عباس علی آبادی، وزیر صمت با اشاره به برنامه حذف همه رانتهایی که به خودروسازها داده میشود، این اقدام را در جهت عدم قیمت گذاری دستوری خودرو خواند. وزیر صنعت با بیان اینکه خودروساز باید بتواند محصول رقابت پذیر بسازد، از برنامه وزارت صمت برای کاهش چشمگیر تعرفه واردات خودرو پرده برداشت. اظهارات علی آبادی را که در بخشی از آن به استثمار کارگران توسط خودروسازان داخلی نیز پرداخته میشود، میبینید و میشنوید.
اگر از دوسال قبل به ازای هر درصد رشد قیمت محصولات داخلی به همان میزان تعرفه های واردات کاهش پیدا می کرد حالا همه مشکلات حل شده بود و تعرفه ها صفر و درخواست افزایش قیمت داخلی به دلیل امکان رقابت حذف می شد
مهدی
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
بعداز انتخاب حسن فریدون فراماسون از ایران نا امید شدم.الحمدالله ابراهیم بت شکن نفسی تازه دمید و ازدواجمان فرمود.حلالت باشه رای که به صندوق انداختیم.
فقط کافیست یک مروی درخصوص تعددانواع دستورالعمل های واردات خودرو تنهادرسال جاری بکنیم، ببنین یک تصمیم چندروز قابل اجرا بوده، درکدام کشور سراغ دارین اینقدر دولت ها در امر ساخت، واردات وصادرات رانت ایجاد کنن ویک اختاپوس مافیایی تشکلیل بشه، وهیچ ارزشی برای جان هزاران شهروند ش که به دلیل تولید خودروهای بی کیفیت وگران وکاملا غیر رقابتی ارزش قائل نشن،
امیدوارم که به اسم مردم و به کام خودرو ساز نشه. انقدر قید و بند توی بحث واردات خودرو هست که تعرفه رو هم صفر کنید بازم خودرویی دست مردم نمیرسه. و در نهایت مردم میمونن و خودروزا و خودروی گرون قیمت و بی کیفیت. اگر راست میگید قید و بند و مسایل ارزی و قانون واردات رو طوری بچینید که خودرو وارداتی با سهولت و بدون نوبت همانند انچه در قبل از سال ۲۰۱۳ بود باشه تا اونوقت ببینیم چی میشه.
با سلام و تحیت
چشم ما و چشم همه ملت ایران روشن !!!
انگار ایشان تازه به ایران آمده اند و میخواهند امور را اصلاح کنند!!!
انگار نه انگار که ایشان سالها در ایران زندگی میکردند و شاهد وناظر ظلم بی حد و حصر صنعت خودرو در حق ملت شریف ایران بوده اند؟!!!!
ترا بخدا به این ظلمها پایان بدهید .
نگاهتان را به نوع حکمرانی تغییر بدهید
آیندگان این ملت به نوع حکمرانی ما خواهند خندید!!!!
باید از این ضعفها بنحو مطلوبی و با سرعت عبور کنیم.
ولله الحمد