بازدید 8707
۹
بسته ویدیویی «تابناک»

پرسش‌‌ عباس‌ میرزا پس از شکست مقابل روسیه / گزیده‌ای از سخنان گوبلز، وزیر پروپاگاندای هیتلر / کشتن محمد الدوره به ضرب گلوله سربازان اسرائیل / بیگانه‌ها در زهره زندگی می‌کنند!

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوهای عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ 01 November 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

پرسش‌‌ عباس‌ میرزا پس از شکست مقابل روسیه

پس از شکست ایران در جنگ با روسیه و تحمیل قراردادهای خسارتبار گلستان و ترکمنچای که بخشی از آن متاثر از پیشرفت تکنولوژیک و نظامی روسیه و عقب ماندگی ایران بود، ژوبر نماینده فرانسه در اردوگاه جنگی عباس‌میرزا با او ملاقات كرد و نقل می‌كند كه عباس‌میرزا از سرِ درد سؤال‌هایی از او می‌پرسد. عباس‌میرزا از نماینده فرانسه می‌پرسد: «نمی‌دانم این قدرتی كه شما (اروپایی‌ها) را بر ما مسلط كرده چیست و موجب ضعف ما و ترقی شما چه؟ شما در قشون جنگیدن و فتح كردن و بكار بردن قوای عقلیه متبحرید و حال آنكه ما در جهل و شغب غوطه‌ور و به‌ندرت آتیه را در نظر می‌گیریم. مگر جمعیت و حاصل‌خیزی و ثروت مشرق زمین از اروپا كمتر است؟ یا آفتاب كه قبل از رسیدن به شما به ما می‌تابد تأثیرات مفیدش در سر ما كمتر از شماست؟ یا خدایی كه مراحمش بر جمیع ذرات عالم یكسان است خواسته شما را بر ما برتری دهد؟ گمان نمی‌كنم. اجنبی حرف بزن! بگو من چه باید بكنم كه ایرانیان را هشیار نمایم.» آنچه صدراعظم ایران در آن دوران پرسید و مسیری که پیش و پس از آن طی کرد، در این ویدیو می‌بینید. 

 

 

گزیده‌ای از سخنان گوبلز وزیر پروپاگاندای هیتلر

پاول یوزف گوبلز، سیاست‌مدار نازی (ناسیونال سوسیالیست) آلمانی بود که از سال ۱۹۳۳ تا زمان شکست آلمان در جنگ جهانی دوم وزیر پروپاگاندا آلمان نازی بود. او پس از رسیدن به مقام وزارت به سرعت توانست تمام رسانه‌ها را به کنترل خود درآورده و از آن‌ها برای جذب حمایت مردم آلمان از حزب نازی بهره ببرد. او تا آخرین لحظه جنگ به هیتلر وفادار بود، هیتلر در سی ام آوریل سال ۱۹۴۵ خودکشی کرد، در وصیتنامه او گوبلز به عنوان صدراعظم بعدی معرفی شده بود؛ البته گوبلز تنها یک روز پس از هیتلر صدراعظم آلمان بود و پس از آنکه شش فرزند خود را با سیانور مسموم کرد به همراه همسرش خودکشی کرد. در این ویدیو گزیده‌ای از سخنرانی‌های او را با زیرنویس فارسی ببینید.  

 

 

کشتن محمد الدوره به ضرب گلوله سربازان اسرائیل

محمد الدُرِّه نوجوان دوازده ساله فلسطینی در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۰ در منطقه «نتساریم» در نوار غزه و در درگیری میان نظامیان اسرائیل و فلسطینی‌ها کشته شد. تصویر کشته شدن محمد هنگامی که پشت پدر خود مخفی شده بود تا در امان بماند، توسط «طلال ابورحمان» تصویربردار عرب «شبکه دو فرانسه /۲France» ضبط و از این شبکه پخش شد که حاکی از آن بود که محمد الدره در اثر شلیک مستقیم نظامیان اسرائیلی کشته شده است. تصاویر تلویزیونی محمد وحشت زده و پدرش جمال را نشان می‌داد که برای فرار از شلیک نظامیان در کنار دیوار و پشت بشکه‌ای پناه گرفته‌اند و پدر مدام علامت می‌داد که پسر کوچکش را نکشند، اما لحظاتی بعد محمد به ضرب گلوله صهیونیست‌ها کشته شد و به زمین افتاد. پدر محمد به نام جمال الدره کشته نشد، اما به شدت آسیب دید. اسرائیل بلافاصله پس از انتشار تصاویر ویدئویی، از بروز این حادثه اظهار تاسف کرد، اما پس از آنکه فیلم به شکل گسترده برای چندین سال متمادی در رسانه‌های بزرگ پخش و به یکی اسناد جنایت جنگی اسرائیل تبدیل شد، در سال ۲۰۰۷ میلادی یعنی هفت سال پس از حادثه، دفتر مطبوعاتی دولت رژیم اسرائیل رسماً مدعی شد فیلم جعلی است! در واکنش به ادعای اسرائیل، تصویربردار شبکه دو فرانسه بعد‌ها سوگند یاد کرد که حوادثی را که تصویر برداری کرده، واقعی بوده‌ است. همچنین این ادعای اسرائیل در فرانسه توسط فیلیپ کارسانتی یک فعال حوزه رسانه که به نفع اسراییل مدعی جعلی بودن این فیلم بود، مطرح شد، اما با شکایت تلویزیون فرانسه در دادگاه عالی این کشور و بررسی مستندات، او محکوم شد و صحت فیلم مورد تایید نهاد قضایی فرانسه قرار گرفت. اصل فیلم حادثه را در تابناک می‌بینید.  

 

 

بیگانه‌ها در زهره زندگی می‌کنند!

بشر از زمان دیرین به دنبال این بوده تا بداند آیا موجودات دیگری هم در جهان هستی به غیر از او وجود دارند و اگر هستند چرا تا بحال با او ارتباطی برقرار نکرده اند. تحقیقات و کاوش های بسیاری بر سیارات و ستاره های مختلف برای پیدا کردن اثر حیات انجام شده است. پیش از این، باور عمومی این بود که بیگانه ها باید در مریخ زندگی کنند ولی تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این سیاره زهره است که به نظر می‌رسد حیات در آن وجود دارد. جزییات مربوط به این کشف جالب را با زیرنویس فارسی در تکنوتابناک ببینید. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
الدوره نامی است که کویت بر میدان گازی آرش نامیده است و ۳۰ دسامبر روز شهادت محمد الدوره است، این در حالی است که ۳۰ نوامبر روز شهید در امارات می باشد روزی که درطی آزاد سازی جزایر ایرانی چند تن از پلیسهای راس الخیمه کشته سدند!
عنوان مطلب شما صحیح نیست.زمان عباس میرزا روسیه نبود بلکه شوروی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
مطلب تابناک صحیح است. درآن زمان شوروی نبوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
عزيز قبل از اظهار نظر تاريخ بخوان. جنگهاي ايران و روس در عهد فتحعليشاه و زمان روسيه تزاري در سال 1828 تمام شد كشور شوروي بعد سقوط تزارها و حوادث انقلاب اكتبر 1917 نامگذاري شد
نکته مهم
"چرا پاسخ نماینده فرانسه به عباس میرزا را ننوشتید"

نکته مهمتر:
"همین سوال وجواب بین آقای خاتمی ونلسون ماندلا هم بوده ، حداقل بیایید پاسخ این سوالات را در همین سالهای اخیر از زبان خودها بنویسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
در کنار عباس میرزا کسی نبوده فرانسه بلد باشه
به گواهی تاریخ عباس میرزا از تمامی خاندان قاجار با خرد اهل فکر واندیشه وسرداری دلیر بوده واصلا هم موافق جنگ با روس نبود منتها تحت فشار پدر نادانش وتوسعه شیخ جعفر دست به همچو قماری زد.
با عرض معذرت از بزرگان مایه بدبختی و عقب ماندگی ما دروغگویی و چاپلوسی و دوست داشتن متملقین نزدبک به قدرت است اگر اقتدار واقعی باشد باید از منتقد صریح و صادق قدرت استقبال شود تا کشور و حاکمیت نتواند از مدار وظیفه و قانون خارج شود
فرهنگ جامعه باید تغییر کند تا پیشرفت و ترقی بدست بیاید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی