بازدید 2007

شبکه اجتماعی «ایکس» خلوت شد

کد خبر: ۱۲۰۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ 03 November 2023

با گذشت بیش از یک سال از خریداری شدن شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) توسط ایلان ماسک، آمارها منتشره از کاهش استفاده از این پلتفرم حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، درست پیش از یک سال قبل، ایلان ماسک در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار، توییتر را که اکنون «ایکس» نام دارد، خریداری کرد.

شرکت تحلیل وب «سیملیار وب» در گزارشی با عنوان نگاهی به یک سال مالکیت ماسک بر ایکس، افول بر اساس هر معیاری» اعلام کرد در آمریکا، استفاده مردم از شبکه اجتماعی «ایکس» در دستگاه‌های اندرویدی و iOS، بر مبنای سالانه، ۱۷.۸ درصد کاهش پیدا کرده است. ترافیک سایت توییتر دات کام از طریق مرورگر وب بر مبنای سالانه در آمریکا، به میزان ۱۱.۶ درصد و در سطح جهانی، هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

طبق آمار شرکت «سنسور تاور»، استفاده از اپلیکیشن «ایکس» هم در آمریکا کاهش داشته و در ۹ ماهه سال میلادی جاری، ۱۲.۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲ افت کرد. دانلود اپلیکیشن «ایکس»  در فاصله اکتبر سال ۲۰۲۲ تا سپتامبر سال ۲۰۲۳ در سطح جهانی، ۳۸ درصد و در آمریکا، ۵۷ درصد کاهش یافت.

جدیدترین آمار از میزان استفاده از «ایکس»، منعکس کننده گزارش اینسایدر در سپتامبر است که بر اساس آن، دانلود و استفاده از «ایکس»  از زمانی که به مالکیت ماسک درآمده، کاهش پیدا کرده است. آمار شرکت رصد اپلیکیشن اپ‌توپیا نشان داد ترافیک به وب‌سایت توییتر دات کام، در اوت سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال گذشته، ۱۰ درصد در سطح جهانی و ۱۵ درصد در آمریکا کاهش داشته است.

یک آمار در گزارش اکتبر «سیملیار وب» وجود دارد که احتمالا باعث خوشحالی ایلان ماسک می‌شود. طبق برآورد این شرکت، ترافیک پروفایل و پست‌های ایلان ماسک در سپتامبر بر مبنای سالانه، ۹۶ درصد افزایش داشت.

در این بین، برنامه سهام کارمندان نشان می‌دهد پلتفرم «ایکس» به اندازه‌ای که در زمان خریداری شدن توسط ماسک ارزش داشت، دیگر ارزش ندارد و ارزش آن به حدود ۱۹ میلیارد دلار رسیده که کمتر از نصف میزان ارزشش در زمان فروش به ایلان ماسک است.

«ایکس» درباره گزارش «سیملیار وب» واکنش نشان نداده است اما لیندا یاکارینو، مدیرعامل این شرکت در پستی در ۲۷ اکتبر، تلاش کرد تصویر مثبت‌تری ترسیم کند.

یاکارینو نوشت: روزانه بیش از ۷.۸ میلیارد دقیقه فعال در «ایکس» سپری می‌شود و هر کاربر معمولی، به طور میانگین روزانه ۳۲ دقیقه در این پلتفرم سپری می‌کند. همچنین، این پلتفرم نیم میلیارد کاربر ماهانه و ۱.۵ میلیون کاربر روزانه دارد. با این حال، طبق آمار «سنسور تاور»، کاربران فعال روزانه در «ایکس» در واقع ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، با وجود نخستین سال پرآشوب، ایلان ماسک برنامه‌های بزرگی برای «ایکس» دارد و می‌خواهد این پلتفرم را به یک اپلیکیشن همه منظوره مشابه اپلیکیشن چینی وی‌چت تبدیل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست