی و تجاری ایران شناخته می‌شود. همچنین به دلیل تاریخچه‌ای با ارزش و جاذبه‌های گردشگری فراوان، این شهر توانسته است تاریخ و فرهنگ را با زیبایی‌های طبیعی در آغوش خود به نمایش بگذارد.

با وجود آب و هوای گرم و مرطوب و با میانگین بارش ۲۰۰ میلی‌متر، بندرعباس یکی از شهرهای جذاب و دلنشین جنوب ایران است. این شهر بندری از نیمه آبان تا نیمه فروردین، هوای مطبوعی دارد، در حالی که در ماه‌های تیر تا مهر، آب و هوایی مرطوب و گاهی شرجی دارد. بهترین زمان برای سفر به این شهر زمانی است که دما در بازه ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد باشد، همچنین در این مدت می‌توانید با اجاره ویلا زمان بیشتری را در بندرعباس بمانید و از جشنواره‌های مختلف محلی و فرهنگی لذت ببرید.

تجربه زندگی روستایی، با طعم غذاهای محلی و آداب و رسوم سنتی با اجاره بوم گردی

ماسوله با فرهنگ و آداب و رسوم سنتی و معماری خاص خود یکی از مقاصد محبوب برای تجربه زندگی روستایی است. این روستای زیبا و منحصر به فرد با خیابان‌های کوچک و پله‌های بسیار و تاریخ و فرهنگ غنی خود، یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردشگران و علاقمندان به سفرهای آرامش‌بخش است. امکانات متنوع اقامتی و تفریحی، همراه با تنوع گسترده دیدنی‌ها و جاذبه‌های دیدنی، اقامت در این منطقه را برای گردشگران به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

اجاره یک اقامتگاه بوم گردی در ماسوله یعنی در فضای دلنشین روستایی با حس و حالی دلچسب از طعم و رنگ‌های محلی و هم صحبتی با مردمانی خوش قلب و مهمان‌نواز زیستن. در غذاخوری‌های ماسوله، بهترین غذاهای گیلانی سرو می‌شوند و در غرفه‌ها و مغازه‌های آن زیباترین صنایع دستی گیلان به فروش گذاشته شده‌اند که می‌توانید به گشت و گذاری دلچسب در روستا بپردازید و همزمان خرید کنید و از سفر خود لذت ببرید. 

بازدید از سرزمینی رویایی با سواحلی بی‌نظیر و طبیعتی بکر با اجاره ویلا در آستارا

مقاصد گردشگری متفاوت برای تجربه‌های فراموش‌نشدنی

آستارا شهری است که شبیه به تکه‌ای از بهشت روی زمین می‌ماند و با سواحلی بی‌نظیر و طبیعتی بکر و رویایی، جزو مقاصد محبوب برای گردشگران داخلی و خارجی است. اجاره ویلا در آستارا، امکانی استثنایی برای تجربه‌ی یک اقامت لذت‌بخش و آرامش‌بخش در این منطقه است. با قدم زدن در سواحل زیبای آستارا و تماشای غروب آفتاب در این سرزمین آرام، احساس می‌کنید که در دنیایی متفاوت و دلنشین قدم گذاشته‌اید.

آستارا در شمالی‌ترین نقطه گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان همسایه است. این شهر مرزی و سرسبز با تهران 500 کیلومتر فاصله دارد و اگر مبدا شما در این سفر تهران باشد، یک مسیر 7 ساعته شما را به این بهشت بی بدیل می‌رساند.

آستارا همانند رشت، شهری پربارش است که در هر زمانی از سال با باران‌های دلپذیر به مهمان‌های خود خوش آمد می‌گوید و طراوات و تازگی را به آن‌ها هدیه می‌دهد. برخلاف دیگر شهرهای شمالی، هوای آستارا در تابستان بسیار خوش و دل‌انگیز است و بهار و پاییز نیز، شهر چنان خوش آب و رنگ است، که برای سفر بی‌نظیر می‌شود.

آبشار لاتون یکی از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر در شهر آستارا است که زیبایی بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. این آبشار با ارتفاع بیش از ۱۰۵ متر و جذابیت‌های طبیعی منحصر به فرد، جزو بلندترین و زیباترین آبشارهای ایران است و نام آن در بین 30 آبشار بلند جهان نیز به چشم می‎‌خورد. در سال ۱۳۹۸ این آبشار پرآوازه به‌عنوان یکی از آثار طبیعی و ارزشمند ایران، به شماره ثبت ملی ۶۴۵ در فهرست میراث طبیعی کشور قرار گرفته است.

آبشار لاتون از دامنه‌های شرقی کوه اسپیناس یا اسپینه سرچشمه می‌گیرد و با شیب تند به‌سمت کوته کومه و لوندویل حرکت می‌کند تا در نهایت به دریای خزر برسد. در مسیر دسترسی به این آبشار، باید از راه‌های پرپیچ و خم در میان جنگل‌های زیبا و محیطی دل‌نشین عبور کنید که این مسیر ممکن است برای افراد ناآشنا با منطقه خطرناک باشد. با توجه به آب‌وهوای منطقه که در فصل زمستان سرد و در نیمه دوم بهار و تابستان شرجی است، بهتر است سفر به این منطقه را در زمان‌های دیگر از سال برنامه‌ریزی کنید تا از زیبایی‌های این آبشار و منطقه بهترین لذت را ببرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار