بازدید 2728

تعیین تکلیف املاک بزرگ مقیاس رها شده پایتخت

املاک بزرگ مقیاس شهر تهران همچون، سوله‌ها و کارخانه‌های تعطیل که رها شده اند، تعیین تکلیف می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۰۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷ 04 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: در تهران زمین‌هایی که فاقد کاربری است و مخروبه شده‌اند، زیاد داریم، به گونه‌ای که ۶۰ الی ۷۰ درصد اراضی منطقه ۱۶ بی استفاده است.

حمیدرضا صارمی، افزود: این زمین‌ها، قبلا کاربری‌های کارخانه، سوله و توقفگاه داشتند؛ اما به دلیل موضوعاتی، چون مسائل محیط زیست، انتقال مشاغل به خارج شهر بی استفاده مانده و رها شده‌اند.

وی گفت: بخشی از این زمین‌ها برابر طرح‌های تفصیلی، برای مکان‌هایی با کاربری‌های آموزشی، بهداشتی در نظر گرفته شدند؛ اما سازمان‌ها و ارگان‌ها این ا راضی را برای کاربری تعیین شده خریداری نکردند.

آقای صارمی افزود: برخی از اراضی نیز به دلیل مشکلات حقوقی و ملکی بلاتکلیف مانده است.

وی گفت: قانون منع تغییر کاربری فقط برای اراضی فاقد کاربری و خارج از شهر است؛ اما این قانون به داخل شهر نیز تعمیم داده شده است.

آقای صارمی یاد آور شد: بسیاری از پهنه‌های شهر تهران، پهنه‌های تجاری و اداری هستند و اجازه تبدیل کاربری این پهنه‌ها به کاربری مسکونی نیست و این در حالیست که در سال‌های اخیر با پیشرفت نرم افزار‌های فروش مجازی کالا، بسیاری از مغازه‌های تجاری کارکرد قبلی خود را ندارند و تقاضای اخذ پروانه‌های تجاری نیز به شدت کم شده است.

معاون شهردار تهران با تأکید بر لزوم اخذ راهکار‌هایی برای حل این مشکل گفت: راهکار اول این است که موضوع در مصوبه شورای عالی شهرسازی تغییر کند و دومین اقدام این است که املاک و اراضی که باید از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول خریداری می‌شد؛ اما هنوز خریداری نشده، تعیین تکلیف شود.

آقای صارمی همچنین گفت:رایزنی با صاحبان املاک رها شده و ارسال پرونده این اراضی، به کمیسیون ماده ۵، برای احیاء یا تعیین تکلیف اراضی وزمین‌های رها شده مأموریتی جدی برای شهرداران همه مناطق تهران است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست