بازدید 9427
۳
بسته ویدیویی «تابناک»

بمب‌باران روزانه برلین توسط آمریکا / تصرف پایگاه موشکی وی-۱ آلمان / چرا ساخت موشک بالستیک قاره‌پیما سخت است؟ / چرا این برند‌های مشهور نابود شدند؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوهای عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱ 03 November 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

بمب‌باران روزانه برلین توسط آمریکا

گفت و گو با سربازان نیروی هوایی آمریکا که اولین بار برلین را در روشنایی روز بمب‌باران کردند. این گزارش که در دوران پایانی جنگ جهانی دوم تهیه شده، حاوی تصاویر حمله هوایی آمریکا به برلین است. 

 

 

تصرف پایگاه موشکی وی-1 آلمان

موشک وی-1 معروف به بمب پرنده، یکی از هولناک‌ترین تجربیات انگلیسی‌ها در دوران جنگ جهانی دوم بود. آلمان می‌خواست با بمب‌باران شدید، شهرهای بزرگ بریتانیا این کشور را اجبار به تسلیم کند که با مقاومت بریتانیا و تصرف تدریجی پایگاه‌های شلیک این موشک شکست خورد. در این ویدیو، یکی از پایگاه‌های شلیک این موشک را که به دست بریتانیایی ها افتاده ببینید. 

 

 

چرا ساخت موشک‌ بالستیک قاره‌پیما سخت است؟

«موشک‌های بالستیک قاره‌پیما / Intercontinental ballistic missile» نوعی موشک با برد بسیار طولانی هستند که می‌توانند کلاهک‌های هسته‌ای و متعارف را در فواصل طولانی حمل کنند. این موشک‌ها پیشتر دقت چندانی نداشتند و از آن‌ها تنها برای هدف قرار دادن اهداف بزرگی مانند شهرها استفاده می‌شد ولی با پیشرفت تکنولوژی و دقیق‌تر شدن آن‌ها اهمیت استراتژیک بیشتری پیدا کرده‌اند و اکنون یکی از مهم‌ترین سلاح‌های تهاجمی دنیا به شمار می‌روند. اما چرا ساختن چنین سلاحی اینقدر سخت است که دست‌یابی به آن باعث واکنش‌های سیاسی قدرتمند از طرف قدرت‌های جهانی می‌شود؟ در این ویدیو با عواملی که ساخت و تولید موفق این نوع سلاح را مشکل می‌کند بیشتر آشنا شوید. 

 

 

چرا این برندهای مشهور نابود شدند؟

جیم کالینز، محقق و مشاور مشهور در حوزه کسب‌وکارها در مقاله‌ای که درباره تولد و مرگ برندها نوشته، با اشاره به میزان نابودی ۸۶ درصدی برندهای مشهور، به این موضوع اشاره کرده است که وجود نام یک شرکت در فهرست برترین‌ها، هیچ معنای خاصی ندارد چون تضمینی برای توانایی این شرکت‌ها در ادامه حیاتشان نیست. بسیاری از شرکت‌هایی که امروز بزرگ و قدرتمند هستند، در سال ۱۹۵۵ هیچ نامی از آن‌ها نبود، مثل همه شرکت‌های حوزه تکنولوژی. از سوی دیگر، بسیاری از شرکت‌هایی که آن زمان پرآوازه بودند و این شهرت را جشن می‌گرفتند، حالا اثری از آن‌ها نیست. برای یافتن برندهایی که امروز دیگر اثری از آن‌ها نیست، نیازی نداریم که به سال ۱۹۵۵ برگردیم، نمونه‌های موخرتری هم هستند که زود نابود شدند که می‌توان از جمله آن‌ها به رایانه های مشهور کامپک اشاره کرد که عمر برند آن‌ها از ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۲ طول کشید. در این ویدیو به این پرسش پاسخ داده می‌شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
با این سرعت ویدوو هاتون فقط وقت مخاطب رو تلف میکنید
یادم نمیاد یه بار ویدئوهای شما رو براحتی باز کرده باشم حتی با اینترنت پرسرعت!
حداقل از سایتهای دیگه خبری یه چیزی یاد بگیرید!
با این وضعیت پرداخت کرایه خانه و تهیه مسکن هم خیلی سخت است
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی