بازدید 3679

وقوع سیل خسارتبار در گیلان و مازندران

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان آخرین وضعیت وقوع سیل در ۷ شهرستان استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۰۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 05 November 2023

به گزارش «تابناک»، موسی فکور در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزئیات وقوع سیل در فومن و چندین شهرستان گیلان، اظهار کرد: با دریافت گزارش وقوع سیل در فومن امکانات و تجهیزات به همراه جمعی مسئولان استانی به این شهرستان گسیل شد.

وی از تشکیل ستاد کمیته بحران در فومن خبر داد و افزود: با تشکیل این ستاد زوایا و جزئیات وقوع سیل در فومن مورد ارزیابی و واکاوی قرار گرفت.

فکور از مسدود شدن راه ارتباطی ۵ روستای فومن خبر داد و بیان کرد: بارش شدید باران و وقوع سیل موجب تخریب شدن پل سید سرای فومن و مسدود شدن راه اصلی ۵ روستای این شهرستان شد.

وی با تاکید بر لزوم تعریف مسیر جایگزین برای تردد روستاییان اضافه کرد: بازسازی و مرمت پل تخریب شده فومن در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به آب گرفتگی چندین منزل مسکونی در فومن افزود: اسکان یک خانوار سیل زده روستایی فومن در اولویت قرار گرفت.

وی از قطعی برق ۳۵ خانوار روستایی فومن خبر داد و اضافه کرد: مشکل خدمات آب و برق مناطق سیل زده فومن رفع شده و فقط ۳۵ خانوار روستایی دچار قطعی برق هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از وقوع سیل در ۷ شهرستان گیلان خبر داد و افزود: وقوع سیل ۷ شهرستان فومن، شفت، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت و رودبار را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی با اشاره به جزئیات بیشتر از سیل در ۷ شهرستان استان، بیان کرد: سیل در آستانه اشرفیه منجر به آب گرفتگی معابر و یک مدرسه شد و همچنین در رشت چند خیابان دچار آبگرفتگی شدید شد و مزارع سنگر، سایت زباله سراوان و موشنگاه درگیر سیلاب شد.

فکور با بیان اینکه بیشترین میزان بارش در سیاهکل اتفاق افتاد، گفت: محور سیاهکل به دیلمان بر اثر وقوع سیل دچار رانش شد.

وی ادامه داد: آب گرفتگی معابر، منازل مسکونی، رانش زمین و کوه و مسدود شدن راه‌ها نقطه مشترک آسیب‌های وقوع سیل در شهرستان‌های شفت و رودبار بوده است.

سیل در مازندران

باران سیل آسا در چالوس و نوشهر/ سد ذوات زیرآب رفت

در همین حال، شب گذشته به دلیل بارش ناگهانی باران در نوشهر و چالوس در بخش هایی از این دو شهر سیل جاری شد؛ به گفته فرماندار چالوس طی ۲ ساعت ۹۰ میلیمتر باران در هر کدام از این دو شهر باریده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست